|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
»
کد خبر: ۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
معاون وزير خارجه با تاكيد بر ضرورت اجماع ملي درباره مسائل سياست خارجي كشور تصريح كرد: آنچه به ما در نبرد ديپلماسي كمك مي كند، پشتوانه عظيم مردمي است كه بروز و ظهورش انتخابات اخير بود از اين رو تا وقتي اين انرژي وجود دارد، من هيچ نگراني ندارم.
نصب و جمع آوري بنرهايي با موضوع صداقت امريكايي در سطح شهر تهران و مشهد و واكنش و مخالفت برخي جريان ها با جمع آوري آنها موجب شد تا سرانجام پنچ شنبه شب عباس عراقچي، معاون بين المللي وزير خارجه در برنامه ويژه خبري شبكه دو سيما حاضر شده و در بخشي از گفت وگوي خود با اين شبكه نسبت به اين تحركات واكنش نشان دهد.

عراقچي در اين گفت وگو با اشاره به اجماع ملي در حمايت از رزمندگان كشور در دوران دفاع مقدس يادآور شد: در زمان جنگ همه براي دلگرمي دادن به رزمندگان تلاش مي كردند و هيچكس در خيابان ها پوستري نصب نمي كرد كه آنها را جور ديگري خطاب كند و نشان دهد.

به گزارش ايسنا معاون وزير خارجه همچنين با تاكيد بر ضرورت اجماع ملي درباره مسائل سياست خارجي كشور تصريح كرد: آنچه به ما در نبرد ديپلماسي كمك مي كند، پشتوانه عظيم مردمي است كه بروز و ظهورش انتخابات اخير بود از اين رو تا وقتي اين انرژي وجود دارد، من هيچ نگراني ندارم ولي نگراني آنجا خواهد بود كه اختلاف ديدگاه ها به تشتت بيانجامد. معاون وزير امور خارجه خاطرنشان كرد: اختلاف ديدگاه ها را مثبت و آن را امري مبارك مي دانيم و از مخالفاني كه دغدغه دارند چيزهايي ياد مي گيريم اما اگر از مرحله يي بگذرد كه نشانه تشتت باشد، بايد مراقب بود.

اگر انتقادات و اختلافات به مرز تشتت برسد قطعا بر كار ما تاثير مي گذاردمعاون وزير خارجه با تاكيد بر اينكه سياست خارجي امري ملي و فراجناحي است، افزود: در گام آخر بايد وضعيت صحنه كاملاروشن باشد به گونه يي كه تحريم ها كلابرداشته شده باشد، برنامه صلح آميز از جمله غني سازي بايد در قد و قواره هاي يك برنامه صلح آميز وجود داشته باشد، تكليف نطنز، فردو و اراك معين و دوره زماني مشخص شده باشد. وقتي همه چيز در موعد مقرر انجام شد، در آن زمان با برنامه هسته يي ايران مانند هر كشور عادي ديگر عضو ان پي تي، فاقد سلاح هسته يي برخورد شود، طرف ما هم پذيرفته كه حركت بايد در اين مسير باشد دربخش نخست اين گفت وگو عراقچي با اشاره به مذاكرات اخير ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: در مذاكرات با آژانس، مداليته جديدي ارائه كرديم كه بر اساس طرحي گام به گام است. او درباره مداليته جديد ايران توضيح داد: در اين مداليته، گام هايي را تعريف كرده ايم. اگر هر گام تكميل شود و آژانس پاسخ سوالات را تاييد كند، سراغ گام بعدي مي رويم.
منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین