|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۳
»
کد خبر: ۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
معاون وزیر امور خارجه کشورمان لحظاتی پیش با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این نهاد بین‌المللی در وین دیدار کرد و قرار است رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس را ارائه کند.
سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که ظهر امروز (دوشنبه) به وقت تهران به منظور دیدار و گفتگو با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد وین پایتخت اتریش شد، لحظاتی پیش با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس در مقر این نهاد بین‌المللی دیدار کرد.

گفتنی است؛ حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار حضور دارند.
 
روز گذشته (یکشنبه) در مورد گفتگوهایش با آمانو گفت: در دیدار با یوکیا آمانو در وین درباره ادامه همکاری‌ها با آژانس و ارائه رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس و حل و فصل ابهام‌ها و سوال‌ها میان دو طرف گفتگو می‌کنم.
 
وی درباره مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 اظهار داشت: مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (8 و9 آبان) در وین مقر سازمان ملل ‌ صورت می‌گیرد.
 
عراقچی درباره ترکیب هیئت کارشناسی ایران در این مذاکرات تصریح کرد: کارشناسانی از وزارت‌خانه‌های "نفت"، "صنعت، معدن و تجارت"، "راه و شهرسازی"، "بانک مرکزی" و "سازمان انرژی اتمی کشورمان" این هیات را همراهی می‌کنند.
 
وی افزود:  در مورد آخرین وضعیت مذاکرات ایران و 1+5 در این گفتگوها بحث خواهد شد.
 
مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران یادآور شد که ریاست هیئت ایرانی بر عهده حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی بین‌المللی وزارت خارجه است.
 
یازدهمین دور مذاکرات ایران و آژانس پنجم مهر ماه در محل دفتر نمایندگی دائم ایران در آژانس برگزار شده بود.
 
مذاکرات امروز ایران و آژانس دومین مذاکره بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم است، 10 دور مذاکره قبلی در دولت دهم برگزار شده بود.
 
مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم آبان) در وین برگزار و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست تیم کارشناسی ایران را برعهده دارد و همانگونه که عراقچی اعلام کرد: کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت، تجارت و صنایع، و راه و مسکن، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی این هیئت را همراهی می‌کنند.
 
براساس توافقات حاصله در مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 (آمریکا،‌ آلمان،‌ فرانسه، انگلستان،‌ روسیه و چین) در ژنو که طی روزهای 23 و 24 مهر ماه (15 و 16 اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است 16 و 17 آبان (7 و 8 نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم 6 کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین