»
کد خبر: ۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
دكتر «محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه كه به منظور شركت در مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ به سوئيس سفر كرده بود، پس از پايان اين گفت و گوها بامداد پنجشنبه به تهران بازگشت.
دكتر «محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه كه به منظور شركت در مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ به سوئيس سفر كرده بود، پس از پايان اين گفت و گوها بامداد پنجشنبه به تهران بازگشت.

مذاكره كننده ارشد جمهوري اسلامي ايران با گروه ۱+۵ كه ظهر روز دوشنبه تهران را ترك كرده بود، پس از پايان چهار دور مذاكره فشرده و جدي كه در آن به بسياري از جزييات طرح پيشنهادي جديد پرداخته شد، به تهران بازگشت. 

ايران در اين دور از مذاكرات، طرح پيشنهادي جديد خود را با عنوان «پاياني بر يك بحران غيرضروري؛ آغاز براي افق هاي جديد» به گروه ۱+۵ در قالب يك پاورپوينت ارائه كرد. 

كشورهاي آمريكا، روسيه، انگليس، فرانسه، چين و آلمان اعضاي گروه ۱+۵ در مذاكرات هسته اي با كشورمان هستند. دو طرف در اين دور از مذاكرات توافق كردند تا گفت و گوهاي خود را در روزهاي ۱۵ و ۱۶ آبان (هفتم و هشتم نوامبر) بار ديگر در ژنو از سر بگيرند. 

دكتر ظريف در اين سفر علاوه بر ديدار و گفت و گو با خانم كاترين اشتون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا، در نشست افتتاحيه و پاياني گفت و گوهاي ايران و گروه ۱+۵ نيز شركت كرد. 

وي همچنين با وزير امور خارجه سوئيس كه كشورش تاكنون ميزبان چهار دور از اين مذاكرات بوده نيز ديدار و از ميزباني برن قدرداني كرد. 

«سيدعباس عراقچي» معاون حقوقي و بين المللي وزير امور خارجه، «مجيد تخت روانچي» معاون اروپا و آمريكاي وزير امور خارجه، «حميد بعيدي نژاد» مديركل سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه، «داود محمدنيا» مشاور حقوقي وزير امور خارجه و «محمد اميري» مديركل پادمان هاي سازمان انرژي اتمي ايران در مذاكرات حضور داشتند.

«وندي شرمن» به نمايندگي از دولت آمريكا، «سرگئي ريابكوف» به نمايندگي از سوي فدراسيون روسيه، «ژاك اوديبر» به نمايندگي از سوي جمهوري فرانسه، «وانگ مين» به نمايندگي از سوي جمهوري خلق چين، «سايمون گس» به نمايندگي از سوي دولت انگليس، و «هانس ديتر لوكاس» به نمايندگي از سوي جمهوري فدرال آلمان در اين مذاكرات حضور يافته بودند. 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین