|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۵
»
کد خبر: ۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که برآیند کلی سفر رییس‌جمهور به نیویورک مثبت بود، با انتقاد از برخی تندروی‌ها اظهار کرد: نمی‌توانیم توقع داشته باشیم همه کشورها صددرصد مواضع ما را بپذیرند، اما باید با رعایت خط قرمزهای نظام بنا را بر توسعه ارتباطات قرار دهیم.
محمدنبی حبیبی با توجه به سفر رییس‌جمهور به نیویورک، سفر رییس مجلس به چند کشور اروپایی و مذاکرات پیش‌روی ژنو، در خصوص وظیفه مسئولان داخلی کشور برای کمک به پیشبرد روند سیاست خارجی کشور، گفت: جمهوری اسلامی در روابط بین‌المللی خود پایبند به یکسری اصول است که این اصول باید در هر شرایطی رعایت شود.

وی ادامه داد: شاید عده‌ای در داخل کشور معتقد باشند که ما فقط می‌توانیم با کسانی رابطه برقرار کنیم که صددرصد مواضع ما را بپذیرند که این اتفاق هیچگاه نخواهد افتاد، بنابراین در سیاست خارجی می‌توانیم با رعایت همه اصول و خط قرمزهای نظام بنا را بر توسعه ارتباط بگذاریم، مگر در استثناهایی که نفس ارتباط اصولا به ضرر ماست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برخی تندروی‌ها از سوی مسئولان در رابطه با موضع سیاست خارجی دولت، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم بنای کار را بر پشتیبانی از دولت در روابط داخلی و خارجی قرار دهیم، در مواردی نیز که نقطه ضعفی مشاهده می‌شود از انتقادات سازنده و دلسوزانه خودداری نخواهیم کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: من برآیند سفر رییس‌جمهور به نیویورک را در مجموع مثبت ارزیابی می‌کنم هر چند نقاط ضعفی نیز وجود داشت که مقام معظم رهبری به آنها اشاره کردند، اما هرگونه تندروی در ارتباط با دولت کار درستی نیست؛ چرا که راه بیان انتقادات به صورت منطقی باز است.
منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین