|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
استاد نمونه كشوري :
کد خبر: ۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
استاد نمونه كشوري در رشته مهندسي برق گفت: كارآمدي توفيقي در مسووليت هاي قبلي وي در وزارت علوم به ويژه دوره دو ساله وزارتش به دانشگاهيان ثابت شده است.
« گئورگ قره پتيان » روز چهارشنبه اظهار داشت: همانطور كه دكتر روحاني تاكيد داشته اند؛ در شرايط فعلي كشور به افرادي نياز داريم كه به حوزه مسووليت خود تسلط كامل داشته باشند و به فكر تجربه اندوزي نباشند چراكه فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.

استاد رشته مهندسي برق دانشگاه صنعتي اميركبير، ايفاي مسووليت «جعفر توفيقي» در معاونت هاي مختلف وزارت علوم و همچنين تجربه دوساله وزارت را از نقاط قوت وي برشمرد و گفت: توفيقي با بخش هاي مختلف آموزش عالي و دانشگاه ها آشنايي و تسلط دارد و من هم به عنوان يك عضو هيات علمي، دوره وزارت وي را درك كرده و كارآيي توفيقي را مشاهده كرده ايم.

وي به برخورد سياسي برخي رسانه ها با موضوع انتخاب وزير آينده علوم انتقاد كرد و گفت: متاسفانه در برخي رسانه ها گفته مي شود كه فلان شخصيت، فلان گرايش سياسي دارد و به ويژگي ها و توانايي هاي تخصصي افراد كمتر توجه مي شود درصورتيكه براي اعضاي هيات علمي، تسلط و توان حرفه اي مديران و مسوولان در اولويت است.

توفيقي با عينك سياسي به آموزش عالي نگاه نمي كند

قره پتيان با بيان اينكه توفيقي در مواجهه با مسائل آموزش عالي، عينك سياسي برچشم نمي گذارد، خاطرنشان كرد: توفيقي، سرپرستي وزارت علوم را در دولتي برعهده گرفته است كه رويكرد اعتدال و اميد را در پيش گرفته است بنابراين انتظار مي رود وزير اين دولت هم مسائل را با همين رويكرد اعتدالي دنبال كند.

وي ادامه داد: خوشبختانه در دوران سرپرستي توفيقي در وزارت علوم نيز شاهد همين عملكرد و سياست هستيم و تغييرات محدودي هم كه صورت گرفته در راستاي مقابله با تندروي ها و يكسونگري ها بوده است.

اين استاد دانشگاه، ثبات را لازمه پيشرفت دانست و گفت: تغييرات ناگهاني به ضرر كشور است و اميدواريم در آينده نيز شاهد تداوم سياست فعلي در آموزش عالي باشيم.

وي خاطرنشان كرد: يكي از بزرگترين مشكلاتي كه در دانشگاه هاي كشور وجود دارد اين است كه جناح بندي هاي سياسي مانع فعاليت هاي مشترك افراد دركنار يكديگر مي شود درحاليكه از دانشگاه و دانشگاهيان، انتظاري بيش از اين مي رود.

قره پتيان افزود: دانشگاهيان به ويژه اعضاي هيات علمي بايد بتوانند عقايد يكديگر را تحمل كنند و اجازه بحث و گفت وگو بدهند و به ياد داشته باشند كه همه ما براي يك هدف كه همان، اعتلاي كشورمان است تلاش مي كنيم.

به اعتقاد وي مجموعه آموزش عالي زماني مي تواند به اهداف آموزشي و پژوهشي خود جامه عمل بپوشاند كه دانشگاهيان و اعضاي هيات علمي بتوانند همكاري خوبي با هم داشته باشند و درصورت ترويج فرهنگ همكاري و نقدپذيري در جامعه، بسياري از مشكلات فعلي ما حل خواهد شد.

استاد دانشگاه صنعتي اميركبير با ابراز تاسف از تحمل اندك شهروندان و جامعه به طور كل، تاكيد كرد: بايد در فرهنگ خود، ائتلاف را بپذيريم و همانگونه كه در كشورهاي زيادي، نيروهاي سياسي با يكديگر ائتلاف مي كنند ياد بگيريم همديگر را حذف نكنيم و با ائتلاف به هم افزايي برسيم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
عباس عسکرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
0
انشاالله دیپورت مجلس میشه حامی فتنه 88 که به دروغ میگه بعدازسخنرانی رهبر عوض شده
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین