|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
»
اتحادیه تشکل‌های دانشگاه آزاد خطاب به معترضان رییس‌جمهور:
کد خبر: ۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد با صدور بیانیه‌ای با انتقاد از اتفاقات رخ داده در حاشیه مراسم استقبال از رییس‌جمهور در فرودگاه مهر‌آباد، خطاب به این معترضان تاکید کرد: خود را نماینده ملت ایران و دانشجویان ندانید.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«در خودتان بصیرت ایجاد کنید. قدرت تحلیل در خودتان ایجاد کنید؛ قدرتی که بتوانید از واقعیت‌های جامعه یک جمع بندی ذهنی برای خودتان به وجود بیاورید و چیزی را بشناسید. این قدرت تحلیل خیلی مهم است. هر ضربه‌یی که در طول تاریخ ما مسلمانان خوردیم، از ضعف قدرت تحلیل بود. (فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان 13/ 11/ 1377)

جنبش دانشجویی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین جنبش‌های اجتماعی در طول تاریخ حیات خود توانسته است در کنار ملت شریف ایران در راه رسیدن به استقلال، پیشرفت و توسعه کشور گام بردارد. از مخالفت با حضور نیکسون در آذر 1332 و شهادت 3 شهید والا مقام 16 آذر گرفته تا حضور دانشجویان دوشادوش ملت قهرمان ایران در سال‌های منتهی به انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و بعد از آن حضور حماسی دانشجویان در 8 سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

متاسفانه در چندین سال گذشته به دلایل مختلف شاهد آن بودیم که گفتمان جدیدی در دانشگاه شکل گرفته است که فاقد استقلال بوده و بیشتر به منافع شخصی خود فکر می‌کند. گفتمانی که با لابی‌های مختلف سیاسی از جریانات بیرون از دانشگاه ارتزاق می‌کند.

جریانی تندرو که بدون تحلیل و فقط با غوغاسالاری به حیات خود ادامه می‌دهد و در حالی که در واقعیت با یک نگاه کاملا سطحی هم می‌توان متوجه اقلیت بودن آن‌ها در فضای دانشگاه، شهر و حتی کشور شد، اما با استفاده از ابزار رسانه‌های متعدد سعی بر آن دارند که در هر اظهارنظر و موضع‌گیری خود را نماینده نزدیک به 4 میلیون جمعیت دانشجو کشور و در بعضی مواقع خود را نماینده تام‌الاختیار 80 میلیون ایرانی معرفی نمایند.

متاسفانه اتفاقات چند روز گذشته باعث گردید که اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان قدیمی ترین اتحادیه جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مجبور به پاره‌ای از توضیحات درباره تندروی‌های این عزیزان به ملت شریف ایران شود تا شاید این جریان افراطی دست از این اقدامات افراط گرایانه بدون بصیرت کشیده و به دامان ملت بازگردد. این جریانات متاسفانه در چند سال گذشته بارها و بارها با تند‌روی‌ها و کج‌روی‌های خود زبانزد خاص و عام گشته‌اند.

از شعار بر علیه یادگار امام راحل، سیدحسن خمینی در 14 خرداد ماه در حرم مطهر گرفته تا شکستن شیشه‌های جماران در شب عاشورای حسینی. مگر هنوز از ارتحال رهبر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) چند سال گذشته است که بیت مکرم این رهبر فقید بزرگوار این چنین مورد هجمه این عناصر خود سر و تند رو قرار گرفته است. اما متاسفانه رفتارهای غلط و کج‌روی‌های این گروه افراطی به این مسأله نیز ختم نشد و در اقدامی خودسرانه که تعدادی از دانشجویان قصد اعتراض به سیاست های کشور انگلستان در قبال ایران را داشته و در مقابل سفارت این کشور جمع شده بودند، اقدام به ورود غیرقانونی به سفارت این کشورکرده و هزینه‌های سنگین سیاسی و اقتصادی را بر ملت شریف ایران تحمیل کردند و حتی در روزهای اولین این ورود غیرقانونی حرکت خود را در عین بی‌بصیرتی انقلاب سوم نامیدند.

مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان در جمع دانشجویان از آرمان‌گرایی همراه واقع‌بینی سخنانی به میان آوردند. اما متاسفانه با وجود فرمایشات ایشان مبنی بر آرمان‌گرایی همراه با واقع‌بینی، باز هم در 22 بهمن 1391 در حرم حضرت معصومه(س) در شهر علم و اجتهاد شاهد آن بودیم که همین گروه تندرو اقدام به شعار و حمله به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و همراهان او می نمایند، اقدامی که مقام معظم رهبری هم آن را بارها در فرمایشاتشان نفی نموده و تقاضای رسیدگی فوری به این حادثه تلخ داشته‌اند.

در چند روز گذشته این جریان تند افراطی بار دیگر در یک اقدام جاهلانه، با حمله به کاروان رئیس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد نشان دادند که گویی حتی بعد از حماسه 24 خرداد و رای ملت مبنی بر نفی هرگونه تندروی و افراطی‌گری خود را محق به هر اقدامی می‌دانند. در حالی که نمایندگان محترم ملت عزیز ایران با امضا 230 نماینده از روند دیپلماسی دولت تدبیر و امید حمایت نمودند.

جالب آنجاست که این گروه تندرو در هفته گذشته با تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شروع به ارسال نامه و بیانیه بر علیه این اقدام قانونی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نموده و در نامه‌های خود از گفتمانی جدید صحبت می کند. گفتمانی که حماسه 24 خرداد و رای 18 میلیونی ملت شریف ایران را به دولت اعتدال، تدبیر و امید دکتر حسن روحانی به کلماتی همچون دولت حداقلی یا برد ناپلئونی تشبیه می نماید و یا رای 6 نفر از هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی را اقدامی غیرقانونی و کج‌روی می‌داند. گویی این گفتمان با اصل جمهوریت و رای مردم بیگانه است و فرمایش امام عظیم‌الشأن انقلاب درباره میزان رای ملت است را به فراموشی سپرده است.

در این قسمت روی سخنمان با این جریان تندرو افراطی است. رای مردم به دکتر روحانی «نه» گفتن به تندروی‌ها و افراطی‌گری‌های شماست. مردم به گفتمان شما که خود را قاضی‌القضات دانسته خانواده مسئولین مختلف نظام را خود متهم نموده، محکوم می‌کنید و حکم صادر می‌نمایید، پشت کرده است. مردم با حضور در انتخابات به شما فهماندند که تارهای عنکبوت‌گونه دور خود را باز کرده و واقعیات جامعه را ببینید و قدرت تحلیل خود را بالا ببرید.

پیشنهاد اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به شما عناصر تندرو که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حتی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی دیگر شانس خود را برای غصب دانشگاه (همچون جذب هیأت علمی‌های فله‌ای دانشگاه علامه طباطبایی که به وفور از نام شما عزیزان در آن به چشم می‌خورد) از دست داده‌اید، آنست که به مطالعه و علم آموزی پرداخته و از راه صحیح و درست به دور از هرگونه غوغاسالاری با کسب مدارج علمی به فضای مدیریتی دانشگاه باز گردید و در عرصه‌های سیاسی تا زمانی که اکثریت مردم و دانشجویان با شما و گفتمانتان همراه نیستند، خود را نماینده ملت ایران و دانشجویان ندانید.

والسّلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته‌»
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
آفرین برجنبش دانشجویی دانشگاه آزاد و آفرین بر اتحادیه تشکلهای دانشگاه آزاد
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
آفرین برجنبش دانشجویی دانشگاه آزاد و آفرین بر اتحادیه تشکلهای دانشگاه آزاد
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
آفرین برجنبش دانشجویی دانشگاه آزاد و آفرین بر اتحادیه تشکلهای دانشگاه آزاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین