|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
راه چمني در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی "تدبیر و امید":
کد خبر: ۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
اصولگرايان و و اصلاح‌طلباني كه در حال حاضر در دولت به كار گمارده شده‌اند افراد معتدلي هستند كه گرايش بيشتري به اصلاح‌طلبي دارند.
دبيركل حزب همكاري و وحدت ملي با تاكيد بر اينكه اصولگرايان و اصلاح‌طلبان افراطي در مجلس دهم جايگاهي نخواهند داشت، گفت: تركيب مجلس دهم تركيبي شبيه مجلس دوم خواهد داشت.

محمد رضا راه‌چمني در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: رويكرد آقاي روحاني نسبت به احمدي‌نژاد قابل قياس با احمدي‌نژاد نيست، چون آقاي احمدي‌نژاد اصلاً حزب را قبول نداشت و مي‌گفت نيازي به حزب نداريم اما آقاي روحاني به شدت طرفدار حزب است و دنبال اين است كه در كشور احزاب قوي شكل بگيرند و جايگاه اين احزاب در امور كشور را ارتقا ببخشد.

دبيركل همكاري و وحدت ملي با تاكيد بر اينكه ما اطمينان داريم ظرف ماه‌ها و سال‌هاي آينده احزاب موجود تقويت شوند افزود: احزاب جديد و احزابي كه فراگيري بيشتري داشته باشند، به احتمال زياد در آينده شكل خواهد گرفت و جايگاه خود را در فضاي موجود كه پس از حماسه سياسي ايجاد شد، پيدا كنند.
اين فعال سياسي درباره هشدار رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس نسبت به اين كه مجلس دهم ممكن است به دست اصلاح‌طلبان بيافتد، گفت: ورود پيدا كردن به بحث مجلس دهم با توجه به اينكه 2 سال و نيم به پايان كار اين مجلس مانده، زود است و موجب خواهد شد نمايندگان فعلي به جاي پرداختن به قانونگذاري و كار نظارتي به كارهاي فرعي بپردازند و با مردم در حوزه انتخابيه بيشتر ارتباط برقرار كنند تا بتوانند دوباره رأي بياورند.

وي با بيان اينكه ورود به بحث انتخابات دوره دهم نمايندگان فعلي را از پرداختن به كار اصلي خود بازمي‌دارد، افزود: فضاي پس از انتخابات 24 خرداد فضاي اعتدالي است و فضاي بازي خواهد بود، از اين‌رو به نظر مي‌رسد مجلس بعدي يك مجلس اعتدال‌گرايي خواهد بود از تركيب اصولگرايان معتدل و اصلاح‌طلبان معتدل و بعضاً افراد مستقل معتدل.
راه‌چمني اضافه کرد: به نظرم در مجلس دهم افراطيون اصلاح‌طلب و افراطيون اصولگرا جايگاهي نخواهند داشت و مجلس دهم از آن اعتدال‌گرايان با سلايق سياسي اصلاح‌طلبي يا اصولگرايي و يا مستقل خواهد بود.
دبيركل حزب همكاري و وحدت ملي افزود: نگراني حدادعادل طبيعي است و در هر انتخاباتي مردم ممكن است به يك سليقه خاصي اقبال نشان دهند، اما آنچه مسلم است اين نيست كه مجلس دهم تركيبي مشابه مجلس ششم باشد، بلكه شبيه مجلس دوم خواهد بود.
اين فعال سياسي گفت: فكر نمي‌كنم اصلاح‌طلبان بتوانند تمام كرسي‌هاي مجلس دهم را بگيرند و اصولگرايي نباشد، قطعاً هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرايان حضور خواهند داشت.

وي افزود: با توجه به فضاي اعتدالي موجود مجلس دهم مجلس اعتدالي با حضور سلايق سياسي متفاوت و متعادل و تندروي ديگر نخواهد بود.
راه‌‌چمني گفت: اصولگرايان و و اصلاح‌طلباني كه در حال حاضر در دولت به كار گمارده شده‌اند افراد معتدلي هستند كه گرايش بيشتري به اصلاح‌طلبي دارند.
دبيركل حزب همكاري و وحدت ملي افزود: هر دولتي كه احزاب را قبول نداشته باشد، نشان‌دهنده اين است كه قانون اساسي را نخوانده است.
اين فعال سياسي با تاكيد بر اينكه براساس اصل 26 قانون اساسي نظام ما نظام مردم‌سالاري ديني است و نظام دموكراتيك است، بنابراين در چنين نظامي مطبوعات، احزاب، پارلمان و قانون اساسي و نهادهاي مدني احزاب جزو اركان دموكراسي است، بنابراين نمي‌شود حزبي وجود نداشته باشد.
وي با بيان اينكه هر دولتي كه احزاب را قبول نداشته باشد، اشتباه كرده است، افزود: دولت بايد احزاب را تقويت و حمايت كند و قوانين مربوط به حمايت از احزاب را تدوين كند و زمينه فرهنگ گسترش احزاب را دولت‌ها بايد فراهم كنند.
راه‌چمني با تاكيد بر اينكه بايد پارلمان حزبي داشته باشيم كه شامل فراكسيون حزبي باشد كه در بيرون است، افزود: احزاب مي‌توانند در بعد اجرا و نظارت نقش داشته باشند.
دبيركل حزب همكاري و وحدت ملي با تاكيد بر اينكه اگر رئيس جمهور حزبي باشد مي‌تواند كابينه قوي و پخته و باتجربه و ائتلافي تشكيل دهد تا پاسخگوي مردم باشد، افزود: كابينه‌اي كه از ائتلاف چند حزب تشكيل شود قطعاً به پيروزي آن رئيس جمهور در دوره بعد انتخابات خواهد انجاميد.
وي وجود احزاب در كشورها را ضروري دانست و افزود:‌ در دولت احمدي‌نژاد هيچ حزبي فعال نبود و نقشي در دولت احمدي‌نژاد نداشتند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
0
مجلس فعلی اصلاح طلب نیست از نحوه انتخاب و گفتار وکردارشان کاملا مشخص است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین