|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱
»
رییس جمهور: نه دولت و نه نيروي انتظامي معلم مردم نيستند
کد خبر: ۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
رييس جمهوري با بيان اينكه زنان در جامعه ما در مسير عصمت و پاكدامني هستند، گفت: در مساله حجاب، اگر تذكري لازم است بايد از مدرسه، دبيرستان، دانشگاه، مساجد، علما و حوزه ها آغاز شود و آخرين مرحله، به تذكر پليس مي انجامد.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر «حسن روحاني» صبح چهارشنبه در سي و دومين مراسم دانش آموختگي دانشجويان علوم انتظامي در دانشگاه علوم انتظامي امين، با تبريك هفته نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه بانوان عفيف جامعه ما بايد از حضور پليس احساس آرامش و امنيت كنند، افزود: پليس نبايد بار همه را خود به دوش بكشد. دولت در اين راستا مصمم است پيش قدم باشد و وزارت كشور طبق وظيفه قانوني خود در اين زمينه پيش قدم خواهد بود.

رييس جمهوري اضافه كرد: نيروي انتظامي، مظهر اقتدار، امنيت، نظم و آرامش در ايران عزيز ما است و در مرزهاي زميني، دريايي و حتي ورودي هاي مرز هوايي و سراسر روستاها، شهرها، شهرستان ها، استان ها و مركز كشور و همه خيابان ها و كوچه هاي اين سرزمين با حضور اين نيروي مومن، مقتدر و قانونمدار، شاهد نظم و امنيت در كشور هستيم.

رييس شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: گرچه نيروي انتظامي وظايف و مسووليت هاي متنوعي از جمله نظم خيابان، جاده ها، پارك ها و همه مراكز سياسي و اقتصادي كشور را برعهده دارد اما در عين حال پليس به عنوان مظهر آرامش و پليسي جامعه محور است.

روحاني تصريح كرد: گرچه امنيت به عنوان اولين وظيفه حاكميتي هر نظام و دولت است اما در نظام مردم سالار همه جا بايد در كنار مردم باشيم و رسالت و مسووليت اصلي بر دوش مردم باشد.

رييس جمهوري اظهار داشت: امنيت هم برعهده مردم است و اين مردم هستند كه با ايمان، اعتقاد و حضور مومنانه، سلوك، رفتار و ايمانشان در سراسر ايران ايجاد امنيت مي كنند.

وي با بيان اين كه پليس بايد در بحث امنيت، مردم را حمايت كند، گفت: بايد به نقطه اي برسيم كه در هر محله، انجمن آن محله، امنيت آنجا را برعهده داشته و پليس به عنوان مددكار آن انجمن باشد و تا رسيدن به اين نقطه، راه طولاني در پيش نداريم.

مردم دانش آموز نيستند، صاحبان اصلي اين سرزمين هستند


دكتر روحاني افزود: پليس در عين حال كه مظهر امنيت است، مظهر اخلاق و ادب در جامعه ايران نيز محسوب مي شود؛ گرچه نه دولت و نه نيروي انتظامي معلم مردم نيستند و مردم دانش آموز نخواهند بود و صاحبان اصلي اين سرزمين هستند.

رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه اگر دولت توان و قدرت دارد، ناشي از راي مردم است، اظهار داشت: اگر پليس ما اقتدار برقراري نظم و در صورت لزوم، سلاح در دست دارد، از ناحيه مردم و به نمايندگي از مردم است.

وي افزود: ما همه به عنوان كارگزاران اين ملت بزرگ هستيم و سالي كه در آن قرار داريم بر مبناي پيام رهبر معظم انقلاب، سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نامگذاري شده است و مردم با هوشياري و حضور شكوهمند خود در انتخابات خرداد ۹۲ حماسه سياسي را آفريدند و همه جهانيان را تحت تاثير قرار دادند.

رييس جمهوري گفت: نيروي انتظامي و پليس، نقش بسيار و تاثيرگذاري در حماسه سياسي ايفا كرد و انتخاباتي بدون كوچك ترين ناامني برگزار شد.

رييس دولت يازدهم ادامه داد: آرامش محيط انتخابات و صندوق هاي راي برعهده نيروي انتظامي بود كه در اين راستا به خوبي عمل كرد.

پليس بايد در صف مقدم باشد تا حماسه اقتصادي آفريده شود

رييس قوه مجريه گفت: پليس امروز براي ساختن حماسه اقتصادي همچون حماسه سياسي بايد در صف مقدم باشد تا حماسه اقتصادي آفريده شود.

روحاني اظهارداشت: اين دولت، دولت تدبير و اميد است و در راستاي تدبير و اميد، نيروي انتظامي نقش بسيار تاثيرگذاري هم در اجراي تدبير براي حماسه سياسي و هم در ايجاد اميد در جامعه خواهد داشت.

رييس شوراي عالي امنيت ملي افزود: پليس ما، پليس ملتي با فرهنگ، ادب و نظم است. مردم ما در همه مراسم اعم از شادي و سوگ، اعتدال، ميانه روي، ادب و نظم را در فرهنگ اجتماعي خود دارند.

رييس جمهوري خاطر نشان كرد به عنوان مثال در نوروز مشاهده مي كنيم كه مردم ما با چه نظم، ادب و سلوك زيبايي، اين مراسم شكوهمند شادي ملي را برگزار مي كنند.

رييس قوه مجريه افزود: همچنين در عاشورا به عنوان سوگ بزرگ يك ملت در عزاي سرداران عاشورا كه پرچمداران آزادي براي بشريت بودند، مشاهده مي كنيم كه ملت ما با چه نظم و شكوهي اين مراسم را برگزار مي كنند.

حضور پليس بايد در جامعه كمتر محسوس باشد و بيشتر تاثير گذار

دكتر روحاني با بيان اين كه ما به ادب و نظم ملت افتخار مي كنيم، افزود: حضور پليس تا آنجا كه بتواند بايد در جامعه كمتر محسوس باشد و بيشتر تاثير بگذارد و شايد اين براي جامعه فرهنگ دوست ما، زيباتر باشد و كميت ها كاسته و كيفيت ها بيشتر شود؛ گرچه حضور پليس در خيابان و جامعه، مايه آرامش مردم خواهد بود.

رييس جمهوري با بيان اين كه هر كجا پليس است، مردم بايد احساس آرامش كنند، تصريح كرد: پليس بايد محور قانون، مردم سالاري و اخلاق اجتماعي باشد.

رييس قوه مجريه گفت: همه ما افتخار مي كنيم كه اسوه و الگوي ما پيامبر رحمت حضرت محمد بن عبدالله (ص) است كه ايشان با اخلاق، محبت و ادبش در جامعه آن زمان، توانست بهترين نظم، برادري، الفت و مهرباني را مستقر كند.

پليس همانند يك جامعه شناس و روان شناس اجتماعي به جامعه بنگرد

روحاني افزود: پليس جمهوري اسلامي ايران نيز بايد پيرو راه آن پيامبر رحمت باشد و قدم هاي اوليه ما در جامعه بايد براي پيشگيري باشد.

وي اظهارداشت: ناجا (نيروي انتظامي جمهوري اسلامي) بايد كاري كند كه محيط جامعه ما جرم زا نباشد و تلاش كند همانند يك جامعه شناس و روانشناس اجتماعي به جامعه بنگرد و تلاش او براي پيشگيري باشد و در صورتي كه جرمي واقع شد، مقتدرانه و مجهز به همه فناوري هاي روز با مجرم برخورد شود و اين خواست مردم ما است.

متهم، مجرم نيست/ مردم بايد آثار برادري را در پليس مشاهده كنند

رييس جمهوري با بيان اين كه متهم، مجرم نيست، گفت: ما بايد در برابر متهمين يك نوع رفتار و در برابر مجرمين به خصوص آنها كه در جامعه جرم شان مشهود است، يك نوع برخورد را داشته باشيم و پليس به عنوان ضابط قانون در برابر جرم مشهود، وظيفه خاص خود را انجام دهد.
روحاني اظهار داشت: در عين اقتدار، قانون بايد مدنظر پليس باشد و پليس معيار و محور قانون در جامعه است و مردم بايد قانونمداري را در رفتار، اخلاق و اعمال مقرراتي كه توسط پليس انجام مي شود، به خوبي مشاهده كنند.
وي افزود: آنچه امروز در جامعه ما به عنوان ايجاد نظم و امنيت و به عنوان وظيفه پليس بايد مشاهده شود، رفتارهايي است كه قرآن ما را به آن توصيه مي كند.
رييس جمهوري ادامه داد: آثار برادري و رحمت را مردم بايد در پليس مشاهده كنند و پليس بايد مظهر عدالت باشد.


تمام مردم از حقوق شهروندي مساوي برخوردارند

رييس قوه مجريه گفت: تمام مردم ما از حقوق شهروندي مساوي برخوردار خواهند بود و اقوام، اديان رسمي، زن، جوان، پير، روستايي و شهري از حقوق شهروندي مساوي برخوردار هستند.
روحاني افزود: يكي از شعارهاي اين دولت، حقوق شهروندي است و پليس بايد در اين زمينه بيشترين كمك را در اجراي عادلانه حقوق شهروندي كند.


پليس از اين پس بايد محبوب تر باشد


رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه پليس يار و همكار همه آنهايي خواهد بود كه وظيفه فرهنگ جامعه را بر دوش دارند، اظهار داشت: پليس ما، محبوب مردم است و از اين پس بايد محبوب تر باشد.

دكتر روحاني ادامه داد: پليس پناهگاه مردم است و از اين پس بايد به پناه مستحكم تر مردم تبديل شود.

رييس جمهوري گفت: آنچه در اين مراسم شاهد آن بودم اين بود كه پليس در برابر پدران و مادران اداي احترام كرد و بسيار ستودني بود و ما بايد در برابر پدران و مادران خاضع باشيم و به آنها احترام بگذاريم.

رييس دولت يازدهم افزود: ملت ما، ملت فرهنگ دوست، ادب، برادري و محبت است و آنچه در ميدان شاهد بوديم، نمونه اي از فرهنگ اصيل ملت اسلامي و ايراني مقتدر بود.

روحاني اظهار داشت: رسالت و وظيفه سنگيني بر دوش نيروي انتظامي است و دولت وظيفه دارد به پليس كمك كند چرا كه اين نيرو مي تواند راه امنيت و آرامش را براي تحقق حماسه اقتصادي فراهم كند.

براي استقرار كامل اخلاق و عفت، بايد بيكاري و فقر برچيده شود

رييس شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان كرد: ما نيازمند محيطي آرام براي رونق كسب و كار هستيم و پليس بايد در كارهاي خود اولويت بندي كند و يادمان باشد مردم ولي نعمت ما هستند و بايد زمينه اي فراهم كنيم كه مردم، معيشت بهتر داشته باشند و شاهد رونق كسب و كار در جامعه باشيم.

رييس جمهوري گفت: بايد كاري كنيم كه اخلاق و عفت استقرار پيدا كند و اين شدني نيست مگر آنكه بيكاري از بين برود و فقر در جامعه برچيده شود.

روحاني ادامه داد: بايد كاري كنيم مردم نسبت به نيازمندي هاي ضروري زندگي آسوده خاطر باشند.

رييس جمهوري اظهاراميدواري كرد كه نيروي انتظامي در سايه نظم، ادب و اجراي خواست مردم و رهبر معظم انقلاب موفق باشد.

رييس جمهوري با تبريك هفته نيروي انتظامي اظهار اميدواري كرد ناجا در راستاي شعار قانون مداري، مردم مداري و روزآمدي، روز به روز موفق تر، پيروزتر و سرافرازتر باشد.
منبع: ایرنا
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۶
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
4
0
روحانی جان شما بعنوان یک عالم حوزه ای در همین مصاحبه های داخلی به خبرنگاران بعضا اصلاحاتچی آیا تذکر دادها ی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
0
اما رییس دانشگاه شاهد فکر میکنه معلم خط کش به دست برای همه کارکنان استا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
2
واقعا افتخار می کنیم به دکتر روحانی. فقط امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و فقط در حد حرف باقی نماند.
مورمور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
0
32 سال است در مدارس امور تربیتی دارید چه کار کردید برای اینها همین بد حجاب ها دست پرورده متاشفانه جمهوریت هستند این از مدارس علما چه کار کردن فقط ترساندند از جهنم از رحمت و بهشت نگفتند یا به مسائل سیاسی پرداختن در منابر ولی اخلاق را فراموش کردن و حوزه ها هم که فقط پرداختن به گرفتن سهمین ولی عالمی تربیت نکردن امثال شهاب مرادی و یا نقویانها ویا عزیز دل قرائتی و نویسندگانی که بتوانند سناریو بسازند تا این سینمای مبتذل را نداشته باشیم
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
1
1
بی خیال حجاب بابا بزارید مردم راحت باشن آخه ما بخاطر همین چیزا به روحانی رای دادیم ، عاشق چشم و ابروش که نبودیم.
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
0
2
واقعا افتخار می کنیم به دکتر روحانی، روحاني مچكريم..... حجاب سيخي چنده بزاريد جوونا حال كنن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین