|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
»
کد خبر: ۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
سفیر ایران در رم بر نقش و جایگاه ویژه ایتالیا در روابط ایران با اروپا تاکید کرد.
جهانبخش مظفری، سفیر ایران در رم در همایش "ریاست جمهوری حسن روحانی، فرصتی برای گفت‌وگو با جامعه بین‌المللی" که با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و دانشگاهی ایتالیایی، دیپلمات‌های مقیم و تعدادی از ایرانیان مقیم این کشور در مجلس نمایندگان ایتالیا برگزار شد، با اشاره به سوابق درخشان روابط ایران و ایتالیا در ابعاد مختلف و همچنین ظرفیت‌های منحصر به فرد موجود در روابط دو کشور، اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد بازگشت به دوران طلایی و باشکوه روابط دو کشور باشیم.

وی با تشریح موقعیت ممتاز و منحصر به فرد ایران در منطقه خاورمیانه، خلیج فارس و آسیای میانه تصریح کرد: ایران با 77 میلیون جمعیت در میان 15 کشور همسایه قرار گرفته است که در مجموع یک بلوک جمعیتی بالغ بر 540 میلیون را تشکیل می‌دهند. این موقعیت همواره و در طول تاریخ نقش تاثیرگذاری را برای ایران مهیا کرده و کشور را به لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه حساس و بحران‌خیز خاورمیانه مبدل ساخته است.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مردم ایران در تعیین سرنوشت خود، حضور 73درصد از مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اوج عظمت مردم سالاری و دموکراسی برشمرد و افزود: جالب‌تر اینکه رای دهندگان ایرانی با اکثریت قاطع به اعتدال و تدبیر دکتر روحانی رای داده‌اند.

سفیر ایران در ایتالیا با برشمردن ویژگی‌های سیاست‌های داخلی و خارجی دولت تدبیر و امید از جامعه بین‌المللی خواست، فرصت گفت‌وگو و تعامل با دولتی که اعتدال را سرلوحه سیاست‌های کلان داخلی، منطقه یی و بین المللی خود قرار داده غنیمت شمرند.

در این همایش که به ابتکار موسسه ایزآمد و با حمایت مجلس نمایندگان ایتالیا به مناسبت آغاز فعالیت مجدد انجمن دوستی و همکاری ایران و ایتالیا برگزار شد، تعدادی از شخصیت‌های برجسته سیاسی، پارلمانی و دانشگاهی ایتالیایی پیرامون موضوع همایش و دورنمای روابط دو کشور ایران و ایتالیا در دوره جدید، سخنرانی کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین