کد خبر: ۱۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
تقریباً تمام عوامل سینما، بخصوص بازیگران پس از بازگشایی خانه سینما، به تغییرات اساسی و بهبود فضای آن امیدوار بودند که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
رضا رویگری، بازیگر سینما و  گفت: به نظر من در حال حاضر خانه سینما تبدیل به یک پاتوق شده و هیچ اقدامی در حمایت از عوامل سینما انجام نشده است، اما بهرحال هم‌چنان امیدواریم فضا کمی از نظر ممیزی و هم رشد و پیشرفت کاری در تمام ابعاد و زوایا باید باز شود و به رشد فرهنگی مجال و فرصت داده شود.
 
رویگری ادامه داد: پخش فیلم‌های سینمایی به صورت تکثیر و توزیع آن پس از اکران و یا همزمان با آن، قاچاق و کاملا غیرقانونی است. در سینمای آمریکا تکثیر و توزیع فیلم یکسال پس از اکران، به صورت قانونی و استاندارد انجام می‌شود و با این روش ضرر و زیانی متوجه عوامل فیلمساز نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: در ایران باید برخورد جدی با تکثیر فیلم در زمان اکران شود این عوامل مشخص نیست توسط چه شخصی یا اشخاصی سازماندهی می‌شوند اما این موضوع خیانت است و باید این گروه‌ها متهم شوند.
 
رویگری ضمن انتقاد از سیستم و فضای سینما، بیان کرد: سینمای ما اگر سینما باشد، فیلم‌هیا رسانه‌های تصویری باعث رکود و افت آن نمی‌شوند در تمام دنیا، پخش خانگی هم دارد اما هم در سینما هم در پخش خانگی به فروش بالا و سود خوب می‌رسند و این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلم‌های موسسه رسانه تصویری گاهی بهتر از فیلم‌هایی که تلویزیون هستند و اگر بودجه و زمان و امکانات خوب و کافی داشته باشند، با تولید فیلم مناسب‌تر و با کیفیت بهتر اثر خوب به مخاطب عرضه می‌کنند.
 
وی دلیل استقبال کم مخاطبان از سینما را ضعف برخی فیلم‌های عرضه شده و مدت زمان کم اکران فیلم‌های خوب بیان کرد و افزود: مخاطب در صورت عرضه‌ی یک فیلم خوب حتما جذب سینما می‌شود و سیاست جذب مخاطب به سینما ارائه فیلم جذاب است، اما گاهی فیلم‌هایی بروی پرده می‌روند که در زمان اکران به‌دلیل اینکه کسی فیلم را درک نمی‌کند، مخاطب زیادی را به خود جذب نمی‌کند.
 
 این بازیگر خاطر نشان کرد: گاهی برخی از فیلم‌هایی که در سینما با استقبال مواجه نمی‌شود هنگام توزیع در سیستم پخش خانگی فروش خوبی دارند. بهرحال با یک سیستم و سیاست استاندارد باید از هر دو بخش حمایت منظمی شود.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین