|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۳
کد خبر: ۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
سخنگو و رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما با اعلام ارسال اساسنامه تصویب شده این نهاد صنفی به وزارت ارشاد، درباره برگزاری مجمع عمومی آتی خانه سینما‌، تشکیل شورای داوری خانه پس از دوسال‌، تحریم مجمع کانون کارگردانان توسط تشکل "خانه سینمای ایرانیان‌"، عضویت صنوف تازه تاسیس در خانه سینما و همچنین مذاکره با فیلمنامه‌نویسان و دستیاران فیلمبردار برای جمع شدن زیر یک چتر صنفی سخن گفت.
ارائه گزارشی از مجامع عمومی برگزار شده

فرهاد توحیدی درباره موارد مطرح شده در جلسه‌ی سه شنبه 7 آبان ماه هیات مدیره خانه سینما توضیح داد: در این جلسه از آنجا که هیات مدیره قصد دارد از خانه سینما حسابرسی به عمل آورد، پیشنهادات شرکت‌های مختلف را دریافت کرده و مورد بررسی قرار داد تا شرکت مورد نظر انتخاب و در فرایند عقد قرارداد قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه، آقای خادم - بازرس هیات مدیره - گزارشی از برگزاری مجامع عمومی کانون‌های منتقدان و نویسندگان، کارگردانان و صنف دستیاران و برنامه‌ریزان ارائه کردند. پس از ارائه این گزارش، هیات مدیره از برگزاری بسیار باشکوه و آبرومند هر سه مجمع در نوبت اول و با شرکت تعداد کثیری از اعضا که در نهایت به انتخاب هیات رییسه‌های جدید منجر شد، تشکر کرد.

ارسال اساسنامه تصویب شده به ارشاد

رییس هیات‌مدیره خانه سینما همچنین از ارسال اساسنامه این تشکیل صنفی به وزارت ارشاد خبر داد و گفت: در این جلسه، درباره ارسال اساسنامه تصویب شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث شد. ما اکنون منتظر هستیم، دفتر هیات رسیدگی به امور فرهنگی وزارت ارشاد پاسخ‌های لازم را بدهد تا اساسنامه تصویب شده خانه سینما به ثبت شرکت‌ها ارسال شود.

این مسئول صنفی افزود: در هر صورت یکی از وظایف تعیین شده در مجمع عمومی فوق العاده 15 مهرماه برای هیات مدیره خانه سینما‌، پیگیری مراحل ثبت اساسنامه خانه سینما بود که مجمع عمومی بعدی باید براساس آن برگزار شود.

تهیه‌ آیین‌نامه عضویت در اصناف و آغاز به کار شورای عالی داوری خانه سینما


توحیدی درباره فعالیت‌های آتی خانه سینما در سه ماه آینده اظهار کرد: در فرصت باقی‌مانده علاوه بر ماموریت‌های محول شده، تلاش می‌کنیم اقدامات مربوط به مساله امنیت شغلی از جمله تهیه و تنظیم آئین‌نامه‌های عضویت در اصناف سینمایی را سامان دهیم.

وی همچنین از آغاز به کار مجدد شورای داوری خانه سینما پس از دو سال خبر داد و گفت: قرار است دوشنبه هفته آینده (13 آبان‌ماه) جلسه‌ای برای انتخاب اعضای شورای عالی داوری خانه سینما برگزار شده و این شورا فعالیت خود را پس از دو سال مجددا از سر گیرد تا ان‌شاء‌الله خلا ایجاد شده در این مدت پر شود.

مجمع عمومی خانه سینما قطعا در دی ماه برگزار می‌شود


سخنگوی خانه سینما همچنین در پاسخ به پرسشی درباره زمان قطعی برگزاری مجمع عمومی بعدی این تشکل صنفی اظهار کرد: براساس تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده 15 مهرماه، سه ماه به دوره ماموریت هیات مدیره فعلی اضافه شده است. معنای این مصوبه این است که ما موظف هستیم مجمع عمومی آتی خانه سینما را در دی‌ماه برگزار کنیم.

توحیدی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به این مهلت سه‌ماهه، قرار است مجمع عمومی بعدی 15 دی‌ماه برگزار شود‌، عنوان کرد: قاعدتا باید این‌طور باشد اما به احتمال قوی تاریخی برای بعد از 15 دی‌ماه را اعلام می‌کنیم تا بتوان تا پایان مهلت ماموریت اقدامات محول شده را به پایان رساند.

وی درباره این اقدامات محول شده خاطرنشان کرد: امیدواریم تا آن زمان کارهای اداری مربوط به ثبت اساسنامه تصویب شده خانه سینما در ثبت شرکت‌ها انجام و آگهی روزنامه رسمی آن نیز چاپ شده باشد تا بتوانیم برای برگزاری مجمع عمومی براساس اساسنامه جدید اقدام کنیم. در هر صورت برگزاری مجمع عمومی براساس این اساسنامه، یکی از ماموریت‌های محول شده به هیات مدیره در این دوره سه ماهه است.

موضع سخنگوی خانه سینما درباره تحریم مجمع کانون کارگردانان توسط تشکلی موازی

سخنگوی خانه سینما در پاسخ به پرسشی درباره علت تحریم مجمع عمومی کانون کارگردانان توسط تشکل کانون کارگردانان خانه سینمای ایرانیان اظهار کرد: تا آنجا که مطلع هستم بخش جدا شده از کانون کارگردانان تاکنون ثبت نشده است. به همین دلیل مذاکره‌ای رسمی بین دو طیف برای حضور در مجمع صورت نگرفت.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته مذاکرات غیر رسمی از طریق میانجی‌ها برای حضور اعضای جدا شده از کانون کارگردانان در مجمع عمومی این صنف انجام شد اما در هر صورت دوستانی که تصمیم گرفته بودند تشکلی خارج از خانه سینما داشته باشند، حضور در این جلسه را به مصلحت ندانسته و به این مجمع نیامدند.

توحیدی در ادامه سخنانش با یادآور شدند برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجمع عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران بیان کرد: مجمع عمومی اخیر کانون کارگردانان یکی از کم‌نظیر ترین مجامع این صنف بود. این مجمع از نظر تعدادی اعضایی که شرکت کرده بودند و انتخاب هیات رییسه در نوبت اول شاخص بود. تنها تعداد اندکی از کارگردانان دراین مجمع شرکت نداشتند که امیدواریم در آینده هم‌گرایی‌ها ایجاد شده و همه کارگردانان محترم زیر یک چتر صنفی فعالیت کنند.

تلاش می‌کنیم فیلمنامه‌نویسان و دستیاران فیلمبردار دوپاره نشوند اما صنف واحد تهیه‌کنندگان مجال دیگری می‌خواهد


این عضو هیات رییسه کانون فیلمنامه‌نویسان در ادامه در پاسخ به اینکه آیا برای حضور دو طیف فیلمنامه‌نویسان در مجمع عمومی این صنف تلاشی شده است،‌ تصریح کرد: مذاکرات ما در این زمینه ادامه دارد و تلاش می‌شود هر دو طرف در مجمع عمومی 12 آبان ماه کانون فیلمنامه‌نویسان شرکت کنند.

وی افزود: همچنین باید همین‌جا بیان کنم که تلاش‌ها برای برگزاری هرچه بهتر و حضور همه طیف‌ها در مجمع عمومی صنف دستیاران فیلمبردار نیز ادامه دارد. امیدواریم تمامی اعضا در این دو صنف (فیلمنامه‌نویسان و دستیاران فیلمبردار) زیر یک چتر واحد حضور پیدا کنند.

توحیدی در عین‌حال درباره وضعیت تشکل‌ تهیه‌کنندگان و صنف واحد اظهار کرد: موضوع تهیه کنندگان یک بحث قدیمی است که به نظرم برای حل و فصل موضوع آن و صنف واحد تهیه کنندگان تدبیر و مجال دیگری باید ایجاد شود.

ارائه درخواست عضویت صنف مدیران آموزشگاه در خانه سینما

رییس هیات‌مدیره خانه سینما در پایان این گفت‌وگو درباره عضویت صنوف تازه تاسیس در خانه سینما به ایسنا اظهار کرد: عضویت دو صنف جلوه‌های ویژه‌های بصری و سازندگان مواد تبلیغاتی و روابط عمومی فیلم‌ها در مجمع عمومی فوق‌العاده 15 مهرماه پذیرفته شد. تا آنجایی که در خاطر دارم مجمع عمومی صنف سازندگان مواد تبلیغاتی و روابط عمومی فیلم‌ها چهارشنبه (8 آبان ماه) برگزار خواهد شد.

فرهاد توحیدی افزود: صنف تازه تاسیس مدیران آموزشگاه‌ها هم تقاضای عضویت خود را به هیات مدیره خانه سینما ارائه کرده‌اند که امیدواریم عضویت این صنف در مجمع عمومی بعدی خانه با موافقت اعضاء روبرو شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین