|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد، برقراری ارتباط مخاطب با سینما را مهمترین چالش پیش‌رویش دانست.
حجت‌الله ایوبی درباره مهمترین چالش‌های پیش رو و اقدامات انجام شده در مدت حضورش در رأس سینمای کشور گفت: خانه سینما چالشی برای سینمای کشور بود و حتی مقداری هم از حوزه سینما فراتر رفته بود و به بخش‌های دیگر رسیده بود که خوشبختانه به صورت معقول بازگشایی شد و اتفاقات ویژه‌ای هم بعد از این بازگشایی افتاد. این روزها هم انتخابات بین اصناف به خوبی در حال انجام است که همه این‌ها نویدبخش فضای اعتماد متقابل و آرامشی است که در جامعه سینمایی حاکم شد.

وی موضوع حل مشکل خانه سینما را پیش درآمد پروژه‌ها و طرح‌های بعدی دانست و اظهار کرد: سینمای ما با چالش‌های مختلفی مواجه است که در بین این چالش‌ها باید اولویت‌بندی کنیم. یکی از این‌ها ارتباطی است که مخاطبان نتوانستند با فیلم‌های سینمایی برقرار کنند و در نتیجه تعداد مخاطبان ما به شدت ریزش کرده است.

ایوبی ادامه داد: سالن‌های کشور وضعیت بدی دارند واکثر آن‌ها به دیجیتال تبدیل نشده‌اند. در بررسی‌های اولیه حرکت به سمت دیجیتال کردن سینماهای کشور را به عنوان اولویت اول می‌دانیم که امیدواریم با کمک ملت و دولت بتوانیم موانع مالی را برطرف کنیم و این حرکت لازمه ادامه کار صنعت سینمای کشور است.

وی افزود: ارتباط معقول بین دولت و حمایت‌های دولتی و ساخت فیلم در کشور در دستور کار ماست و گروه‌های کاری را تشکیل دادیم و به زودی آیین‌نامه و شیوه حمایت از فیلم را اعلام خواهیم کرد.

ایوبی که در حاشیه‌ی مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیرعامل فارابی در پاسخ به سوالی درباره انتظارش از بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: انتظار داریم فارابی خودش را با نیازهای جدید صنعت سینما به روز کند و بتواند همراه با اهداف سازمان سینمایی و صنعت سینما پیش رود که انجام این مهم نیاز به تحول اساسی داشت و آمدن آقای جعفری جلوه هم در این راستا است که این می‌تواند برای سینمای ایران نویدبخش باشد.

رئیس سازمان سینمایی درباره وضعیت سینمای دینی نیز اظهار کرد: کارنامه سینمای ایران در عرصه سینمای دینی قابل قبول است اما کافی نیست. ظرفیتی که دین برای ما ایجاد کرده و خود عاشورا سرمایه عظیمی برای نویسندگان است که از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

ایوبی درباره وضعیت مدیریت انجمن سینمای جوانان گفت: ما به تدریج تغییرات را انجام می‌دهیم و جایی که نیاز به تغییر نباشد، تغییری انجام نخواهد شد. اجازه دهید سر وقت تغییرات را اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی درباره سرمایه‌گذاری بابک زنجانی در فیلم «نقش نگار» و نظارت بر آن گفت: مجوز سازمان سینمایی به فیلم بوده و به جزئیات و بازیگران نبوده است و شخصا نیز این موضوع را بررسی نکردم. در مجموعه آمدن سرمایه‌گذاران به سینما را باید به فال نیک گرفت چرا که سینما به سرمایه‌گذار نیاز دارد.

ایوبی درباره تولید آثار فاخر نیز اظهار کرد: دولت حتما باید از تولید برخی فیلم‌ها حمایت کند، اما متأسفانه مقداری به واژه فاخر ستم شده است. پروژه فاخر یعنی فیلمی که برای مردم ایران باشد. فاخر مساوی با پرخرج نیست. فیلم را باید مردم ببینند و به آن علاقه‌مند باشند. فیلم‌هایی با عنوان فاخر ساخته شده که با اقبال عمومی مواجه نشده است.

رییس سازمان سینمایی درباره آخرین وضعیت موسسه مقاومت گفت: در ارشاد موسسات زیادی مجوز گرفته‌اند و دلیلی ندارد، وزیر به موضوع آن‌ها ورود کند اما دلیل ورود وزیر ارشاد به موضوع این موسسه، اساسنامه آن است که طبق روال و قانون عمل نشده است و باید اساسنامه تغییر کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین