|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
»
کد خبر: ۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
عمده ترين لابي صهيونيستي در آمريکا از ادامه تلاش ‌و پافشاري خود براي وادار کردن دولت امريکا به تشديد تحريم‌هاي تحميلي ضد ايران خبر داد.
عمده ترين لابي صهيونيستي در آمريکا از ادامه تلاش ‌و پافشاري خود براي وادار کردن دولت امريکا به تشديد تحريم‌هاي تحميلي ضد ايران خبر داد.

به گزارش پرس تي وي ، مايکل کاسن ، رئيس کميته روابط عمومي امريکا و اسرائيل (آيپک/AIPAC) در بيانيه اي گفت ، آيپک به حمايت از اقدام کنگره براي تصويب قانون تشديد تحريم ضد ايران ادامه مي‌دهد و قطعا هيچ‌گونه وقفه، تاخير يا مهلت قانوني در تلاش‌هاي ما وجود نخواهد داشت.

اين بيانيه در حالي صادر شد که بر اساس گزارش‌هاي منتشرشده ، دولت باراک اوباما ، رئيس جمهوري امريکا در نشست توجيهي که روز پنج‌شنبه پشت درهاي بسته برگزار شد ، تعدادي از سناتورهاي اين کشور را متقاعد کرد ، اعمال دور جديد تحريم‌‌هاي ضد ايراني را به تاخير اندازند.

گرچه مقامات دولت اوباما همه سناتورهاي حاضر در نشست را تحت تاثير قرار ندادند، اما بر اساس گزارش ‌هاي منتشرشده کميته بانکداري مجلس سنا ، طرح‌هاي هفته آتي خود را در تنظيم پيش‌نويس لايحه تحريم‌هاي جديد عليه ايران، به تاخير خواهد انداخت.

کاسن در تکرار اظهارات بنيامين نتانياهو ، نخست وزير اسرائيل، تحريم‌هاي بيشتر را براي وادار کردن تهران به تعليق برنامه غني‌سازي اورانيوم، ضروري دانست و گفت، فشار بر تهران بايد ادامه يابد يا حتي بيشتر شود تا زماني که اين کشور به واقع، برنامه هسته‌اي خود را متوقف کند، به اين معني که آن را برچيند.

اين درحالي است که جان کري، وزير امور خارجه امريکا در مخالفتي آشکار با درخواست نتانياهو جهت اعمال فشار بيشتر بر تهران، از روند مذاکرات هسته‌اي با ايران دفاع کرده است.
منبع: آریا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین