کد خبر: ۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
کمیسیون باید برای وزارتخانه پدری کند و اگر کمیسیون انرژی نتواند رویکرد تعامل را پیش رو بگیرد مطمئنا هیات رئیسه جلو آمده و این موضوع را حل می کند.
دیگر رویکرد تخریبی مسعود میرکاظمی وزیر پیشین نفت درخصوص بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم بر همگان آشکار شده به طوری که وی درصدد بر آمده با هر بهانه به جا و نابه جا عملکرد کوتاه مدت زنگنه را به زیر سوال ببرد و او را به مجلس فرا بخواند.  میرکاظمی حتی حضور زنگنه را در دولت به عنوان رقیب می داند به طوری که از وزیر کنونی نفت  در خواست مناظره برای بررسی برخی از قراردادهای اخذ شده زمان وزارت او در دوران اصلاحات دارد.
این سخنان میر کاظمی که اکنون ریاست کمیسیون انرژی مجلس نهم را بر عهده دارد با ادبیات خاصی بازگو می شود و باعث شده تا  برخی را شگفت زده و البته برخی دیگر را نگران کند.
موفق ترین وزیر روحانی
از این رو برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی گفت و گویی با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید پیشنهادات و اظهاراتی را به  این روند تفکری و نگرشی میرکاظمی درخصوص وزیر نفت اعلام کردند.
 یکی از اعضاء کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر تجربه مطلوب زنگنه در مسائل نفت و گاز به تدبیر و امید گفت: واقعیت این است که بیژن نامدار زنگنه یکی از موفق ترین وزرای دولت آقای روحانی به شمار می ورود و ایشان با اقدامات شایسته، این جایگاه خود را به همگان ثابت خواهند کرد.

منصور آرامی  با مد نظر قرار دادن کارنامه زنگنه در تصدی اش بر وزارت نفت یادآور شد: ایشان در زمان تحریم ها عملکرد بسیار مطلوبی داشته و با پرکاری وتلاش شان توانستند حوزه نفت و گاز را از این آسیب ها محفوظ نگه دارند.

وی ادامه داد: زنگنه به مسائل نفتی آگاه بوده و برای افزایش تولید نفت و صادرات آن تلاش هایی بر اساس علم و تدبیر انجام خواهد داد.
آرامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد: همگان می دانیم که ایران کشوری تک محصولی و وابسته به نفت است و شیوه مدیریت این حوزه، در اقتصاد ایران تاثیری مستقیم دارد. این شرایط، کار را برای وزیر نفت سخت می کند از این رو با اطمینانی که مجلس به آقای زنگنه دارد این کرسی به ایشان داده شده است.
نماینده مردم هرمزگان تاکید کرد: نفت حوزه ای تخصصی است که وزیر نفت کنونی با نگاه کارشناسانه و عالمانه ای که دارد می تواند این حوزه را به جایگاه بالا و مطلوب برساند.

سرمایه ای به نام تجربه
یکی از نکاتی که دولت نهم و دهم را در اذهان عمومی ماندگار کرده است؛ تغییراتی بود که در بدنه این دولت انجام می شد. تغییراتی که با دلیل و بی دلیل بیشتر بر اساس شنیدها و لابی گری رخ می داد. یکی از نکاتی که در معرفی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم بر آن تاکید شده است؛ سابقه اجرایی، مدیریتی و تحصیلی وزرا است که البته زنگنه نیز از این موارد مبری نبود.
در همین راستا یک عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر تجربیات زنگنه به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: زنگنه هشت سال  مداوم را در وزارت نفت بود. از این رو او بر صنعت نفت اشراف کامل دارد .

موید حسینی صدر ادامه داد: برخی از رفتارها یادگار دولت های قبلی است که شاید در این دوران کارآمد نباشد. تخریب و یادآوری برخی از مسائل گذشته اکنون برای مردم کشور ما مهم نیست بلکه عملکرد دولتمردان و نتایج آن برایشان مهم شده و می خواهند نیازهایشان برطرف و مشکلات شان حل شود.
نماینده مردم خوی در خانه ملت به تجربیات زنگنه تاکید دارد و یاد آور شد:  وزیر نفت فرد سیاسی نیست و تنها به مسئولیت سنگینش در وزارت نفت توجه می کند.

پدری وظیفه مجلس

امور وزارتخانه می تواند بخش هایی از مسئولیت نمایندگان مجلس باشد. اینکه مجلس با اخذ یک رویکرد راهبردی برنامه های وزارتخانه را بررسی و در حرکتی موازی آنها را به مرحله عملیاتی برساند. رویکردی که میرکاظمی در این 3 ماه برای زنگنه در پیش گرفته دور از این سیاست بوده و تفرقه  کمیسیون انرژی و وزارت نفت را به همراه خواهد آورد.
یکی دیگر از اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید اعلام می کند: انتخاب آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت به جهت داشتن قدرت شناخت و تشخیص، مطالعه و آگاهی مطلوب ارزیابی می شود.

عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به رویکرد رئیس کمیسیون انرژی مجلس نهم ادامه داد: این رفتار آقای میرکاظمی خطرناک است زیرا یک کمیسیون تخصصی نباید جایی برای مقابله شود. رویکرد کمیسیون های مجلس بر مبنای تعامل بوده و باید شان مجلس حفظ شود.

وی ادامه داد: نماینده باید طوری رفتار کند که مسئول و دولتمردان، مجلس را خانه امن خود بداند و حرف هایش را به کمیسیون تخصصی و مربوطه بزند. دولتمردان اگر چنین نگرش تخریبی را از نماینده ببیند این ذهنیت برایشان به وجود می آید که نمایندگان می خواهند مچ گیری کنند و مسئول مربوطه نیز پنهان کاری را پیش رو می گیرد.
این نماینده مردم آمل و لاریجان در خانه ملت به جایگاه مجلس برای دولت اشاره  کرد  و گفت: کمیسیون باید برای وزارتخانه پدری کند و اگر کمیسیون انرژی نتواند رویکرد تعامل را پیش رو بگیرد مطمئنا هیات رئیسه جلو آمده و این موضوع را حل می کند.
وی اعلام می کند: مدت زمانی است که هیات رئیسه از این روند ناراضی بوده و احساس خطر می کند  و اگر این شیوه رفتاری میان میرکاظمی و وزارت نفت  ادامه پیدا کند به زودی برای حل مساله وارد می شود.

اکنون باید منتظر ماند و دید آیا وزیر پیشین نفت می خواهد به این اختلافات خاتمه داده و یا اینکه همچون دولت قبلی از رویکرد تخریب استفاده کرده و دود اختلافات رجال سیاسی را به چشم مردم روانه کند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
0
2
آمدن زنگنه عینه آزاد سازی خرمشهر برای کشور شیرین و گوارا بود . . رفتن میر گاظمی اتکایی جشن بزرگ مردم و کپارکنان نفت بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
0
2
با سلام واحترام. من از کارکنان وزارت نفت هستم .جناب زنگنه اتفاقا توجه چندانی به
بحث مدیریت و کارکنان نداشته و مدیران دولت احمدی نژاد را جابجا کرده ,ایشان به رای مردم توجهی ندارد مدیرعامل شرکت ملی پخش که از طرفداران اقای جلیلی بود الان هم موقعیت خودش رو تثبیت و بالاتر برده چرا اقای زنگنه توجهی دارد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین