|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو با بيان اينکه تا پايان سال افزايش قيمتي در خودرو نخواهيم داشت، گفت: براساس مذاکراتي که با دو گروه خودروسازي سايپا و ايران خودرو انجام داديم، تا پايان سال افزايش قيمت در انواع خودروها نخواهيم داشت.
غلامرضا شافعي رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران -ايدرو- با اشاره به اينکه خودرو يک کالاي مورد نياز مردم است، افزود: هم اکنون در غياب بعضي از زمينه‌هاي فعاليت اقتصادي، خودرو تبديل به يک كالاي سرمايه اي و البته وسيله تأمين نيازهاي اوليه مردم شده است.

وي به مشکلات خودروسازان طي سال‌هاي اخير اشاره کرد و اظهار داشت: نوسانات قيمت ارز، مشکلات گشايش اعتبارات بانک ها و اعمال تحريم‌هاي غرب، افزايش توليد و ثبات قيمت‌ها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.

شافعي با اشاره به اينکه اخيرا صنعت خودروي کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با اين وجود مديران عامل ايران خودرو و سايپا تصميم گرفته اند تا پايان سال افزايش قيمتي براي محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زيان هايي نيز مواجه هستند.

رئيس سازمان ايدرو تصريح کرد: هم اکنون بعضي از خطوط توليد خودروسازان از ظرفيت و آمادگي لازم جهت افزايش توليد برخوردار است اما بدليل تحريم ها و نبود امکاناتي همچون منابع اقتصادي و نقدينگي قادر به استفاده از تمام ظرفيت خود نيستند.

همچنين سعید مدني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با بيان اينکه افزايش 3 تا 4 درصدي خودروها مربوط به محصولات ارزبر اين خودروسازي است% افزود: درصورت افزايش توليد هيچگونه افزايش قيمتي نخواهيم داشت.

به گفته مدني، فعلا افزايش قيمتي در محصولات اين گروه خودروساز به وجود نخواهد آورد.

مدني با بيان مطلب فوق اذعان داشت: محصولاتي همچون کوليوس، سراتو ، تيبا 2 و پراید وانت در برنامه توليد هستند.

وي افزود: همچنين مذاکراتي را با خودروسازان خارجي آغاز کرده ايم اما نتيجه اين مذاکرات زمانبر است و احتمالا تا نيمه سال آينده به طول انجامد.

در ادامه يكه زارع مديرعامل ايران خودرو در خصوص محصولات جديد اين شركت گفت: در اين گروه به زودي توليد پيکاپ آغاز مي شود و از بهمن ماه نيز توليد دنا آغاز مي گردد.

وي افزود: همچنين با خودروسازان خارجي مذاکراتي را آغاز کرده ايم که در صورت بهبود فضاي سياسي اين مذاکرات نتيجه بخش خواهند بود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین