|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
»
کد خبر: ۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: «رضا فرجی دانا» گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نباید پاسخگوی مشکلات این وزارتخانه در سال های اخیر باشد.
«مهرداد بائوج لاهوتی» روز یکشنبه در جلسه رای اعتماد مجلس به رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: جناب آقای هروی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی، مسایلی را مطرح کرد که مربوط به گذشته است. وی از مشکلات وزارت علوم گفت، در صورتیکه فرجی دانا قرار نیست مشکلات گذشته را پاسخ دهد.

وی یادآور شد: درباره بحث دانش بنیاد که نمایندگان مخالف درباره آن صحبت کردند، اعلام می کنم که در بند 35 برنامه پیشنهادی فرجی دانا به این موضوع اشاره شده و بی انصافی است که بگوییم وی منطبق با برنامه پنجم برنامه ای نداده زیرا 75 بند برنامه پیشنهادی وی منطبق بر اسناد بالادستی و قانون برنامه پنجم است.

نماینده مردم لنگرود توضیح داد: خانم طیب زاده نماینده مخالف گفت، وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات وفناوری برنامه ایی ارائه نکرده و در جایی دیگر اشاره کرد که اجرای برنامه های زیاد او(فرجی دانا) 20 سال طول می کشد که این صحبت ها متناقض است.

نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: نگرانی های وی و دیگر نمایندگان مخالف را قبول دارم؛ دغدغه های دوستان درست است، اما باید برای رفع این دغدغه ها کمک کنیم.

بائوج لاهوتی ادامه داد: از منظر تعهد، تخصص و تجربه فرجی دانا مورد تایید است، او در بحث تعهد، شخصی ولایتمدار و در خانواده ای مذهبی در شهر عالم پرور قم به دنیا آمده است.

وی افزود: فرجی دانا از موسسان سپاه استان فارس بوده و در بحث تخصص نیز تحصیلات وی مشخص است.

به گفته این نماینده مجلس، فرجی دانا از دانشمندان برجسته کشور بوده و سلسله مراتب کاری را بصورت حرفه ای دنبال کرده و تمام سوابق وی در وزارت علوم بوده است.

بائوج لاهوتی به سابقه مدیریتی فرجی دانا در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: ریاست دانشگاه تهران کار ساده ای نیست و وی مقالات علمی متعددی داشته و در زمان مدیریت وی در دانشگاه تهران رشد علمی و ارزشی در این دانشگاه مشاهده شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این دوران هیچ التهابی در دانشگاه تهران در زمان مدیریت فرجی دانا وجود نداشته که این از محسنات وی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: فرجی دانا اعتقاد دارد علم و تحقیق باید در فضای آرام و بانشاط رشد کند. آمار نمی دهم، اما بر اساس منابع آمار جهانی، فرار مغزها در کشور بالا است که این امر نشات گرفته از تسهیلاتی است که در کشور ما وجود ندارد.

بائوج لاهوتی ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری اعتقاد دارد که باید سرمایه ها در کشور حفظ شود و وی به همان میزان که اعتقاد به علم و پژوهش دارد بر مسایل فرهنگی نیز تاکید داشته و این امر در برنامه های ارائه شده از سوی فرجی دانا مشخص است.
منبع: ایرنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین