»
کد خبر: ۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالا دو وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش و علوم و تحقیقات، رای خوبی کسب می‌کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالا دو وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش و علوم و تحقیقات، رای خوبی کسب می‌کنند.

محمود نگهبان سلامی درباره وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات، تصریح کرد: با توجه به اینکه آقای فرجی دانا در میان دانشگاهیان از مقبولیت عامه‌ برخوردار است، به نظر می‌رسد رای بالایی را از مجلس بگیرد.

سلامی افزود: توفیقی نیز از طرف دولت معرفی نشد وگرنه رای می‌آورد.

وی اظهار کرد: فرجی‌دانا استاد دانشگاه تهران بوده و در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه فردی شناخته شده است، نمایندگان نیز نسبت به این وزیر پیشنهادی شناختی نسبی دارند. در چند روز باقیمانده فرجی دانا برنامه‌های خود را برای نمایندگان توضیح می‌دهد تا نمایندگان به شناختی جامع نسبت به این وزیر برسند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد: اگر در روز دفاع، فرجی دانا توضیحات خوبی ارایه دهد، احتمالا رای بالایی از مجلس کسب می‌کند.

نگهبان‌سلامی با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: در این جلسه سوالاتی درباره دکتر فانی و وزارتخانه آموزش و پرورش توسط نمایندگان مطرح شد.

عضو کمیسیون آموزش مشکلات موجود در نظام آموزش‌وپرورش و ارایه راهکارها و پیشنهادهای وزیر احتمالی و نمایندگان را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی نیروهای انسانی در سیستم آموزش‌وپرورش کشور، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اصلی، در حوزه نیروی انسانی است و در برخی از مناطق با کمبود نیرو و در برخی مناطق نیز با ازدحام نیرو مواجه هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: بومی‌گزینی در استفاده از نیروی آموزشی، پذیرش از دانشگاه فرهنگیان، توسعه مشارکت در همه زمینه‌ها به ویژه بخش خصوصی و مدارس غیرانتفاعی، سرانه‌ای کردن بودجه، ارتقای مدیریت آموزشگاهی و در نهایت استفاده از مدیریت بومی در آموزش‌وپرورش از دیگر مسایل مطرح شده در این جلسه بود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین