|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۸
»
کد خبر: ۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
هیئت نمایندگان رژیم‌ صهیونیستی در سازمان ملل امسال برخلاف سال‌های گذشته در تحریم سخنرانی رئیس‌جمهور ایران، تنها خواهد بود و نمایندگان کشورهای غربی در جایگاه‌هایشان حضور خواهند داشت.
نمایندگان اسرائیل در سازمان ملل به هنگام سخنرانی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، جایگاه خود را ترک می‌کنند.

«یوال استینیتز» وزیر امور راهبردی و روابط بین‌الملل و «ران پروسور» نماینده اسرائیل در سازمان ملل تائید کرده‌اند که هیئت اسرائیلی روز سه‌شنبه در هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور ایران، در جایگاه خود حاضر نخواهد بود. استینیتز و پروسور اعلام کرده‌اند که منتظرند تا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مشخص کند که آیا آن‌ها باید سالن را نیز ترک کنند، یا اینکه تنها از جایگاه خود خارج شوند.

هیئت‌های اسرائیلی سال‌های قبل هم معمولا به هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور ایران مجمع عمومی را ترک می‌کردند. در سال‌های اخیر نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکا نیز اسرائیل را در تحریم سخنرانی رئیس‌جمهور ایران همراهی می‌کردند.

«یدیعوت آحارونوت» نوشته است که امسال اسرائیل در بایکوت سخنرانی «حسن روحانی» تنها خواهد بود، چراکه کشورهای غربی تصمیم گرفته‌اند به هنگام سخنرانی در جایگاه‌های خود حضور داشته باشند.

«حسن روحانی» عصر سه‌شنبه به وقت نیویورک (اوایل بامداد چهارشنبه به وقت تهران) در نشست سالانه مجمع عمومی سخنرانی می‌کند.

روز پنج‌شنبه هم قرار است وزرای خارجه گروه موسوم به 1+5 در حاشیه اجلاس سازمان ملل با حضور «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران دیدار داشته باشند. ظریف روز گذشته هم دیدارهایی با وزرای خارجه چند کشور اروپایی از جمله «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس داشت. «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم که دیروز با ظریف دیدار داشت، گفت «انرژی و عزم» وزیر خارجه ایران وی را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: فارس
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین