|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
»
سفیر اسبق کانادا در ایران:
کد خبر: ۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
سفر دکتر روحانی به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل و اظهارات وی در مقاله‌ای که در واشنگتن پست به چاپ رسید، واکنش‌های متفاوتی را از سراسر دنیا به دنبال داشت به طوری که سفیر اسبق کانادا در ایران با ابراز خوشبینی به بهبود روابط ایران و غرب، روحانی را «یک مرد عالی و قابل توجه» نامید.
کن تیلر که در سال ۱۹۷۹سفیر کانادا در ایران بود در تازه‌ترین مصاحبه خود با "کانادا پرس" با ابراز امیدواری نسبت به آینده روابط ایران و غرب گفت: رئیس‌جمهور جدید ایران یک مرد عالی و قابل توجه است که هم با غرب آشنایی کامل دارد و هم مورد اعتماد جامعه روحانیت ایران است.

وی افزود: «نوعی بی‌اعتمادی متقابل» بین ایران و کشورهای غربی وجود دارد اما در عین حال این امیدواری هم وجود دارد که در مذاکرات جدید بی‌اعتمادی‌ها از بین برود زیرا روحانی شخصی است که غرب را خوب می‌شناسد و رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز به وی اختیار تام داده است.

تیلر با بیان این مطلب که در حال حاضر می‌توانیم به آینده روابط ایران و غرب خوشبین باشیم، تصریح کرد: احتمال اینکه روحانی و رئیس‌جمهور آمریکا باراک اوباما در جریان اجلاس سالانه سازمان ملل با یکدیگر ملاقات کنند وجود دارد و البته بهبود روابط آمریکا و ایران بیشتر از همه برای اوباما که در ۲ سال آخر ریاست جمهوری خود است فایده دارد.

دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در حال حاضر در نیویورک به سر می‌برد و مقامات عالی رتبه بسیاری از کشور‌ها بویژه کشورهای غربی از جمله فرانسه و انگلیس برای ملاقات با وی اعلام آمادگی کرده‌اند.

دکتر روحانی در مقاله‌ای که در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسید مواضع جمهوری اسلامی ایران، اهداف و برنامه‌های کشورمان برای بهبود روابط با دنیا و بسیاری از مسائل مهم از جمله موضوع هسته‌ای ایران و تنش‌های موجود در خاورمیانه را تبیین کرد که این مقاله مورد توجه رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی قرار گرفت.

منبع:شبکه ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین