|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
»
کد خبر: ۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
حسن روحانی امروز عازم نیویورک شد تا در اجلاس سالانه سازمان ملل شرکت کند. این اولین سفر روحانی به نیویورک است در این سفر تعداد اندکی از اعضای دولت رییس جمهور را همراهی می کنند که تفاوت اساسی با سفرهای محمود احمدی نژاد به نیویورک دارد.
در سفر روحانی به نیویورک، نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور،‌ محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،‌ حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور، محمدرضا صادق مشاور رییس‌جمهور و دستغیب نماینده مردم شیراز و مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس همراهی می‌کنند. جواد ظریف وزیر خارجه نیز هفته گذشته به نیویورک سفر کرده بود.

در این سفر یک تیم رسانه‌ای محدود نیز مسافران نیویورک را همراهی می‌کنند.

پیش از این گفته می‌شد برای بیژن زنگنه نیز ویزای سفر صادر شده است اما روز گذشته اخبار از لغو سفر زنگنه منتشر شد.

در سفر روحانی به آمریکا تعدادی از فعالان بخش خصوصی نیز رییس جمهور را همراهی می‌کنند. پیش از این گفته می‌شد برای 70 نفر ویزا صادر شده است اما هنوز معلوم نیست هیئت همراه رییس جمهور در نیویورک چند نفرند. با این حال شواهد نشان می‌دهد که تعداد این افراد کمتر از 70 نفر باشند.

بر این اساس می‌توان گفت که همراهان رییس جمهور در این سفر بسیار کمتر از همراهان محمود احمدی نژاد در سفرهای دوره‌ای‌اش به آمریکا است. احمدی‌نژاد در سال 90، 90 نفر را با خود به نیویورک برد و در سال گذشته نیز برای 160 نفر درخواست ویزا کرد.

وی که هشت بار به آمریکا رفت هر سال به تعداد هیئت همراهش افزوده می‌شد. این وضعیت در سال 91 به اوج خود رسید و تعداد زیادی از اعضای دولت همراه با خانواده خود به امریکا رفتند.

در هشتمین و آخرین سفر احمدی نژاد که دوم مهرماه 1391 انجام شد. در این سفر اکثر دولتی‌ها رییس جمهور وقت را همراهی کردند.

"اعظم‌السادات فراحی" همسر محمود احمدی‌نژاد و "علیرضا" پسرش، "اسفندیار رحیم مشایی" رئیس دفتر رئیس جمهور و همسرش، "سیدمجتبی ثمره هاشمی" دستیار ویژه رئیس جمهور، "غلامحسین الهام" مشاور حقوقی رئیس جمهور و "حمید بقایی" معاون اجرایی و رئیس نهاد ریاست‌جمهوری ، "محمدشریف ملک‌زاده" مشاور رئیس‌جمهور و همسرش، "همایون حمیدی" معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دفتر رئیس‌جمهور، "محمدرضا فرقانی" مدیرکل بین‌الملل دفتر رئیس‌جمهور و "مهدی آشتیانی" و "مجتبی سروش‌پور" مسئولان معاونت تشریفات ریاست‌جمهوری و خبرنگاران ایرنا، شبکه خبر و باشگاه خبرنگاران از دیگر همراهان رئیس جمهور بودند.

"در بین وزرا و معاونین نیز علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه، "علی نیکزاد" وزیر راه و شهرسازی، "مرضیه وحیددستجردی" وزیر بهداشت و پسرش، "لطف‌الله فروزنده" معاون پارلمانی رئیس جمهور، "بهروز مرادی" معاون برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رئیس جمهور، "سیدحسن موسوی" رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و "ابوالحسن فقیه" رئیس جمعیت هلال احمر نیز احمدی‌نژاد را در سفر به نیویورک همراهی کردند.

در آخرین سفر نیویورک احمدی نژاد هیچ نماینده‌ای از مجلس شورای اسلامی در هیئت همراهان حضور نداشت.
منبع: فرارو
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین