|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱
»
کد خبر: ۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
اميدواريم و انتظار مي‌رود كه همان صحبت‌ها و سخناني كه در سال گفت‌وگوي تمدن‌ها و در دوره اصلاحات توسط خاتمي در دنيا مطرح شد و عزت و حكمت و مصلحت كه شعارهاي اساسي سياست خارجي ما بود در دنيا مطرح شود و اين‌بار چهره و تعريفي جدید از جمهوري اسلامي به دنيا عرضه شود.
معاون رییس جمهور دولت اصلاحات گفت: بايد منتظر اتفاقات جديدي در جهت اصلاح روابط خارجي و بروز و ظهور يك رويكرد نوين در ديپلماسي عمومي ايران با ساير كشورهاي جهان بود.

زهرا شجاعی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی "تدبیر و امید" گفت: بيانات اخير رهبري درباره نرمش قهرمانانه كه به‌ عنوان كليد واژه ديپلماسي ايران در دنيا مطرح است و در داخل هم بحث‌هاي زيادي بر روي آن مي‌شود حاكي از آن است كه بايد منتظر اتفاقات جديدي در جهت اصلاح روابط خارجي و بروز و ظهور يك رويكرد نوين در ديپلماسي عمومي ايران با ساير كشورهاي جهان بود .

رئیس مركز امور مشاركت زنان در دوره هفتم ریاست جمهوری، افزود: اميدواريم با توجه به پيشينه و سابقه و تجربه سياسي كه دكتر روحاني دارند از يك طرف و فضاي بين‌المللي كه در اين زمينه آماده شدن است و نقش موثر آقاي ظريف وزير امور خارجه مجرب و فرصت اجلاس مجمع عمومي شرايط بهتري براي مردم ما فراهم شود و چهره توأم با صلح و آرامشی كه اسلام و جمهوري اسلامي در دنيا داشته است در معرض نمایش قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان گفت: يكي از اتفاقاتي كه در حوزه بين‌الملل  هر ساله رخ مي‌دهد اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل است كه معمولا در سومين سه‌شنبه ماه سپتامبر در سطح روساي كشورهاي جهان هر ساله در مقر سازمان ملل در نيويورك برگزار مي‌شود و این فرصت ، فرصت مغتنمي است كه روساي كشورهاي جهان به تبادل نظر در زمينه مسائل مختلف حول محور مسائل اساسي كه جهان با آن درگير است، بحث و گفت‌وگو ‌كنند، در این نشست اتفاقاتي كه در حال رخ دادن است يا بحران‌هايي كه جامعه جهاني با آن روبروست را رصد مي‌كنند و در مورد آن تصميمات مشتركي مي‌گيرند.

وی با بیان اینکه، خوشبختانه با حضور رئيس جمهور جديد كشورمان که بارقه‌اي از اميد در كشور به‌وجود آورد، فضاي اعتماد عمومي مردم و آرامش و امنيت در کشورتقويت شد، افزود: رییس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل و ايراد نطق و ملاقات‌هايي كه با سران ديگر كشورها خواهد داشت مي‌تواند رويكرد جديدي را كه دولت با آن مواجه است و براساس همين رويكرد هم از سوي مردم رأي قابل توجهي گرفته‌اند را مطرح كنند.

زهرا شجاعی با اشاره به اینکه قطعا اين نشست و سفر از اهميت خاص برخوردار است، افزود: گرچه در سال‌هاي گذشته برخي صحبت‌هاي هيجاني و يا جنجال برانگيز و يا برخوردهاي نسنجيده و غيركارشناسانه منجر به مطرح شدن ايران در عرصه بين‌المللي بوده و نام ايران را در عرصه رسانه‌هاي جهاني در صدر قرار مي‌داد اما صرف‌ مطرح بودن مهم نيست، پيامي كه اين شهرت و معروفيت مي‌رساند و تبعاتي كه به همراه دارد از اهميت خاصي برخوردار است.

معاون سید محمد خاتمی در دولت هفتم گفت: اميدواريم و انتظار مي‌رود كه همان صحبت‌ها و سخناني كه در سال گفت‌وگوي تمدن‌ها و در دوره اصلاحات توسط خاتمي در دنيا مطرح شد و عزت و حكمت و مصلحت كه شعارهاي اساسي سياست خارجي ما بود در دنيا مطرح شود و اين‌بار چهره و تعريفي جدید از جمهوري اسلامي به دنيا عرضه شود.

رئیس مركز امور مشاركت زنان در دوره هفتم ریاست جمهوری گفت: انشالله این گفت وگوها براي مردم ما در داخل كشور و هچنين براي مسلمانان جهان و براي ايجاد صلح و امنيت در منطقه و رخت بربستن فضاي جنگ و تهديد و خشونت در منطقه و كشورهاي همسايه ما نقش مهمی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: نام ايران در گذشته مطرح بود اما نه به خوبي و با رفتارهايي از سوی احمدی نژاد در سازمان ملل مواجه بودیم كه تداعي‌كننده رفتار برادر حاتم طايي بود و به نوعي مي‌خواست مطرح شود اما نه با عزت و افتخار.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۵
عباس عسکرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
3
0
همان صحبتهائی که ما را محور شرارت قرار دادن چرا نتوانست گفتگوی تمدن ها را در عرض 8 سال پیاده سازی کند گنده گوئی هم حدی دارد خواهر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
فعلا"که می بینید گفتگوی تمدن ها به کوری چشم شما در حال انجام است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
0
0
ایشان معاون نبودهاند
جاءالحق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
0
0
افرادی که از بزرگی و عظمت ایران سخن می گویند بدانند تعظیم و دستبوسی در برابر قدرتمندان افتخار و بزرگی نیست.
افتخار و بزرگی در کلام امام این بود که باید حق مظلوم را از ظالم بگیریم.
این است بزرگ منشی و پهلوانی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
چرا تا به حال نگرفتی؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین