|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
»
کد خبر: ۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
سفیر آمریکا در سازمان ملل، تعهد واشنگتن به آنچه بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای خوانده می‌شود را تکرار کرد.
سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل، پنجشنبه در کنفرانسی که یک گروه لابی صهیونیستی در هتل منهتن برگزار کرد، با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد: بگذارید با صراحت اعلام کنم رئیس‌جمهور اوباما مصمم است اطمینان حاصل کند که جمهوری اسلامی به یک سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد.

به گزارش خبرگزاری جی‌.تی.ای، وی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که یک توافق بد، از توافق نکردن بدتر است و یک توافق بد را نخواهد پذیرفت.

وی همچنین اظهار کرد: ما درک می‌کنیم که چرا برخی از شما نسبت به تمایل با ایران شک و تردید دارید ولی لطفاً به خاطر داشته باشید که ما به خاطر تعامل با ایران، با ایران تعامل نمی‌کنیم. ما در تلاشیم یک تضمین مشخص و قابل راستی‌آزمایی درباره اینکه برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و دولت این کشور به دنبال ساخت یا دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست بدست آوریم.

پاور در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اگرچه دولت ما از لحن سازنده‌تر اظهارات رسمی ایران استقبال می‌کند، همانطور که می‌دانید سطح بی‌اعتمادی که از گذشته به ارث برده‌ایم بسیار عمیق است.

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین