|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
»
با حضور سه عضو ارشد دولت اوباما در جمع سناتورها صورت گرفت
کد خبر: ۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
آسوشیتدپرس گزارش داد که «جو بایدن» و تعدادی از مقامات عالیرتبه دولت آمریکا تعدادی از سناتورهای این کشور را متقاعد کردند که در حالی که قدرت‌های غربی تمایل ایران به کاهش برنامه هسته‌یی‌اش را می‌آزماید، تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش نوشت: این تلاش‌ها همه سناتورهای حاضر در جلسه چند ساعته‌ای را که پشت درهای بسته برگزار شد، راضی نکرد ولی احتمال اینکه کمیته بانکداری سنای آمریکا هفته آینده همزمان با برگزاری مذاکرات هسته‌یی در ژنو پیش‌نویس تحریم‌های جدید را تهیه کند، کاهش قابل توجهی یافت.

مایک جوهانز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی پس از خروج از جلسه روز پنجشنبه گفت: من به عنوان یکی از اعضای کمیته بر این باورم که اگر چیزی جریان دارد که ممکن است به نتیجه مثبتی بیانجامد، باید ببینیم به کجا ختم می‌شود. همیشه برای تصویب طرح تحریم‌ها وقت است.

دین هلر، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت که دولت (آمریکا) استدلال‌های خوبی برای به تأخیر انداختن دور جدید اقدامات تنبیهی ارائه کرد، ولی افزود که هنوز تصمیمش را نگرفته است.

علاوه بر جو بایدن معاون رییس‌جمهور آمریکا، جان کری وزیر امور خارجه و جک لیو وزیر خزانه‌داری این کشور نیز روز پنجشنبه با اعضای کمیته و رهبر دموکرات‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند؛ اعضایی که حضورشان نشان‌دهنده تمایل قوی دولت آمریکا به متقاعد کردن کنگره برای به تعویق انداختن بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران است.

اگرچه کاخ سفید مدعی است که تحریم‌ها ایران را مجبور به مذاکره کرده است، از کنگره می‌خواهد که در مذاکرات با ایران، به گفت‌وگوها انعطاف‌پذیری بدهد.

جون تستر سناتور دموکرات آمریکایی نیز با بیان اینکه "من جان کری را دوست دارم و به او اعتماد دارم"، توضیح داد که معتقد است صبر کردن کمیته بانکداری (در زمینه اعمال تحریم‌ها) و دادن اجزه به دولت آمریکا برای انجام مذاکرات کاملا منطقی است.

همچنین تیم جانسون، رییس کمیته بانکداری گفت که نمی‌داند این کمیته هفته آینده پیش‌نویس طرح تحریم‌ها را ارائه خواهد کرد یا خیر.

دستیاران اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا گفتند که احتمال انجام این کار در همان روزی که مذاکرات هسته‌یی جریان دارند بسیار کم است.

برخی از قانونگذاران آمریکایی پس از خروج از جلسه روز پنجشنبه مدعی شدند که اکنون زمان آسان گرفتن به ایران نیست.

باب منندز، سناتور دموکرات و رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اظهار کرد: من باید چیز محکم‌تری بشنوم تا از دنبال کردن دور جدید تحریم‌ها منصرف شوم.

کمیته بانکداری سنای آمریکا در حال بررسی طرحی است که بخش‌های معدن و ساخت و ساز ایران را در فهرست سیاه قرار می‌دهد.

جی کارنی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که باراک اوباما، رییس‌جمهور این کشور به دنبال تعلیق دور جدید تحریم‌ها تا زمان نامعلوم نیست و معتقد است ممکن است زمانی برسد که اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران لازم باشد.

کری نیز به سناتورهای آمریکا گفت که اوباما خواستار این است که در حالی که مذاکرات ادامه دارند، رژیم فعلی تحریم‌ها علیه ایران در جایش باقی بماند.

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین