|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۱
»
کد خبر: ۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
احمدی نژاد این روزها جمله معروف "بگم بگم" را کنار گذاشته و از عبارت "بعدا خواهم گفت" استفاده می کند. گویا وی این روزها حرفایی برای گفتن دارد حرفایی که از اواخر دوران ریاست جمهوری اش شروع شد و تا حال هم ادامه دارد.
واکنش ها و اظهار نظرها روسای جمهوری سابق نسبت به وضعیت پس از خود همیشه در بسیاری از کشورهای جهان سوم  باب بوده است اما این اظهار نظرها در ایران علاوه بر ابعاد خبری ابعاد دیگری نیز دارد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان از جمله رئیس جمهور هایی است که چه پیش از دوران ریاست جمهوری، چه طی دوره و چه پس از آن بلحاظ شخصیتی به گونه ای بوده که تمامی اظهار نظرهای وی اعم از اظهاراتی که خود می کرده و یا در واکنش به اظهار نظرهای دیگران جنجال ساز بوده است.

وی این روزها شیوه دیگری در پیش گرفته و آن اظهارات واکنشی است. گویا به این نکته ایمان دارد که اظهارات صرف از سوی وی بازتاب خبری نخواهد داشت لذا برای اینکه جامعه رسانه ای را با خود همراه کند و بتواند بار دیگر به سر تیتر مهمترین رسانه های کشور وبعضا خارج از کشور تبدیل شود باید به تاکتیک واکنشی روی بیاورد.

به همین دلیل وی این روزها  جمله معروف "بگم بگم" را کنار گذاشته و از عبارت "بعدا خواهم گفت" استفاده می کند. گویا وی این روزها حرفایی برای گفتن دارد حرفایی که از اواخر دوران ریاست جمهوری اش  شروع شد و تا حال هم ادامه دارد.
 
او در یکی از سخنرانی های خود در روز 3 اردیبهشت 92 در شهر قم گفت: "حرف‌هایی هست که بعدا اگر خدا عمری دهد خواهم گفت".

وی در عین حال در همان سخنرانی افزود: "پول ملت را زیر زمین کرده‌اند؛ البته به چند برابر قیمت و با اصرار و کسی هم سردرنیاورد که چه شد. البته زیر زمین هم لازم داریم و هوا هم لازم داریم، اما چرا باید به شیوه ای گرانتر این کار انجام شود؟ "

احمدی نژاد در جای دیگری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اظهارات دکتر روحانی از اینکه خزانه را خالی و با انبوهی از بدهی تحویل گرفته ایم می گوید: "این را مسئول مربوطه پاسخ می‌دهد و به زودی پاسخ داده می‌شود."

گرچه بهمنی در این باره پاسخ نیمه جانی داد اما آیا این همان میزان پاسخی است که از دکتر انتظار می رود؟ بدون شک در این باره باید انتظار پاسخ های مفصل و البته نیش دار بیشتری از سوی شخص احمدی نژاد باشیم.

مکالمه تلفنی 15 دقیقه ای دکتر حسن رواحانی رئیس جمهور کشورمان با باراک  اوباما رئیس جمهور آمریکا از جمله موضوعاتی بود که زئیس دانشگاه ایرانیان را وادار به واکنش کرد.

احمدی نژاد ،که تلاش بسیاری کرده بود تا نخستین مقام رسمی باشد که باب گفتگو با آمریکا را باز کند، در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد سخنان دکتر روحانی در سازمان ملل و تقاضای اوباما برای گفت و گو با ایشان چیست تنها به گفتن چند جمله عامیانه بسنده کرد و با گفتن جملاتی نظیر اینکه "من نمی دانم کلاً !"«اصلا نمی داند ماجرا چیست»،  «چه می دونم والله» "حتما این کار درست بوده دیگه!" تلاش کرد تا با چنین جملات مبهمی نه موافقت خود را با آن نشان دهد و نه با آن مخالفتی کرده باشد اما در عین حال بر آن بود تا رویکرد دولت یازدهم را به نوعی ادامه رویکردی بداند که خود آغازگر آن بوده است و این در حالی است که مکالمه تلفنی رئیس جمهور ایران با همتای آمریکایی از دید بسیاری از تحلیلگران مستقل، در راستای راهبرد «نرمش قهرمانانه» تلقی شد اما درخواست علنی وی در مصاحبه های خود با شبکه های مهم خبری آمریکا برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نوعی تلاش دولت دهم برای باقی ماندن در صحنه سیاسی داخلی تلقی می شد. 

در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱۱
مملی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
1
20
تغییر تاکتیک احمدی نژاد از "بگم بگم" به "بعدا میگم"
مرسی.
اول صبحی کلی خندیدم
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((:
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
2
22
بابا ول کنین این احمدی نژادو! کلی زور زدیم تا از خبرها حذفش کنیم هی شما بکشینش وسط!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
1
10
هههههههههههههههههههه
عاشقتونم
فرید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
10
7
یارانه را کم کنید، قیمت ها رابالا ببرید، شما هممثل بقیه با شعارای خوب خوب میایید ولی دقیقاً جاپای همونایی می گذارید که ازشون انتقاد می کردید وضع مملکت ما همینه دیگه بخاطر همینم هست که ما ایرانی ها هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم.
رش7
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
2
10
خداوند بر دروغگویان و ناامن کنندگان دنیا و ایران لعنت کند.
ایشان از حداقل تربیت و ادب بی بهره بودند
هانن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
2
9
احمدی که رفت امیدوارم از این مقام کنونیش هم برکنار بشه ، اما اونقدر برده که هفت جدش پس از پایان دنیا هم داشته باشن بخورن ، دولت نهم و دهم فاسدترین دولت نه تنها در جمهوری اسلامی ایران بلکه در کل ادوار ریاست جمهوری های کشورهای جمهوریت هستش که لکه ی ننگی هست بر پیشانی حکومت جمهوری اسلامی ایران
ادیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
5
5
تهمت زدن به منتخبان ملت چقدر اسان شده .ما مردم همین هستیم همین حرف ها را برا هاشمی هم زدیم .کاری کردیم که در انتخابات تهران هم رای نیاورد .برا خاتمی هم گفتیم شک نکنید که برا روحانی هم بدتر از اینها خاهیم گفت .مردمی هستیم که راجع به سیر تا پیاز اظهار نظر میکنیم بدون اینکه تخصص ان را داشته باشیم...علت بدبختی ما هم همینه .مردم احساسی مردم شعار .مردم بیخیال .اگر با این دست فرمان پیش بریم و انقاداتمان از روی بقض وکینه باشه .تا هزار سال دیگه همینه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
6
2
مردم ایران چی شد که آقایان هاشمی و خاتمی تا دوسال ونیم پیش آن ها را لعنت و از تاریخ فوق به بعد آن ها را فرشته نجات می دانستید؟!
عجب سیاست بازهای حقه بازی هستن این ها!!
حقشون بود که امسال برنده شن، چون بنده خداها چندسال بود داشتن برنامه ریزی می کردند!!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
1
11
چه خوب است اقای رئیس جمهور سابق بیاید این حیف ومیل های میلیادری رادر دولت خودش بگم بگم کند وازملت صبور این کشور بخاطر این حیف ومیل های بی حساب وکتاب ووضعیت نابسامانی اقتصادی که بوجود آورده از ملت ایران عذر خواهی کند .
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
5
0
شما دولت تذویر و جفا عذر می خوام تدبیر و امید می خواهید محمود را به منازعات بکشید اونم حواسش جمعتر از شماست . یادتون می اید 8 سال پیش اون دولتو تحویل گرفت ننه من غریبم بازی در نیاورد که خزانه خالی است و با وجود پر بودن انبارها بگه مشکل داریم بعدا بگند مشکلی نیست و در دوران تبلیغات مردمو گاگول فرض کنند و بعد پیروزی بزنند زیر همه چیز طرف می خواست 100 روزه اوضاع را بسامان کنه حالا کنتور برق 300 تومنی و کرد یک میلیون تومن و از این دست مطالب جون ننتون ( اگه دوستش دارین ) از این خزعبلات دست بردارین بزارین مملکت در آرامش به کامتون نوش بشه چکار دارین فلان چه گفت و بهمان چه کرد . مگر اینکه دزد بازار اشفته بخواهد اون مسئله دیگه ای است . خود دانید
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
0
1
آقا مجید بروید کمی آمارهای زمان تحویل دولت آقای خاتمی به دولت نهم ودهم را مطالعه کنید وبعد نظر بدهید تمام موفقیت وعملکرد یک دولت در میزان رشد اقتصادی آن دولت خلاصه می شود این هم که برای همه روشن است دولت نهم کشور را بارشد اقتصادی 7درصد ازدولت آقای خاتمی تحویل گرفت ودر پایان بارشداقتصادی منفی صفر به دولت یازدهم تحویل داد باتورم 12درصد تحویل گرفت وباتورم 35درصد تحویل داد در ضمن درزمان آقای خاتمی مازاد در آمدنفتی رادرصندوق ذخیره ارزی پس انداز کرده وتحویل د ولت نهم گردید این را بدانید اگر آقای خاتمی صندوق را خالی تحویل دولت نهم میداد بوق و کرنای دولتیان در این8سال گوش فلک راکر کرده بود ازقدیم گفته اند چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است اگر ما کمی منصف و واقع بین باشیم وبه وضعیت اقتصادی وتولید و اشتغال زایی و ومیزان تورم وقدرت خریدمردم ازهمه مهمتر حیف میل های میلیادری رادر دولت آقای خاتمی و دولت نهم ودهم توجه کنیم به واقعیت ووضعیت موجود پی خواهیم برد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین