|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
وکیل بین المللی فوتبال و دعاوی ورزشی دادگاه بین المللی ورزش گفت : آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) مغایرت دارد و در فیفا قانون کسر امتیاز برای فحاشی هواداران وجود ندارد.
غلامرضا رفیعی  افزود: مدتی است که جامعه فوتبال و جامعه حقوقی ایران از دیدن رای کمیته انضباطی محروم هستند، ای کاش کمیته انضباطی اصل رای خود را روی سایت رسمی فدراسیون می گذاشت یا حداقل به طرفین دعوا می داد. ما فقط نتیجه رای را متوجه می شویم و این کار ارزیابی را سخت می کند.

وی درخصوص رای صادره ازسوی کمیته انضباطی و کسرامتیازازپرسپولیس و چند باشگاه دیگر، ادامه داد: اگر این رای و کسر امتیاز به خاطر اهانت و رفتار هواداران صادر شده ، قربانی کردن فردی به خاطر فرد دیگری است. کسر امتیاز از یک باشگاه آن هم به خاطر رفتار هواداران در دنیا بی سابقه است.

وکیل بین المللی فوتبال گفت: اگر آقایان فکر می کنند رای درستی صادر کرده اند، بیایند یک رای شبیه به آن از ابتدای تاسیس رشته فوتبال در دنیا پیدا کنند.

وی با اعلام مغایرت آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با قوانین فیفا، اظهار داشت: آیین نامه فدراسیون فوتبال برخلاف قوانین فیفااست و طبق اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال قوانین ما نمی تواند مغایر قوانین فیفا باشد و اگر این خلاف در آیین نامه انضباطی ما وجود دارد نمی توانیم آن را مورد استناد قرار دهیم و باید به قوانین فیفا رجوع کنیم.

وی تاکید کرد: درقوانین فدراسیون بین المللی فوتبال، هیچ فدراسیونی در دنیا حق ندارد قوانین اش با قوانین فیفا مغایرت داشته باشد. چنین آرایی ممکن است فاجعه و مشکلاتی به وجود بیاورد.
رفیعی خاطرنشان کرد: ممکن است بعضی باشگاه ها افرادی را استخدام وبه ورزشگاه های حریفان بفرستند و با تحریک هواداران مشکلات زیادی برای رقبای خود ایجاد کنند وکمیته انضباطی هم هر روز از باشگاه کسر امتیاز کند.

وکیل بین المللی فیفا در خصوص اینکه آیا باشگاه پرسپولیس می تواند به فیفا شکایت کند، گفت: باشگاه پرسپولیس نمی تواند این کار را انجام دهد، زیرا فیفا در امور داخلی فوتبال کشور ها دخالت نمی کند و اقایان هم چون خیالشان راحت است کسی نمی تواند دخالت کند این چنین رای می دهند.

وی افزود: کمیته انضباطی سختگیرانه ترین رایی که می توانست صادرکرد، برگزاری بازی بدون تماشاگر بود. فکر می کنم هر کسی که خلاف می کند خودش هم باید جریمه شود.

رفیعی در خصوص رای صادره از سوی ستادرسیدگی به تخلفات حرفه ای دررابطه با عوامل فساد در فوتبال ایران وعدم توجه به بعضی خاطیان در این حکم، گفت: نکته اصلی این است که ستاد منشوراخلاقی اصلا حق صدور رای ندارد و مشکل این نیست که چرا بعضی ها رای را رعایت می کنند و بعضی ها نمی کنند.حرف این است که آنها حق صدور رای را نداشتند و این کار تنها برعهده کمیته اخلاق است وهیات رسیدگی به تخلفات حرفه ای اصلا در اساسنامه به رسمیت شناخته نشده است و جایگاهی در این اساسنامه ندارد.

قهرمانی می تواند داوری کند

وی افزود: حتی جالب است بدانید محسن قهرمانی الان می تواند داوری کند و محرومیت او غلط است زیرا این حکم از سوی کسی صادر شده که حق صدور رای نداشته است.

رفیعی تاکید کرد: یک بار دیگر اعلام می کنم تمام آرایی که هیات رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال صادر کرده اصلا قابل اجرا نیست و هرکسی با این حکم محکوم شده می تواند به کار خود ادامه دهد.
منبع: ایرنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین