|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
بي‌شک مباحث داوري يکي از موضوعات چالشي در فوتبال دنيا به شمار مي‌رود. اين موضوع در فوتبال ما نيز به رغم تمام محدوديت‌ها و خط قرمزهاي موجود در سال‌هاي اخير بارها محلي براي مناقشه ميان باشگاه‌ها و کميته داوران شده است.
اتفاقات بازي روز جمعه سپاهان و پرسپوليس که در روزهاي اخير بازتاب‌هاي رسانه‌اي فراواني داشت در نهايت در برنامه 90 دوشنبه مورد واکاوي قرار گرفت تا اتهامات مطرح شده عليه محسن قهرماني به عنوان اصلي‌ترين متهم جدال فولادشهر فاز تازه‌اي به خود بگيرد.
در شرايطي که بسياري تصور مي‌کردند، علي دايي تنها به دليل شکست تيمش برابر سپاهان اينگونه به محسن قهرماني تاخته است، اما اظهارات تکان دهنده سرمربي پرسپوليس در برنامه 90 سرنخي بود بر بسياري از مفاسد موجود در بدنه داوري فوتبال ايران.
 * سرشاخه اصلي
در حالي که در برنامه 90 طرفين به دنبال اثبات اتهامات طرف مقابل بودند و به فکر مبرا کردن خود، تحقيق و بررسي برخي سرنخ‌ها ما را به نتايج جالب و البته اسامي جالب‌تري رساند.
در برنامه 90 تمامي بحث‌ها پيرامون دو نفري بود که البته يکي به عنوان متهم و ديگري نيز به عنوان شاهد روي خط برنامه آمدند و دفاعيه‌هاي خود را نيز ارائه دادند. اما در اين ميان 2 اسم ديگر جا ماند و صلاح بر اين بود که حرفي از آنها به ميان نيايد.
اين در حالي است که با قاطعيت مي‌توان عنوان کرد که تمامي اين اتفاقات و پشت پرده‌هاي تمامي تخلفات در امر داوري تنها به يک سرشاخه وصل مي‌شود.
فردي به نام «ر.ک» که البته در هفته ششم قضاوت دو تيم شهرستاني در ليگ را نيز برعهده داشته است! در واقع در حالي از برخي داوران متخلف با توجه به مدارک مستدل موجود نام برده مي‌شود که در عين ناباوري کماکان شاهد حضور پررنگ آنها در ديدارهاي ليگ برتر هستيم.
* متهم رديف دوم
علاوه بر «ر.ک» که به عنوان مغر متفکر تمامي امور مربوط به تخلفات و تباني‌هاي داوري را برنامه‌ريزي و رهبري مي‌کند (م.ک) نيز به عنوان يکي از دستياران و معتمدان او را در اين امر مساعدت و همياري مي‌کند. اما در بخشي از مجادلات 90 دوشنبه شب به ديدار دو تيم نفتون و جويبار اشاره شد که در آن (ح.ز) داور مسابقه پنالتي مشکوکي را به ضرر نفتون اعلام مي‌کند تا نفتون بازنده آن ديدار لقب بگيرد.
البته در آن صحنه که برنامه 90 نيز موشکافانه به بررسي آن پرداخت تصاوير گوياي تمام واقعيات بود، اما نکته عجيب اينجاست که چگونه اين داور متخلف مجوز قضاوت در ليگ سيزدهم را به دست آورد و تا پايان هفته دهم قضاوت 3 بازي نيز به او واگذار شده است.
* رمزگشايي از ضلع چهارم
اظهارات باديه مديرعامل نفتون در برنامه 90 و اشاره او به چانه‌زني با يک داور در جگرکي يکي ديگر از معادلات اين ماجرا را رمزگشايي کرد. جالب اينکه عادل فردوسي‌پور، اسم محسن قهرماني را آورده اما از دو داور ديگر (ر.ک و ح.ز) اسمي به ميان نياورد.
داوري که بازي برگشت نفتون و جويبار از سري مسابقات پلي‌آف ليگ 3 به ليگ 2 را قضاوت کرد. حالا بايد به سراغ جعبه سياه داوري در فوتبال ايران رفت به سراغ آقاي «ر.ک» که در ليگ برتر هم داوري مي‌کند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
0
0
ر.ک آقای رضا کرمانشاهی هستن
ح.ز آقای حسین زرگر هستن
احتمالا م .ك هم آقاي محمد كماني هستند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین