|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
خيلي ها عقب کشيدند اما...
کد خبر: ۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
عادل فردوسي پور حرف آخر را زد؛ شايد آن لحظه کمي استرس هم داشت ولي حرف آخر را زد و گفت: "تعارف را کنار بگذاريم آقاي دايي؛ در اين فوتبال آن قدر همه از يکديگر آتو دارند که نمي توانند در مورد هم صحبت کنند و ناپاکي ها را به صورت علني بگويند."
عادل فردوسي پور حرف آخر را زد؛ شايد آن لحظه کمي استرس هم داشت ولي حرف آخر را زد و گفت: "تعارف را کنار بگذاريم آقاي دايي؛ در اين فوتبال آن قدر همه از يکديگر آتو دارند که نمي توانند در مورد هم صحبت کنند و ناپاکي ها را به صورت علني بگويند."
دقيقا همين است و ما ماه هاست که در اين مورد مي نويسيم. نمي توان فقط يک مورد را مثال زد و گفت مثلا در اين بخش، فوتبال ناپاک است. متاسفانه فوتبال ايران دچار نخوت شده و به گرداب برخي ناپاکي ها فرو رفته است. از بد ماجرا نيز، هيچ کس قبول نمي کند که وارد معرکه شده و فوتبال را نجات دهد. هر کدام از اينها، از دلالي، رشوه گيري، شرط بندي، داوري هاي مشکوک، مافيا و... که پيگيري شود، در انتها به شبکه بزرگي خواهد رسيد که جواب اين معماهاست و شايد در آنجا، برخي افراد سرشناس فوتبال هم حضور داشته باشند.

حالا که پرسپوليس با علي دايي وارد ماجرا شده، انتظار مي رفت خيلي ها، از همان جامعه اي که مدام از داوري ها گلايه دارند هم بيايند و پيگير پرونده شوند ولي همان عده اي که ادعا مي کنند از برخي داوران و نزديکان به کميته داوري، سندهايي در دست دارند، روزه سکوت گرفته اند تا هر چه زودتر اين بساط جمع شود! غافل از اينکه عزم ملي براي پاکسازي فوتبال به راه افتاده و ديگر زماني براي عفو عمومي و بخشش وجود ندارد. درست در زماني که پاي سياسيون و بهارستاني ها به پرونده فساد در فوتبال باز شده، بسياري از چهره هاي هميشه معترض نسبت به دلالي يا داوري هاي مشکوک، در لاک خود فرو رفته اند و ديگر صدايي از آنها نمي شنويم. در اين شرايط، مردم فوتبالدوست ايران که بسيار باهوش هستند، تا به حال بايد متوجه قضيه شده باشند که پشت پرده چه مي گذرد. چرا آقاي X به خاطر آقاي Y قهر کرده و قضاوت نمي کند، چرا فلان مربي که مدام از پشت پرده ها داد و بيداد به راه مي انداخت، حالا مي گويد هيچ نظري راجع به داوري هاي مشکوک يا دلالي و شرط بندي در فوتبال ندارد. چرا مديراني که مثل علي دايي يک زماني به داوران معترض بودند، حالا پاسخگوي هيچ تماس تلفني نيستند و حتي نمي خواهند وارد ماجرا شوند. در اين شرايط، پرسپوليس واقعا تنهاست. هيچ حامي و ياوري ندارد. باشگاهي که در هفته اول نسبت به قضاوت محسن قهرماني منتفع شده بود، به علت اشتباه بزرگ همين داور در ديدار با سپاهان، فريادهايش را به عرش برد و دايي مستقيما گفت قهرماني به سمت تيم ديگر غش کرده و بعد قضيه شماره حساب دوستان و ماجراهاي پشت پرده به وجود آمد. پرسپوليسي ها که در اين مقطع خود را تنها مي بينند، در پي سندسازي هستند. آنها مي خواهند ثابت کنند مسائلي در داوري ايران وجود دارد که بايد مورد بررسي قرار گيرد. روز گذشته از زبان يکي از مسئولان باشگاه که نمي خواست نامي از او ببريم، شنيديم دو فايل صوتي، مدارک جديدي است که به پرونده شکايت باشگاه پرسپوليس از چند داور ضميمه شده است. البته علي دايي در اين مورد نيز در برنامه 90 صحبت هايي مطرح کرد و خبر از مدارک جديد داد که اين مدارک جديد، دو فايل صوتي است. شنيديم اين دو فايل حاوي صحبت هاي دو داور ديگر در رابطه با همان متخلفان است. بايد ديد پرسپوليسي ها مي توانند از اين شکايت خود به نتيجه خاص و ويژه اي برسند و آيا نتيجه اي که مي گيرند، به درد فوتبال ايران مي خورد يا نه؟! در هر صورت اميدواريم هر کسي، هر چيزي در مورد ناپاکي در فوتبال مي داند، بيايد و با شهامت بيشتري آن را بگويد تا شايد از اين راه، فوتبال ايران کمي از منجلابي که گرفتارش شده، بيرون بيايد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین