|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
سعيد فائقي اظهار کرد:سرپرست جديد هر عزيزي كه هست بايد سعي در اصلاح قانون ورزش كند تا نمايندگان بتوانند به او اعتماد كنند.
چرا رضا صالحي اميري وزير پيشنهادي ورزش حسن روحاني به مجلس نتوانست از نمايندگان راي اعتماد بگيرد؟ آيا بهتر نبود رييس جمهوري ايران فرد ديگري را راهي مجلس مي كرد تا شاهد اتفاقاتي كه در مجلس افتاد نبوديم و امروز ورزش نيز همچون ديگر وزارتخانه ها صاحب وزير مي شد؟

روز يكشنبه روز ويژه يي در ساختمان بهارستان رقم خورد، حرف هايي زده شد كه تا آن زمان كمتر در خانه ملت مطرح شده بود، از همين رو با سعيد فائقي، معاون اسبق سازمان تربيت بدني كه خود تجربه كار سياسي، صنعتي و مديريت را دارد، هم كلام شديم تا او كه حضور در بخش هاي مختلف را تجربه كرده، درباره آنچه در مجلس گذشت تا صالحي اميري راي نياورد برايمان بگويد.
    
    
نمايندگان مجلس به وزير پيشنهادي ورزش راي اعتماد ندادند تا ورزش بلاتكليف باقي بماند.

بلاتكليف كه باقي نمي ماند. به هر حال بلافاصله فرد ديگري به عنوان سرپرست معرفي خواهد شد تا امور را به دست بگيرد.
    
به هر حال رضا صالحي اميري تا قبل از اينكه به مجلس برود بلاتكليف بود و نمي توانست برنامه هاي خود را عملي كند، چرا كه نمي دانست نمايندگان به او اعتماد كرده و راي مي دهند يا نه.

آقاي صالحي اميري در اين مدت تلاش كرد شبكه يي را براي ورزش و جوانان شكل دهد، تا هر دو اين حوزه ها در دو قالب در كنار يكديگر جاي گيرند: اما همان طور كه اعلام كرديد زمان لازم براي آن كار را نداشت تا برنامه هاي بلندمدت و ميان مدت خود را عملي سازد.
    
به نظر شما وزير پيشنهادي در اين مدت كه به عنوان سرپرست فعاليت كرد در كار خود موفق بود؟

وزير پيشنهادي فرد استراتژيستي بود كه نگاه استراتژيك داشت و در ايامي كه در وزارت ورزش و جوانان بود توانست برنامه صدروزه يي را كه در نظر داشت، پياده كند و به نظر من در كار خود موفق بود.
    
تصور مي كرديد مجلس به صالحي اميري راي اعتماد ندهد؟

وزارت ورزش و جوانان نهادي است برآمده از دل مجلس، براي همين نمايندگان- كه در گذشته درباره اين حوزه مطالعه كرده اند حساسيت زيادي روي اين وزارتخانه دارند. شايد اگر صالحي اميري موفق مي شد در اين صد روز قانون ورزش را با تعامل نمايندگان تغيير دهد شانس زيادي براي گرفتن راي اعتماد از مجلس داشت. به هر ترتيب وزارت ورزش و جوانان نهاد جديدي است كه بايد با قوانين جديد پيش برود نه با قانون قديم.
    
اما بحث مخالفان وزير پيشنهادي چيز ديگري بود و اتهامات سنگيني به صالحي اميري وارد كردند.

راستش موضوعاتي كه در مجلس مطرح شد موضوعات ويژه يي بود كه تاكنون در گفتمان مجلس مطرح نشده بود. من خود نيز تعجب كرده و انگشت به دهان مانده بودم. تعجب من از اين است كه دوستان وقتي شرايط را اين طور مي ديدند، چرا اصلاالحي اميري را به مجلس معرفي كردند يا لابي در اين صورت انجام نشد تا مانع اين نوع برخوردها شود؟ البته شايد هم اين موضوعات مطرح نبوده و در چند روز آخر مطرح شده است. به هر حال صالحي اميري آبروي خود را گذاشته و آمده بود و بايد حمايت مي شد. به هر نحو هيچ كس از جامعه ورزش تصور نمي كرد كه چنين برخوردي با وزير پيشنهادي شود.
    
به نظر شما وزير پيشنهادي در دفاع از خود موفق بود؟

به نظر من صالحي اميري اصلابراي دفاع نرفته بود.
    
چرا؟!

ايشان برنامه خود را ارائه دادند و در ادامه گفتند «من در حوزه يي كار كرده ام كه نمي توانم اسرار را فاش كنم» و با همين كار نتيجه را برعهده نمايندگان گذاشت.
    
بله ايشان اعلام كردند كه «سينه ام گنجينه اسرار نظام است: اما بناي پرده دري ندارم.» اما خب حداقل مي توانستند براي رفع اتهامات هم كه شده به نكاتي اشاره كنند.

ايشان نخواستند وارد اين مباحث شوند وگرنه گفتند كه«20،30 مورد را يادداشت كردم: اما بناي پرده دري ندارم و از اتهامات نسبت داده شده به خدا پناه مي برم، چرا كه از آنها بري هستم.»
    
با اين تفاسير فكر مي كنيد حسن روحاني رييس جمهوري چه كسي را به عنوان سومين سرپرست وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفي كند؟

با شناختي كه بنده از رييس جمهوري و تدبير و اعتدال ايشان دارم ترديدي نيست كه روحاني با در نظر گرفتن خرد جمعي فردي معتدل را به عنوان سرپرست معرفي خواهد كرد.
    

حالاآينده ورزش چه مي شود؟

ورزش با همه جا فرق مي كند. اين جور نهادها را نهادهاي خودتوان مي گويند، چرا كه در درون خود يك تواني دارند كه اين امكان را مي دهد كه جلودار باشد. اين را خود صالحي اميري نيز متوجه شده بود و ما ديديم كه در اين صد روز چه اتفاقات خوبي در ورزش افتاد كه باعث شادابي و طراوت جامعه هم شد. اين بخش حوزه ابرمردان، ابرزنان و ابرجوانان است و همواره رو به جلو بوده و از ديگر بخش ها عقب نمي ماند.
    
به نظر شما سرپرست جديد چه ويژگي هاي بايد داشته باشد تا نمايندگان به او اعتماد كرده و راي مثبت دهند؟

با توجه به حساسيتي كه در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد بايد جلساتي با بزرگان مجلس برگزار شود و ديد كه پيشنهاد نمايندگان چيست. مي توان با مشورت و تعامل به نتيجه رسيد. بي ترديد نمايندگان و فراكسيون ورزش مجلس افرادي را معرفي خواهند كرد.

با توجه به روحيه رييس جمهوري و عقلانيتي كه بنده در ايشان سراغ دارم مي توان با تكيه بر تدبير و اميد به نتيجه رسيد. حسن روحاني نگاه بازي دارد و امروز شاهد اين هستم كه به عنوان نخستين رييس جمهوري قصد دارد حقوق شهروندي را تعريف كند. پس مي تواند همچون وزير علوم فردي را راهي مجلس كند كه راي اعتماد بگيرد.

سرپرست جديد هم هر عزيزي كه هست بايد سعي در اصلاح قانون ورزش كند تا نمايندگان بتوانند به او اعتماد كنند.در اين بين جامعه ورزش نيز با وحدت نظر مي تواند فرد مناسبي را كه هم ورزشي باشد و هم لايق اين پست معرفي كند، ضمن اينكه گرايش به جوانان نيز بايد در نظر گرفته شود، چرا كه خيلي مهم است. ما اميدواريم از صالحي اميري هم در جاي ديگر استفاده شده و ايشان هم در كار خود موفق باشد.
    
نكته ها

وزير پيشنهادي فرد استراتژيستي بود كه نگاه استراتژيك داشت
    
صالحي اميري در كار خود موفق بود
    
وزارت ورزش و جوانان نهادي است برآمده از دل مجلس براي همين نمايندگان حساسيت زيادي روي اين وزارتخانه دارند
    
وزارت ورزش و جوانان نهاد جديدي است كه بايد با قوانين جديد پيش برود نه با قانون قديم
    
موضوعاتي كه در مجلس مطرح شد موضوعات ويژه يي بود كه تاكنون در گفتمان مجلس مطرح نشده بود. من خود نيز تعجب كرده و انگشت به دهان مانده بودم
    
صالحي اميري اصلابراي دفاع نرفته بود و نتيجه را برعهده نمايندگان گذاشت
    
ورزش با همه جا فرق مي كند. اين جور نهادها را نهادهاي خودتوان مي گويند، چرا كه در درون خود يك تواني دارند كه اين امكان را مي دهد كه جلودار باشد
    
ورزش حوزه ابرمردان، ابرزنان و ابر جوانان است و همواره رو به جلو بوده و از ديگر بخش ها عقب نمي ماند
    
روحاني مي تواند همچون وزير علوم فردي را راهي مجلس كند كه راي اعتماد بگيرد
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین