|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
»
کد خبر: ۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
رییس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در دیدار هیات پارلمانی قرقیزستان با اشاره به پیوندها و علائق تاریخی دو ملت روابط دو کشور را مناسباتی نزدیک و رو به رشد خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران از هیچ مساعدتی برای کمک به پیشرفت و توسعه قرقیزستان دریغ نخواهد کرد.
علی لاریجانی در همین زمینه تسهیل در رفت و آمد تجار و بازرگانان دو کشور را بسیار مهم خواند و خاطر نشان کرد: آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور با زمینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و قرقیزستان می‌تواند حجم مبادلات تجاری فی‌مابین را به میزان زیادی افزایش دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گسترش همکاری‌های پارلمانی دو کشور را در این چارچوب بسیار مهم خواند و گفت: مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط فی‌مابین در بخش‌های گوناگون به ویژه سرمایه‌گذاری صنعتی، خدمات فنی مهندسی و کشاورزی حمایت می‌کند.

براساس این گزارش عارف نظر عالی توردالی یویچ، رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایرانی نیز در این دیدار با تاکید به اراده سیاسی در مقامات کشورش برای توسعه همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون به ویژه همکاری‌های اقتصادی گفت: قرقیزستان علاقمند به توسعه روابط دوستانه با ایران در همه زمینه‌ها به ویژه بخش کشاورزی و صنایع وابسته می‌باشد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های صنعتی و پزشکی گفت: مساعدت ایران برای کمک به توسعه صنایع کشاورزی برای قرقیزستان بسیار مهم است.

هیات پارلمانی قرقیزستان همچنین ابراز امیدواری کردند که با مساعی مشترک دو کشور به زودی از لغو روادید بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین