|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
»
کد خبر: ۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با دستور کار رای اعتماد به سه وزیر پینشهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان در حالی آغاز به کار کرد که پخش زنده این جلسه از شبکه خبر سیما منتفی شد.
جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با دستور کار رای اعتماد به سه وزیر پینشهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان در حالی آغاز به کار کرد که پخش زنده این جلسه از شبکه خبر سیما منتفی شد.

عوامل فنی و تصویربرداران شبکه خبر سیما از ساعات ابتدایی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی حضور یافته بودند تا تجهیزات پخش مستقیم جلسه رای اعتماد جلسه را در صحن علنی مستقر کنند اما پیش از شروع جلسه از دفتر هیات رییسه به آن‌ها اعلام شده بود که پخش زنده جلسه از شبکه خبر منتفی است.

جلسه علنی مجلس ساعت هشت و ده دقیقه به ریاست علی لاریجانی آغاز شد و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی و همچنین اصلاح قانون بودجه 92 از سوی محمدحسین فرهنگی به عنوان دستور کار جلسه امروز قرائت شد.

بلافاصله بعد از آغاز جلسه، رییس جمهور به همراه حسین فریدون(دستیار ویژه رییس‌جمهور) و محمدرضا صادق(مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور) و همچنین وزرای پیشنهادی در جلسه حضور یافتند.

پورمحمدی وزیر دادگستری، نوبخت سخنگوی دولت، طیب‌نیا وزیر اقتصاد، نهاوندیان(رییس دفتر رییس‌جمهور)، اسحاق جهانگیری(معاون اول رییس‌جمهور)، نعمت‌زاده(وزیر صنعت، معدن و تجارت) ، واعظی(وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) و مجید انصاری(معاون پارلمانی رییس‌جمهور) دقایقی بعد در جلسه رای اعتماد حاضر شدند.

جایگاه تماشاچیان مجلس میزبان نمایندگان ادوار مختلف مجلس بود از جمله احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس نیز در جایگاه تماشاچیان حضور داشت.

در حالی که در روزهای عادی جلسات علنی امکان برقراری تماس از طریق تلفن همراه داخل صحن علنی مجلس وجود دارد اما در جلسه امروز نیز همانند جلسه پیشین رای اعتماد به کابینه یازدهم تلفن‌های همراه غیرفعال شده و امکان برقراری تماس وجود نداشت.

در ابتدای جلسه جمعی از نمایندگان که می‌خواستند به عنوان موافقان و مخالفان وزرا در این جلسه صحبت کنند در جایگاه هیات رییسه تجمع کرده بودند.

حسن روحانی رییس‌جمهور اولین سخنران جلسه امروز مجلس شورای اسلامی بود که حدود یک ساعت صحبت کرد و از فانی، فرجی‌دانا و صالحی‌امیری دفاع کرد.

او همچنین در خلال اظهاراتش از جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم هم یاد کرد و گفت که او با نجابت بنا به مصلحت کنار کشیده است.

بعد از اظهارات حسن روحانی اسامی نمایندگان مخالف و موافق سه وزیر پیشنهادی اعلام شد.

پیش از آغاز صحبت‌های مخالفان و موافقان مهدی کوچک‌زاده در تذکری در مورد پخش نشدن مذاکرات امروز مجلس به صورت زنده از سیما تذکر داد که لاریجانی این مسئولیت را متوجه صداوسیما کرد و گفت که آن‌ها خودشان تصمیم به پخش یا عدم پخش می‌گیرند.

پیرموذن نیز در تذکری از پخش شبنامه علیه وزرا انتقاد کرد.

ظاهرا شبنامه‌های منتشره صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را هدف قرار داده بودند.

در زمان صحبت‌های مخالفان و موافقان قدری بی‌نظمی در جلسه مشاهده می‌شد تا جایی که این امر تذکر چندین باره رییس مجلس را برای برقراری نظم به دنبال داشت.

بررسی رای اعتماد سه وزیر پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا یعنی آموزش و پرورش شروع شد و در ادامه مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی علوم به اظهارنظر پرداختند.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به سمت صندلی نبویان نماینده تهران رفت و با او به گفت‌وگو پرداخت.

التهاب موجود در زمان گفت‌وگوی این دو نفر جمعی از نمایندگان را به دور آن‌ها جمع کرد اما دقایقی بعد شریف حسینی و عبدالرضا مصری اعضای هیات رییسه این جمع را متفرق کردند.

صالحی‌امیری دقایقی بعد با کوچک‌زاده مشغول گفت‌وگو شد. به نظر این گفت‌وگوها مربوط به شبنامه علیه صالحی‌امیری بود.

رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان هم که به تهران سفر کرده میهمان امروز جلسه علنی مجلس بود.

حسن روحانی دقایقی بعد از پایان اظهاراتش در صحن علنی جلسه مجلس را ترک کرد البته وزرای کابینه یازدهم و همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور همچنان در جلسه حضور داشتند.

بعد از ترک مجلس از سوی حسن روحانی دقایقی بعد لاریجانی ریاست جلسه را به محمدحسن ابوترابی‌فرد سپرد.

در جلسه امروز مجلس نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحبت کردند و بعد از آن علی‌اصغر فانی از برنامه‌های خود برای تصدی این وزارتخانه دفاع کرد.

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری نیز اظهارات خود را بیان کردند اما دفاعیات وزیر به جلسه بعد از ظهر موکول شد.

با نزدیک شدن به زمان اذان ظهر ابوترابی‌فرد اتمام جلسه صبح را اعلام کرد و بعد از اخذ رای نمایندگان مقرر شد که جلسه در نوبت بعد از ظهر ادامه یابد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین