|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
كارگردان و هنرمند پرتغالي، درخشش جهاني هنرمندان ايراني بويژه در عرصه سينما و تئاتر را خيره كننده توصيف كرد و گفت، سينماگران ايراني با كسب جايزه اسكار، بلندترين قله اين هنر را فتح كردند.
«خوزه مانوئل والبوم» روز دوشنبه به پيشينه غني و كهن فرهنگي و تمدني ايرانيان اشاره كرد و گفت: ايرانيان مردماني هستند كه حتي در زندگي عادي و روزمره خود سعي مي كنند به نوعي از هنر و تاثيرات جاري آن در سطح جامعه بهره ببرند.

وي با تاكيد بر تاثيرگذاري جهاني آثار شاعران ايراني همچون حافظ، فردوسي، خيام، باباطاهر و مولانا افزود: در اشعار اين شاعران همواره ستايش خداوند و روحيه نوع دوستي و صلح طلبي مردمان ايران مشاهده مي شود.

اين كارگردان پرتغالي كه به بهانه برگزاري بيستمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك نوجوان در همدان به سر مي برد، ادامه داد: اگر هنر باستاني ايران پيشتر در فرش، معماري، ادبيات و صنايع دستي متجلي بود، اما امروز هنرمندان ايراني با توليدات سينمايي و تئاتري خود درخشش خيره كننده اي در جهان داشته اند.

خوزه مانوئل والبوم افزود: سينماگران ايراني با كسب جايزه اسكار، بلندترين قله اين هنر را فتح كردند. تئاتر ايران نيز در جهان حرف هاي فراواني براي گفتن دارد و با استناد به چنين توانايي هنرمندان ايراني مي توان به انعكاس افكار، روحيه و فرهنگ وهنري غني اين كشور در جهان پرداخت.

بيستمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك ونوجوان از ۲۳ مهر ماه در شهر همدان آغاز شد و فردا(سه شنبه) پايان مي يابد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین