|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
کد خبر: ۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
بازيگر پيشكسوت سينما و تئاتر، تئاتر كودك و نوجوان را بستر فرهنگي براي رشد و تربيت كودكان و نوجوانان دانست وگفت:توليدات آثار اين گروه سني بايد با حساسيت و جديت خاصي دنبال شود.
جمشيد مشايخي روز شنبه افزود: گونه تئاتر كودك و نوجوان در تمام جهان به عنوان مهمترين شاخه و بستر فرهنگي تعليمي آموزشي و تربيتي براي اين گروه سني به كار مي رود و بر همين اساس حضور هنرمندان و توليدات آثار اين گروه بايد با حساسيت و جديت خاصي دنبال شود.

بازيگر فيلم كودكانه «راز چشمه سرخ» خاطرنشان كرد: نگاه سطحي به توليدات تئاتر كودك و نوجوان در حقيقت ساده گرفتن انتقال مفاهيم آموزشي و فرهنگي به اين گروه سني است كه استمرار آن بدون شك در رشد فرهنگي آينده سازان كشور موثرخواهد بود.

وي تئاتر كودك و نوجوان را يكي از مهمترين ابزار انتقال آموزه هاي فرهنگي و اجتماعي به اين گروه سني دانست و تصريح كرد در تمام جهان علاوه بر آنكه تعداد سالن هاي تئاتر و نمايش هاي توليد شده ملاك اعتلاي فرهنگي آن جوامع است درصد تاثيرگذاري تئاتر كودك و نوجوان بر رشد فرهنگي آن جوامع نيز از ملاك هاي مهم رشد به شمار مي رود.

مشايخي تاكيد كرد: اين گونه نمايشي نيازمند توليد و استمرار در شكل اجراي عمومي است و حضور هنرمندان جوان در كنار پويايي بخشي به جنس توليدات بايد با نظارت، وسواس و حساسيت بالا از سوي پيشكسوتان و دست اندركاران اين گونه نمايشي مورد مداقه قرار گيرد.

وي با اشاره به لزوم ايجاد بستر علمي جهت همسويي با توليدات نمايشي كودك و نوجوان در كشور گفت: كودكان و نوجوانان حق دارند تا با آثاري درخور و شان هويت و شخصيتشان روبرو شوند تا اين مسئله بهانه اي باشد كه از ابزارهايي مانند اينترنت و ماهواره و فضاي مجازي دست بكشند.

بيستمين جشنواره تئاتر كودكان و نوجوانان تا ۳۰ مهر در همدان برپا است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین