|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
جواد شمقدري رئيس پيشين سازمان سينمايي در مورد لغو امتياز موسسه سينمايي‌اش با نام مقاومت و انقلاب اسلامي توسط وزير فرهنگ و ارشاد گفت: تنها مراجع قضايي حق لغو امتياز موسسات را بر عهده دارند.
جواد شمقدري رئيس پيشين سازمان سينمايي در مورد لغو امتياز موسسه سينمايي‌اش با نام مقاومت و انقلاب اسلامي  توسط وزير فرهنگ و ارشاد گفت: تنها مراجع قضايي حق لغو امتياز موسسات را بر عهده دارند.
 
وي با بيان اينکه در جريان جزئيات لغو مجوز موسسه سينماي مقاومت و انقلاب اسلامي نيست، افزود: مهدي عظيمي ميرآبادي در جريان جزئيات لغو اين مجوز است ضمن اين‌که در صحبت هايي که با او داشتم گفت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از نظر قانوني چنين اختياري ندارد.
 
شمقدري از توضيحات بيشتر در مورد اين موضوع پرهيز  و اين موضوع را به‌روزهاي آتي منوط کرد.  
 
جمال شورجه نيز گفت: اين موسسه هيچ کيسه‌اي ندوخته است و به هيچ عنوان ميلياردها از صندوق دولت قبل براي راه اندازي اش دريافت نکرده است.
 
شورجه که به عنوان رئيس   موسسه مقاومت و انقلاب اسلامي انتخاب شده بود درباره لغو امتياز موسسه مقاومت و انقلاب اسلامي گفت: اين خبر هنوز به صورت رسمي از سوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام نشده است ضمن اينکه اين موسسه يک شرکت انتفاعي نيست که بتوان به راحتي آن‌را لغو مجوز کرد.
 
وي در ادامه افزود: اين موسسه در جهت اهداف انقلاب است بنابراين شايسته نيست که چنين رفتاري با آن شود. مدتي پيش در خبرها آمده بود که موسسه سينمايي مقاومت و انقلاب اسلامي که توسط جواد شمقدري  در واپسين روزهاي حضور او  در سازمان سينمايي ثبت شد به دليل طي نکردن مراحل قانوني لغو امتياز شد.    
 
ظاهرا «بنياد مقاومت و انقلاب اسلامي» با دور زدن قانون  و عضويت چهره‌هاي حقوقي  نظير «وزير فرهنگ و ارشاد» در هيأت امناي مؤسسه‌شان سعي داشتند اقدامي فراقانوني را انجام دهند  و جالب اين که براي اين مؤسسه از سوي مسئولان وقت تأييديه نيز صادر شده بوده است!
 
اين اتفاق عجيب مشابه آن است که شخصي مؤسسه‌اي ثبت کند و اعضاي هيأت امناي مؤسسه‌اش را، اعضاي هيأت دولت معرفي کند و اين مؤسسه نيز توسط دوستانش مجوز فعاليت بگيرد!
 
با اين حال، اين کار فراقانوني چندان دوام نداشت و علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از آن که متوجه اين کار فراقانوني شد و دريافت که بدون آن که خبر داشته باشد، از جايگاه «وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي» و نه حتي جايگاه حقيقي‌اش، عضو هيأت مديره مؤسسه مذکور شده، دستور لغو مجوز اين مؤسسه را صادر کرد.
 
با اين اوصاف، اکنون مؤسسه سينمايي «مقاومت و انقلاب اسلامي»‌ لغو مجوز شده و هر گونه فعاليت آن تا تعيين تکليف خلاف قانون خواهد بود. اين در حالي است که شنيده‌ها حکايت از آن دارد که احتمال پيگيري حقوقي کاري که دوستان شمقدري انجام داده‌اند وجود دارد.
 
خبر برخي از سايت‌ها تاکيد شده بود که لغو مجوزموسسه سينماي مقاومت و انقلاب اسلامي به دستورعلي جنتي وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي بوده و امکان پيگيري حقوقي از سوي امور حقوقي وزارت ارشاد در مورد چگونگي ثبت و کسب مجوز اين موسسه وجود دارد.
 
جواد شمقدري، جليل عرفان منش و مهدي عظيمي ميرآبادي با نام هيأت موسس اين موسسه را تاسيس کرده و به استناد ماده 16 اساسنامه به عنوان مجمع عمومي تنها براي بار اول با انتخاب جمال شورجه (رييس)، مهدي عظيمي ميرآبادي (نايب‌رييس و مديرعامل) و عليرضا عاقل‌زاده (خزانه‌دار) هيأت مديره موسسه را انتخاب کرده‌اند.
منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین