|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
تعدادی از مدیران سابق سازمان سینمایی و یاران جواد شمقدری تودیع شدند و در یک مراسم رسمی، سخنانی را مطرح کردند.
در این مراسم که 2 مهر ماه در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار می‌شد، جلیل عرفان‌منش معاون سابق آثار سینمایی وزارت ارشاد با تبریک هفته دفاع مقدس برای کسانی که از این پس در سازمان سینمایی قبول مسوولیت کرده‌اند، آرزو توفیق کرد و از محمد احسانی (معاون جدید آثار سینمایی) هم تشکر ویژه‌ای کرد که بار گران مسوولیت معاونت را از دوش او برداشته است.

عرفان‌منش: حلالیت می‌طلبم از کسانی که حق‌شان ضایع شده است

وی سخنانش را اینگونه ادامه داد: تردیدی ندارم که دکتر ایوبی و همکارانشان در دوره پیش‌رو، خدمت به جامعه سینمایی را مغتنم می‌شمارند و با نگاهی به تحولات و چالش‌های فرهنگی پیش رو به اعتلای سینمای جامعه ایران کمک می‌کنند، به ویژه اینکه در دوران اخیر افق امیدوار کننده‌ای توام با اعتدال را شاهد هستیم.

عرفان منش با اشاره به دوران کوتاه مسوولیت خود و اینکه قصد ارائه گزارش کار ندارد، گفت: حفظ اعتدال و دوری از روش‌های سلیقه‌ای و تنگ نظرانه از ملزومات کار در سینماست و تلاش ما بر این بود که مراقبت شود تا حقوق هیچ سینماگری ضایع نشود.

او با بیان اینکه اگر هم کاستی وجود داشته از کسانی که حق‌شان تضییع شده حلالیت می‌طلبم، ادامه داد: البته شرایطی که ما در آن به سر می‌بردیم شرایط خاصی بود که قصد ندارم، مولفه‌های آن را بازگو کنم ولی بر این باور بوده و هستم که برای درخشش جهانی باید با حفظ کرامت هنرمندان و هم افزایی با سایر نهادهای فرهنگی، اقدامات عالمانه‌ای انجام بگیرد.

عرفان منش گفت: در طول دوران خدمتم می‌پنداشتم که سینماگرانی که به دفتر کارم می‌آیند، اگر دست یاری به سوی آنها دراز نکنم شاید دیگر به سراغ من نیایند و این حسرت تا ابد همراه من خواهد بود، لذا برداشتن یک مانع یا گشودن گره‌ای از سر راه یک هنرمند بزرگترین افتخار خدمت من است.

عظیمی‌میرآبادی: در مدتی که من بودم،همه جا تعطیل بود


مهدی عظیمی میرآبادی هم با تشکر از حجت‌الله ایوبی که رفتار و برخورد بزرگ‌منشانه او درسی به وی داده است‌، گفت: از آقای شمقدری هم تشکر می‌کنم، در مدت کوتاهی که تا پایان دوره مسئولیتش باقی مانده بود، افتخار خدمتگزاری را به من داد.

او درباره دوره مدیریتی خود بیان کرد: زمانی که به عنوان معاون فرهنگی سازمان این مسئولیت را پذیرفتم و یا به من پذیراندند، شرایط جالبی وجود داشت! آن زمان در بحبوحه‌ برگزاری جشنواره فجر بودیم و همه جا تعطیل بود بعد از آن آخر سال بود و باز همه جا تعطیل بود.

سپس سال نو شد و چون اول سال جدید بود، باز همه جا تعطیل بود. بعد از آن انتخابات ریاست جمهوری فرا رسید و همه جا برای برگزاری انتخابات تعطیل بود. در ادامه رئیس جمهور جدید آمد و دوباره برای مستقر شدن او همه جا تعطیل بود، یعنی عملا در این مدتی که من بودم، همه جا تعطیل بود.

عظیمی تصریح کرد: قطعا در این تعطیلی‌ها توقعی نداشتم، چرا که بودجه نبود و ساختار سازمان هم در حال شکل‌گیری مجدد بود. آن زمان برخی افراد محبت‌هایی را ابراز می‌کردند اما در روزهای اخیر که مطمئن بودند، ما از این معاونت می‌رویم، رفتارهایشان معکوس شد و این خود درس دیگری برای من بود.

او با ابراز امیدواری از اینکه معاونت جدید بتواند برای سینمای کشور بیش از آن مقطع مفید باشد،‌ گفت: آقای احسانی را از گذشته می‌شناختم و خوشحالم که پس از من، فردی که به حُسن معاشرت و حسن خلق، زبان‌زد است این مسوولیت را می‌پذیرد.

عظیمی در پایان سخنانش گفت: از این پس در موسسه سینمای «مقاومت و انقلاب اسلامی» فعالیت خواهم کرد و ان شاء‌الله به زودی با راه اندازی قدرتمند این موسسه در آنجا خدمت‌گذار سینمای کشور، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهم بود.

فروتن: قسمت این است که به حوزه‌ی کارشناسی خودم برگردم


در بخش دیگری از این مراسم سعید رجبی فروتن – مدیر اسبق حوزه ریاست سازمان سینمایی – در سخنانی یادآور شد: در حدود 12 سال گذشته که همزمان با فعالیت چهار دولت بود، تلاش کردم از طرف کارشناسان نماینده خوبی باشم و به نحو مقتضی اعتماد نظام را به بدنه کارشناسی و معاونت سینمایی جلب کنم.

او با اشاره به اینکه امیدوارم مدیران و مقامات عالی باز هم چنین فرصتی را در اختیار کارشناسان قرار دهند‌، گفت: ظاهرا قسمت این است که از این پس به حوزه کارشناسی خود برگردم و با توجه به سوء‌ سابقه‌ای که از من سراغ دارید تلاش می‌کنم آن حوزه را غنی و پویا کنم.

همچنین در این مراسم رشید ایمانی مدیر کل اسبق حراست و حمید دیبایی مسئول روابط عمومی سازمان سینمایی هم تودیع شدند.

در این مراسم که با حضور جمع زیادی از کارمندان معاونت سینمایی و سینماگری چون سید ضیاء الدین دری برگزار می‌شد،‌ لادن طاهری به عنوان مدیر جدید فیلم‌خانه ملی ایران پس از دریافت حکم خود با تشویق زیاد و طولانی همکارانش روبرو شد و به گفته صادقی (مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی) که اجرای مراسم را برعهده داشت تنها مدیر ایوبی بود که اینگونه با استقبال بیشتری نسبت به سایر مدیران روبرو شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین