|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
سومین سریال سروش صحت، «پژمان» این روزها روی آنتن شبکه سه رفته است. سریالی که در همین هفته اول، توانسته تعداد زیادی از مخاطبان فوتبالی و البته غیرفوتبالی را با خودش همراه کند. سریال به‌تدریج نقاط قوت و ضعف خودش را آشکار می‌کند.
سومین سریال سروش صحت، «پژمان» این روزها روی آنتن شبکه سه رفته است. سریالی که در همین هفته اول، توانسته تعداد زیادی از مخاطبان فوتبالی و البته غیرفوتبالی را با خودش همراه کند. سریال به‌تدریج نقاط قوت و ضعف خودش را آشکار می‌کند.

پژمان جمشیدی، بازیکن سابق پرسپولیس بوده، با توجه به این‌که سه نفر از تیم نویسندگان این سریال پرسپولیسی هستند، بگویید که این یک سریال فوتبالی پرسپولیسی است؟

من پرسپولیسی نیستم. من طرفدار سپاهانم! کار پرسپولیسی نیست.

اما همه می‌گویند که شما پرسپولیسی هستید؟

نه، همه اشتباه می‌کنند. تیم اولی که من دوست دارم، سپاهان است و بعد طرفدار تراکتور‌سازی هستم.

به نظر می‌رسد که پژمان جمشیدی در نقش خودش توانسته بازی قابل قبولی ارائه دهد، چقدر شما حرکاتش را کارگردانی کردید؟

پژمان خودش خیلی باهوش و با انگیزه بود و کسی که این ویژگی‌ها را داشته باشد، کار برای او ساده می‌شود.

از ابتدای کار به جایگزینی و این‌که بازیگر دیگری نقش یک فوتبالیست را بازی کند، فکر نکردید؟

نه، از همان روز اولی که طرح جدی شد، به پژمان فکر می‌کردیم. تقریبا همه‌مان در این مورد هم نظر بودیم. هم من، هم‌پیمان، مهراب و همین‌طور تهیه‌کننده اتفاق نظر داشتیم. هرچند که ابتدا یک نگرانی‌های جزئی داشتیم، اما آن‌قدر اعتماد به کار و او زیاد بود که این نگرانی‌های جزئی در مقابل حسی که داشتیم، خیلی کوچک بود و زمانی که اولین سکانس را بازی کرد، خیالمان کاملا راحت شد.

تکیه بیشتر سریال بر بازیگران غیرحرفه‌ای و فوتبالیست‌هاست؟

کار درباره زندگی یک فوتبالیست سابق است. هرچند که فیلمنامه ساختگی است، اما یک بخش‌هایی از آن به خاطرات فوتبالی‌ها بازمی‌گردد، نقش اول سریال یک فوتبالیست است، که یک بازیکن فوتبال نقشش را بازی می‌کند.

در این سریال فقط از صدای «بهنام تشکر» استفاده کرده‌اید، لزومی به حضورش نبود؟

از همان اول قرار بود که این روانشناس دیده نشود و تنها یک صدا حضور داشته باشد. جالب است که از اول کار هم به فکر بهنام تشکر نبودیم. در حال بررسی صداها و آدم‌های مختلف بودیم که یک آن به ذهنم رسید که اصلا چرا از صدای او استفاده نکنیم؟ بدون این‌که نامی از دکتر نیما افشار بیاوریم، یک یادآوری هم به ساختمان پزشکان می‌شود و برای مخاطبان هم خاطره‌انگیز خواهد شد.

فکر نکردید مخاطبانی که کمتر به این ورزش علاقه‌مند هستند، سریال را دنبال نکنند؟

نه خب، «پژمان» صرفا یک کار فوتبالی نیست. یک داستان اجتماعی و خانوداگی هم در دلش دارد که می‌تواند مخاطبان کمتر فوتبالی را هم به خودش جذب کند. ضمن این‌که شخصیت اول ما در قدیم فوتبالیست بوده است.

این سریال برمبنای همکاری تیمی ساخته شده است، شما بر مبنای چه نکته جذاب دیگری این اثر را کارگردانی کردید؟

اولا تیمی که همیشه با هم هستیم، کار کردن را برایمان ساده می‌کند. یعنی من با متن‌های پیمان و مهراب قاسم‌خانی راحت هستم. کار کردن با تهیه‌کننده‌ای به نام محسن چگینی را دوست دارم. تیم پشت صحنه مثل صدابردار آقای نوروزی که هم دوست صمیمی من است و بقیه عواملی که حضور دارند، کار را ساده و راحت کرده که خودش بخش عظیمی است. بخش دیگرش مربوط به داستان می‌شود. طرح قصه یک ایده تازه و جدیدی بود. همان‌طور که گفتم؛ یک عده آدم هستیم که از کار کردن با هم لذت می‌بریم. ایده هم خیلی بکر بود، ضمن این‌که پژمان هم از قبل دوستمان بود. دیگر همه‌چیز مهیا بود برای این‌که یک کار خوب را انجام دهیم.

الان که کار در حال پخش است، با دیدن نقطه ضعف‌هایش فکر نمی‌کنید که ‌ای کاش یک کار دیگر انجام می‌دادید؟

این طبیعی است. همیشه این فکر وجود دارد. هر کاری که انجام دهید، بعد به خودتان می‌گویید که ‌ای کاش این کار را انجام نمی‌دادم. به این عادت کردم دیگر، وقتی ایرادات کار را می‌بینم، درس می‌گیرم برای کارهای بعدی، یاد می‌گیرم در کارهای بعدی از آن‌ها استفاده می‌کنم.
طنازی‌هایی پشت قصه‌های فوتبال وجود دارد که مردم عادی از آن خبر ندارند و صرفا کسانی که خیلی این ورزش را دنبال می‌کنند، نکته‌اش را می‌گیرند. هدفتان مطرح کردن این نکته‌ها بود؟
کسانی که فوتبالی هستند، بیشتر می‌خندند، کسانی که کمتر فوتبالی هستند، نکات دیگری را می‌بینند و خوشحال می‌شوند. ما یک‌سری روابط خانوداگی را ایجاد کردیم که برای قشر کمتر فوتبالی هم جذاب است. حالا آن‌هایی که با فوتبال و تمام زوایایش آشنا هستند بیشتر می‌خندند و گاهی اوقات هم حرص می‌خورند.

تا این لحظه از بازخوردها راضی هستید؟

بله، تا به این جا خوب بوده و راضی هستم. فکر می‌کنم که مخاطبان توانسته‌اند با کار ارتباط برقرار کنند.

چطور در برابر این مقدار اصرار از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان مقاومت کردید و «ساختمان پزشکان 2» را نساختید؟

امکان ساخت سری دوم «ساختمان پزشکان» فراهم نبود. اول کار «ساختمان پزشکان» قصد داشتیم که آن را ادامه بدهیم، اما شرایط و امکاناتش برای ما مهیا نبود.

و این‌که کار بعدی در دست ندارید؟

این روزها به همراه ایمان صفایی مشغول نوشتن فیلمنامه‌ای هستیم، قرار است کار نوشته شود و خودم کارگردانی آن را بر عهده بگیرم. یک داستان طنز اجتماعی برای شبکه سه است و پیمان قاسم‌خانی مشاور کار است و مهراب قاسم‌خانی طراحی صحنه را بر عهده می‌گیرد. اما هنوز هیچ بازیگری برای حضور انتخاب نشده است.

منبع:بهار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین