|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، تلاش دولت براي كاهش و كنترل آسيب هاي اجتماعي به ويژه ميان جوانان را از اولويت هاي خود عنوان كرد و گفت برنامه عملياتي در اين زمينه تا آخر امسال تدوين خواهد شد.
دكتر سيد رضا صالحي اميري روز يكشنبه در حاشيه نشست هم انديشي رسانه ها و وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : با انتخاب دكتر گلزاري از انديشمندان و صاحبظران حوزه اجتماعي به عنوان معاون اين وزارتخانه و تلاشي كه وي و مجموعه همكاران او در اين بخش انجام خواهند داد سعي خواهد شد تا با بررسي آمارهاي موجود در زمينه آسيب هاي اجتماعي ، برنامه ها و تدابيري عملي براي كاهش آنها تدوين شود.

وي افزود : از ديدگاه ما آسيب هاي اجتماعي را بايد در كنار فرصت ها ارزيابي كرد و اينكه جوانان ما اين قابليت را دارند كه با تدابيري خاص مانند توسعه مشاركت هاي اجتماعي و موسسات مردم نهاد نه تنها از آسيب هاي اجتماعي دور شوند بلكه باعث تعالي هرچه بيشتر جامعه شوند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت : از نظر اعتقادي جوانان مشكل چنداني ندارند اما در بخش مناسك و فرائض مسايلي وجود دارد كه بايد ظرفيتهايي مانند حوزه هاي علميه ، مدارس ، دانشگاهها و نهادهاي مذهبي وارد شده و براي كمك به حل آن مشاركت كنند.

به گفته صالحي بايد جوانان مهارت هاي لازم را براي مواجهه با چالش هاي بيشماري كه امروزه وجود دارد فراگيرند و بدانند در برخورد با مثلا شبكه هاي مجازي ، ارتباط با دوستان و جنس مخالف و موارد ديگر چه نوع رفتار منطقي داشته باشند.

وي انسجام خانواده و نقش جوانان در تحكيم آن ، اشتغال و مسكن جوانان، تقويت شادي و نشاد و اميد بخشي به جوانان و مديريت كاهش آسيب هاي اجتماعي را از ديگر محور هاي مورد نظر در اين بخش عنوان كرد.

صالحي اميري اظهار داشت:برنامه هاي در نظر گرفته شده براي كاهش آسيب هاي اجتماعي ابتدا در شوراي راهبردي بررسي و سپس به شوراي ساماندهي امور جوانان كه با مشاركت نمايندگان ۲۳ دستگاه اجرايي تشكيل مي شود ارجاع مي شود و در نهايت اين برنامه ها در شوراي عالي جوانان به تصويب خواهد رسيد.

به گفته اين مقام مسوول پس از تصويب نيز برنامه اجرايي آن تا آخر سالجاري تدوين خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین