|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
»
کد خبر: ۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
سید محمد خاتمی بعنوان معمار گفتگوی تمدن‌ها و آیت الله به عنوان چهره بی‌بدیل در عرصهٔ جهانی می‌توانند در کاهش خشونت و درگیری‌ها در خاورمیانه و بهبود روابط ایران با جهان بسیار موثر باشند.
سید محمد خاتمی بعنوان معمار گفتگوی تمدن‌ها و آیت الله به عنوان چهره بی‌بدیل در عرصهٔ جهانی می‌توانند در کاهش خشونت و درگیری‌ها در خاورمیانه و بهبود روابط ایران با جهان بسیار موثر باشند.

یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سید محمد خاتمی بعنوان معمار گفتگوی تمدن‌ها و آیت الله به عنوان چهره بی‌بدیل در عرصهٔ جهانی می‌توانند در کاهش خشونت و درگیری‌ها در خاورمیانه و بهبود روابط ایران با جهان بسیار موثر باشند.

آذر منصوری با بیان اینكه باید از ظرفیت خاتمی و هاشمی در حل مشكلات ایران در عرصه بین الملل بهره برد، گفت: خاتمی چهره‌ای شناخته شده در سطح جهانی است که از صلح و گفتگوی تمدن‌ها بار‌ها دفاع کرده است ‏، از ایشان و آیت الله هاشمی می‌توان در راستای بهبود روابط ایران با جهان، کاهش مناقشات خونبار در سوریه و خروج منطقه از وضعیت بحرانی بهره برد.

وی به تغییر رویکرد در سیاست خارجی در دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تغییر رویکرد در سیاست خارجی و اوضاع درونی کشور پس از انتخابات، آقای خاتمی و هاشمی با توجه به تأکیدی که از زمان دوران مسئولیتشان تا کنون بر صلح و آرامش داشتند می‌توانند در بهبود چهره كشورمان در عرصه جهانی تاثیر گذار باشند.

وی ادامه داد: سیدمحمد خاتمی و هاشمی همانطور که در انتخابات ۲۴ خرداد توانستند نقش بسیار موثری را در اجماع و اتفاق نظر میان اصلاح طلبان ایفا کنند اکنون می‌توانند طرف‌های درگیر در سوریه را از خشونت پرهیز دهند.

منصوری بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال ۲۰۰۵ به نام گفتگوی تمدن‌ها خاتمی دارای پشتوانه قوی بین المللی است و در جامعه جهانی ایشان را بعنوان چهره‌ای ضد خشونت و حامی صلح می‌شناسند با این وضعیت ایشان می‌توانند نقش آفرینی موثری را در مسائل خاورمیانه و سوریه داشته باشند.
منبع: ایلنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین