|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۸
کد خبر: ۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
تيم ملي واليبال ايران با پيروزي مقابل كره جنوبي، مقام نخست هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني آسيا در شهر دوبي امارات عربي متحده و در كنار خليج هميشه فارس را از آن خود كرد.
تيم ملي واليبال ايران امشب (يكشنبه) در ديدار نهايي اين مسابقه ها با نتيجه ۳ بر صفر از سد كره جنوبي گذشت. 

ملي پوشان كشورمان، سه ست اين مسابقه را با امتيازات (۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹) از آن خود كرد.

«خوليو ولاسكو» سرمربي تيم ملي واليبال ايران در اين مسابقه، سعيد معروف، محمد موسوي، فرهاد قائمي، امير غفور، حمزه زريني، عادل غلامي و فرهاد ظريف را به عنوان تركيب اوليه تيم ملي به ميدان فرستاد. 

شهرام محمودي، مهدي مهدوي، رحمان داوودي، آرمين تشكري و عليرضا مباشري نيز بازيكنان ذخيره تيم ملي واليبال در اين مسابقه بودند. 
حدود شش هزار تماشاگر، اين مسابقه را از نزديك تماشا كردند كه كمتر از ۱۰۰ نفر آنان غير ايراني بودند. 

اين نخستين قهرماني ايران در خارج از خانه و دومين قهرماني در تاريخ برگزاري مسابقه هاي واليبال قهرماني آسيا محسوب مي شود. 

تيم هاي ملي واليبال ايران و كره جنوبي پيش از اين، ۳۱ بار با هم روبرو شده بودند كه سهم تيم ملي كشورمان هشت پيروزي بود. از بازي هاي آسيايي ۲۰۱۰ گوانگ ژو چين به بعد، همواره كره اي ها مقابل واليبال ايران شكست خورده اند. 

** ست اول (ايران ۲۵ – كره جنوبي ۱۹) 

در آغاز اين ست، چند دفاع روي تور بازيكنان ايران به خارج از زمين رفت و همين موضوع، كره اي ها را پيش انداخت اما در حالي كه بازي با نتيجه ۴ بر ۲ به سود كره جنوبي بود، بازيكنان ايران خيلي زود كنترل بازي را در اختيار خود گرفتند و توانستند از حريف پيش بيفتند. 
سرويس هاي خوب حمزه زريني و عملكرد ديدني مدافعان روي تور ايران باعث شد وقت استراحت فني اول در امتياز ۸ بر ۶ به سود تيم ملي كشورمان اعلام شود. پس از ورود دو تيم به ميدان بازهم ايران به روند امتيازگيري خود ادامه داد و پس از كسب يك امتياز سرويس از محمد موسوي كه بازي را ۱۲ بر ۷ به سود ايران كرد، «پارك كي وون» سرمربي كره جنوبي نخستين وقت استراحت خود را درخواست كرد. بازيكنان ايران در اين ست در زدن سرويس و اسپك كم اشتباه ظاهر شدند و همين موضوع باعث شد وقت استراحت فني دوم نيز در امتياز ۱۶ بر ۱۰ به سود ايران اعلام شود. 

در ادامه ست نيز برتري ايران بر حريف چشمگير بود تا پارك كي وون در امتياز ۱۹ بر ۱۲ به سود ايران دومين وقت استراحت تيم خود را درخواست كند. 

«خوليو ولاسكو» در امتياز ۲۱ بر ۱۵ دست به تغيير در تركيب تيم خود زد و آرمين تشكري و مهدي مهدوي را به جاي محمد موسوي و سعيد معروف به ميدان فرستاد كه پس از كسب چند امتياز براي ايران دوباره معروف و موسوي به جاي خود بازگشتند. در نهايت اين ست با برتري ۲۵ بر ۱۹ ايران به پايان رسيد. 

** ست دوم (ايران ۲۵ – كره جنوبي ۲۲) 

در ست دوم، بازيكنان كره جنوبي شرايط بهتري پيدا كردند و توانستند به صورت پاياپاي با ايران پيش بروند اما بازهم وقت استراحت فني اول اين ست در امتياز ۸ بر ۷ به سود ايران اعلام شد. بازيكنان ايران در اين ست اشتباهات فردي زيادي داشتند و همين موضوع اين فرصت را به كره اي ها داد تا در امتيازگيري پيش بيفتند. در امتياز ۱۹ بر ۱۸ به سود كره جنوبي، ولاسكو دو تعويض انجام داد و مهدي مهدوي و شهرام محمودي را به جاي امير غفور و سعيد معروف روانه ميدان كرد. رحمان داوودي هم در امتياز ۲۰ بر ۱۹ به سود كره اي ها به جاي فرهاد قائمي وارد ميدان شد. دو سرويس خوب از حمزه زريني كه يكي از آنها به صورت مستقيم تبديل به امتياز شد، سرانجام ايران را با نتيجه ۲۱ بر ۱۹ از حريف پيش انداخت تا پارك كي وون براي متوقف كردن ملي پوشان كشورمان درخواست وقت استراحت كند. 

پس از ورود بازيكنان دو تيم به ميدان، بازهم برتري براي تيم ملي كشورمان بود و با بازي درخشان شهرام محمودي فاصله امتياز بيشتر شد تا اينكه در امتياز ۲۴ بر ۲۲ به سود ايران، معروف و غفور به جاي خود در زمين بازگشتند. در نهايت هم اين ست با پيروزي ۲۵ بر ۲۲ به سود ايران به پايان رسيد. 

** ست سوم (ايران ۲۵ – كره جنوبي ۱۹) 

اشتباهات فردي بازيكنان ايران در زدن اسپك و دفاع روي تور باعث شد در آغاز ست سوم كره اي ها پيش بيفتند و خوليو ولاسكو مجبور شود در امتياز ۵ بر ۲ به سود اين تيم درخواست وقت استراحت كند. پس از اين وقت استراحت شرايط به نفع تيم ملي واليبال ايران تغيير كرد و وقت استراحت فني نخست نيز در امتياز ۸ بر ۷ به سود كشورمان اعلام شد. عملكرد خوب محمد موسوي در دفاع روي تور، حمزه زريني در زدن اسپك و فرهاد قائمي در دريافت توپ، برتري را براي ايران در اين ست پيش برد و وقت استراحت فني دوم در امتياز ۱۶ بر ۱۴ به سود ايران اعلام شد. پس از ورود دو تيم به ميدان، سرويس خوب حمزه زريني زمينه كسب يك امتياز ديگر براي ايران را فراهم كرد تا سرمربي كره جنوبي براي جلوگيري از افزايش اختلاف امتياز ميان دو تيم درخواست وقت استراحت كند. درخشش دفاع روي تور ايران اجازه خودنمايي به كره اي ها نمي داد تا سرمربي اين تيم در امتياز ۲۰ بر ۱۶ به سود ايران يك وقت استراحت ديگر درخواست كند. اين وقت استراحت هم نتوانست خللي در امتيازگيري بازيكنان ايران وارد كند و در نهايت ست سوم هم با امتياز ۲۵ بر به ۱۹ سود ايران به پايان رسيد. 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین