|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا - دبي
کد خبر: ۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
تيم ملي واليبال ايران با پيروزي برابر لبنان به مرحله نيمه‌نهايي مسابقات قهرماني آسيا راه يافت.
تيم هاي ملي واليبال ايران و لبنان از ساعت 14 (13:30) در سالن حمدان بن محمد بن راشد شهر دبي به مصاف هم رفتند که اين مسابقه با نتيجه سه بر صفر به سود تيم ملي ايران به پايان رسيد.

سه ست اين مسابقه با امتيازات 25 بر 19، 25 بر 18 و 25 بر 17 به سود تيم ملي کشورمان به پايان رسيد.

خوليو ولاسکو در اين مسابقه تيم خود را با ترکيب اوليه سعيد معروف، محمد موسوي، عادل غلامي، فرهاد قائمي، حمزه زريني، امير غفور و فرهاد ظريف روانه ميدان کرد.

مهدي مهدوي، عليرضا مباشري، رحمان داودي، شهرام محمودي و آرمين تشکري نيز بازيکنان ذخيره ايران در اين مسابقه بودند.

حدود 800 تماشاگر که بيشتر آنها ايراني بودند اين مسابقه را از نزديک تماشا کردند.

** ست اول (ايران 25 – لبنان 19)

در آغاز اين مسابقه بازيکنان ايران نمايش کم اشتباهي ارائه کردند اما عملکرد خوب لبناني ها در دريافت عقب زمين اجازه نداد تا تيم ملي کشورمان از حريف خود فاصله بگيرد. با اين وجود استفاده سعيد معروف از برنامه هاي متنوع در خط حمله و عملکرد خوب بازيکنان ايران در زدن اسپک باعث شد وقت استراحت اول در امتياز 8 بر 6 به سود ايران اعلام شود. ادامه مسابقه هم با برتري ايران همراه بود و با وجود اينکه لبناني ها عملکرد خوبي در دفاع روي تور و دريافت داشتند بازهم وقت استراحت فني دوم در امتياز 16 بر 13 به سود ايران اعلام شد. پس از ورود دو تيم به ميدان فرهاد قائمي دو امتياز پياپي سرويس به دست آورد تا شريت مفيد سرمربي لبنان براي توقف او درخواست يک وقت استراحت کند. پس از اين وقت استراحت لبنان شرايط بهترين پيدا کرد اما با وجود اينکه فاصله امتيازي دو تيم کاهش نيافت، خوليو ولاسکو در امتياز 19 بر 16 نخستين وقت استراحت خود را درخواست کرد تا جلوي امتيازگيري حريف را بگيرد. نتيجه اين وقت استراحت کسب دو امتياز پياپي براي ايران با اسپک محمد موسوي و سرويس امير غفور بود تا سرمربي لبنان بازهم مجبور به درخواست وقت استراحت شود. در امتياز 22 بر 17 به سود ايران، مهدي مهدوي و شهرام محمودي به جاي امير غفور و سعيد معروف وارد ميدان شدند. در نهايت هم اين ست با برتري 25 بر 19 ايران به پايان رسيد.

** ست دوم (ايران 25 – لبنان 18)

سرويس هاي خوب بازيکنان ايران و عملکرد کم اشتباه در زدن اسپک، برتري امتيازي را در آغاز ست دوم هم براي ايران به ارمغان آورد تا وقت استراحت فني اول اين ست در امتياز 8 بر 5 به سود ايران اعلام شود. پس از ورود دو تيم به ميدان بازهم برتري با ايران بود اما در ادامه مسابقه چند اشتباه فردي از بازيکنان کشورمان و اسپک هاي خوب لبناني ها باعث شد دو تيم در امتياز 13 مساوي شوند و به صورت پاياپاي پيش بروند تا اينکه يک امتياز سرويس از فرهاد قائمي گره کار را گشود و باعث شد وقت استراحت فني دوم در امتياز 16 بر 14 به سود ايران اعلام شود. پس از اين ورود بازيکنان به زمين مسابقه بازهم سرويس هاي خوب قائمي ادامه پيدا کرد و زمينه کسب دو امتياز ديگر را براي ايران فراهم آورد تا سرمربي لبنان مجبور به درخواست وقت استراحت براي توقف روند امتيازگيري ملي پوشان کشورمان شود. در امتياز 20 بر 16 به سود ايران، مهدوي و محمودي همانند ست نخست به جاي غفور و معروف وارد ميدان شدند. پس از اين دو تعويض فاصله دو تيم بيشتر شد تا لبناني ها در امتياز 23 بر 17 به سود ايران دومين وقت استراحت خود را درخواست کنند. در امتياز 24 بر 18 به سود ايران، آرمين تشکري به جاي محمد موسوي وارد ميدان شد و بلافاصله در خط سرويس قرار گرفت. همين سرويس نيز زمينه به دست آمدن امتياز پيروزي بخش ايران را فراهم آورد تا تيم ملي کشورمان ست دوم را هم با امتياز 25 بر 18 به سود خود رقم بزند.

** ست سوم (ايران 25 – لبنان 17)

در آغاز اين ست سرويس هاي خوب سعيد معروف و بازي کم نقص بازيکنان ايران خيلي زود باعث شد تيم ملي کشورمان چهار بر صفر پيش بيفتند تا سرمربي حريف درخواست يک وقت استراحت کند. اين وقت استراحت هم نتوانست در برتري تيم کشورمان ايجاد کند و با عملکرد خوب مدافعين روي تور ايران وقت استراحت فني اول در امتياز 8 بر 3 به سود ايران اعلام شد. در امتياز 10 بر 4 به سود ايران، مهدوي و محمودي براي سومين بار در اين مسابقه به جاي غفور و معروف وارد ميدان شدند. ولاسکو در امتياز 11 بر 5 سومين تعويض خود را در اين ست انجام داد و رحمان داودي را به جاي حمزه زريني روانه ميدان کرد. درخشش بازيکنان ايران فاصله امتيازي را بيشتر مي کرد تا اينکه پس از يک امتياز سرويس توسط فرهاد قائمي که ايران را 14 بر 7 پيش انداخت سرمربي لبنان دومين وقت استراحت خود را نيز در اين ست درخواست کرد. وقت استراحت فني دوم اين ست نيز در امتياز 16 بر 9 به سود ايران اعلام شد. پس از اين وقت استراحت، آرمين تشکري جاي محمد موسوي را در زمين گرفت. در امتياز 20 بر 11 نيز عليرضا مباشري به جاي فرهاد قائمي وارد بازي شد. يک سرويس خطاي ايران و دو دفاع روي تور از بازيکنان لبنان، سه امتياز پياپي براي اين تيم به همراه آورد تا ولاسکو مجبور به درخواست يک وقت استراحت شود. در نهايت اين ست با برتري 25 بر 17 ايران به پايان رسيد.

با اين پيروزي تيم ملي کشورمان راهي مرحله نيمه نهايي شد و فردا (شنبه) در اين مرحله در سالن حمدان به مصاف ژاپن مي رود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین