|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
واليبال قهرماني مردان آسيا – دوبي
کد خبر: ۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
تيم ملي واليبال کره‌جنوبي با نتيجه 3 بر يک مقابل ملي‌پوشان واليبال ايران در مرحله يک‌شانزدهم نهايي مسابقات قهرماني آسيا شکست خورد.

تيم ملي واليبال ايران در مرحله يک شانزدهم نهايي رقابت‌هاي قهرماني آسيا برابر کره‌جنوبي به ميدان رفت. دو تيم پيش از اين 30 بار با هم مسابقه داده بودند که از اين ميان سهم ايران 7 برد بود.
اين در حالي بود که تيم واليبال کره‌جنوبي در دو سال گذشته با هدايت پارک کي وون همواره در رويدادهاي مختلف برابر ملي‌پوشان ايران مغلوب مي‌شد.
پارک سرمربي سابق تيم ملي واليبال سابق ايران پيش از اين مسابقه اعلام کرده بود که براي گرفتن انتقام به نبرد شاگردان ولاسکو مي‌رود.
تيم ملي واليبال ايران در اين مسابقه با ترکيب سعيد معروف، محمد موسوي، حمزه زريني، فرهاد قائمي، امير غفور، عادل غلامي و فرهاد ظريف به ميدان رفت.
ست نخست: 25 بر 19 ايران
کره‌هايي که مي‌دانستند نبايد به تيم ايران امتياز بدهند، از همان دقايق ابتدايي کار را انتحاري شروع کردند و با ارائه يک نمايش پاياپاي سعي کردند دفاع روي تور ايران را خنثي کنند. کاملا مشخص بود که سرمربي تيم ملي کره از قدرتي‌هايش خواسته از روي دست دفاع سه نفره ايران کار کند و از آنها خطا بگيرد، اما هوشمندي محمد موسوي و همچنين نقش‌آفريني سعيد معروف موجب شد تا آبشارهاي حريف خنثي شود. در حالي که ليبروي تيم کره کاملا کند نشان مي‌داد و نمي‌توانست عملکرد مثبتي در توپ‌گيري داشته باشد، بازيکنان ايران با هوشمندي توپ را در منطقه چهار زمين حريف مي‌نشاندند. تيم ملي واليبال ايران به راحتي ست نخست اين بازي را با امتياز 25-19 به سود خود تمام کرد.
ست دوم: 25 بر 16 ايران
آناليز همزمان مسابقه موجب شده بود تا ولاسکو بتواند به راحتي دست همتاي کره‌اي خود را بخواند. در ست دوم تمرکز روي پاس‌هاي بلند و آبشارهاي سهمگين از چپ و راست در دستور کار تيم ايران قرار گرفت. امير غفور از پشت خط با پروازهاي تماشايي خود بارها قلب دفاعي زمين حريف را نشانه مي‌رفت. سرويس‌هاي تماشايي او که اين روزها در اوج عملکرد خود قرار داشت، دريافت‌کننده‌هاي حريف را مختل کرده بود. بازيکنان ايران با ارسال سرويس‌هاي ريسکي دريافت اول حريف را از کار انداخته بودند. در مقابل کره‌اي‌ها از هر فرصتي استفاده مي‌کردند تا از روي پاس‌هاي بريده و کارهاي سرعتي به امتياز برسند. شاگردان خوليو ولاسکو که در ست دوم فراتر از حد انتظار ظاهر شدند موفق شدند با امتياز 25-16 بر بار ديگر برتري خود را به رخ چشم‌بادامي‌ها بکشند.
ست سوم: 25 بر 22 به سود کره جنوبي
کره جنوبي در ست سوم اين مسابقه چيزي براي از دست دادن نداشت. ملي پوشان واليبال ايران هم به نظر قدري حريف را دست کم گرفته بودند. شاگردان پارک خيلي زود روي سرعت يکي دو امتياز از ايران پيش افتادند و در حاشيه امنيت رفتند. ولاسکو مجبور شد تا وقت استراحت فني بگيرد و با بازيکنانش صحبت کند تا قدري به خودشان بيايد. پاس‌هاي تماشايي سعيد معروف و نقش آفريني تحسين برانگير اميرغفور اجازه نمي داد اختلاف امتيازها از عدد2 تجاوز کند. با اين حال در ست سوم مسابقه تا وقت استراحت فني دوم روند بازي به سود کره جنوبي بود. ولاسکو به جر يک جابه جايي مهدوي و معروف در اواخر ست دوم همچنان اعتقادي به استفاده از بازيکنان ذخيره نداشت. عادل غلامي در پست سرعتي کاملا بي نقص کار مي کرد.
سرويس‌هاي متوالي براي ايران پس از وقت استراحت فني دوم از دست رفت و در سوي مقابل کره‌اي با زدن سرويس‌هاي خوب توانستند رفته رفته اختلاف امتياز را بيشتر کنند. اين ست در پايان با نتيجه 25 بر 22 به سود کره رقم خورد تا کار به ست چهارم کشيده شود.
ست چهارم: 25 بر 23 به سود ايران
در ست چهارم ايران سه امتياز پياپي کسب کرد تا کار آساني در اين ست داشته باشد، کره جنوبي تلاش زيادي کرد تا بتواند امتيازها را به تساوي بکشاند اما ايران در حالي به امتياز هشت رسيد که کره‌اي تنها سه امتياز کسب کرده بودند. در ادامه کره جنوبي خوب کار کرد و توانست تا حدي امتيازها را جبران کند، اما دو سرويس خوب از غفور باعث شد تا باز هم اختلاف امتياز به چهار برسد. پارک که نمي‌خواست اختلاف امتياز بيشتر شود درخواست زمان استراحت کرد. ايران در پايان ست چهارم چند امتياز کليدي را از دست داد تا کار حساس شود، اما سرانجام با نتيجه 25 بر 23 به برتري رسيد.
تيم ملي واليبال ايران در نهايت برابر کره‌جنوبي با نتيجه 3 بر يک و امتيازهاي 25-19، 25-16، 22-25 و 25-23 به برتري رسيد و چهارمين برد متوالي خود را در رقابت‌هاي قهرماني آسيا جشن گرفت.
ملي‌پوشان واليبال ايران نيز پيش از اين نيز مقابل تيم‌هاي قزاقستان، کويت و عراق به برتري رسيده بودند.
طبق اعلام کميته برگزاري مسابقات جدول مسابقات در مرحله سوم اين مسابقات و بين هشت تيم برتر عصر امروز براساس قرعه کشي مشخص مي شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین