|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۴
کد خبر: ۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان با حضور در کشور ترکیه از نزدیک شاهد بازیهای تیم ملی ایران از مرحله یک هشتم نهایی بود.
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان اظهارداشت: تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در این دوره از مسابقات توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد من از کادر فنی تیم ملی و بازیکنان جوان تشکر می کنم.
 
وی تصریح کرد: ما در رده های سنی جوانان و نوجوانان به دنبال بازیکن سازی برای رده سنی بزرگسالان هستیم. برای بسیاری از کشورهای صاحب والیبال این رقابتها میدانی است برای کسب تجربه ملی پوشان و آینده سازان. آنها بازیکنان رده های سنی پایه خود را در این رقابتها محک می زنند با تجربه بهتری به رده سنی بزرگسالان راه پیدا کنند.
 
رئیس فدراسیون والیبال در ادامه افزود: روند نتیجه گیری تیمهای رده های سنی اکثر کشورها در مسابقات جهانی دوره های گذشته نوسان بسیار زیادی همراه است به طور مثال تیم ملی برزیل در رقابتهای دوره قبل با وجود آنکه میزبانی را برعهده داشت از راهیابی به جمع 4 تیم برتر بازماند. این وضعیت در دره سنی نوجوانان نیز مشهود است.
 
داورزنی گفت: به طور کلی این مسابقات ذخیره سازی برای تیم ملی بزرگسالان کشورهاست. نیروهای خوب از دل همین رقابتها کشف شده و در اختیار تیم ملی بزرگسالان کشورهای مربوطه قرار می گیرند. این رقابتها برای تیم ملی زیر 23 کشور ما ذخیره های بسیار خوبی داشت.
 
وی تصریح کرد: آنچه که برای ما مهم است این بود که متوجه شدیم تیم ملی جوانان در مقابل تیم برزیل امروز پراسترس بازی کرد این وضعیت روحی و روانی برای آینده والیبال ایران خوب نیست. باید سعی کرد اعتماد به نفس آنها را بالا برده تا بتوانند در بازیهای آینده همانند تیم ملی بزرگسالان در مقابل برترینهای جهان قدرتمند ظاهر شوند.
 
رئیس فدراسیون والیبال در خصوص بازی تیم ملی در مقابل برزیل اظهارداشت: والیبالیستهای ما امروز بازی خوبی مقابل تیم برزیل از خود نشان ندادند. آنها در دریافت اول پراشتباه ظاهر شده و همین امر باعث شد تا در حمله و دفاع هم عملکرد خوبی نداشته باشند.در کل تمامی این اشتباهات ناشی از استرس بازیکنان بود. البته ناگفته نماند که برزیلیها از عملکرد تیم ایران و نقاط ضعف و قوت آنها شناخت کامل داشتند و مهره های کلیدی ما را از کار انداختند. باوجود تلاشهای فراوان، بازیکنان ایرانی نتوانستند روی استرس خود غلبه کنند و نتیجه را به تیم حریف واگذار کردند.
 
داورزنی عملکرد تیم ملی ایران را در این دوره از مسابقات مثبت ارزیابی کرد و گفت: تیم ایران در بین 20 تیم که به نمایندگی از قاره های مختلف در این رقابتها حاضر شده بودند نتایج خوبی را به دست آورد به زوری که از 6 بازی فقط یک باخت را در کارنامه خود دارد و این امر آنها را از کسب سکو دور کرد. نمی توان این مساله را دلیلی بر ضعیف دانستن عملکرد ایران اعلام کنیم.
 
وی یادآور شد: تمامی بازیکنان بزرگ و ستاره کنونی تیم ملی بزرگسالان کشورمان روزی در رده های سنی پایه بازی می کردند. این مسابقات می تواند برای آینده والیبال ایران خروجیهای خوبی را به همراه داشته باشد. این میدانها به لحاظ برد و باخت به آینده ملی پوشان کمک بزرگی می کند. ما نتیجه اصلی خود را در این مسابقات در خصوص برنامه های کلان فدراسیون گرفته ایم. به طور قطع در آینده ای نه چندان دور بسیاری از این بازیکنان میتوانند پشتوانه های خوبی برای تیم ملی بزرگسالان ایران باشند.
 
داورزنی هدفش از حضور در آنکارا را حمایت از ملی پوشان عنوان کرد و افزود: من نیامدم تا شاهد روی سکو رفتن ملی پوشان باشم چون معتقدم نگاه نتیجه گرایی در ورزش امری اشتباه است. وظیفه خود دانستم تا در کنار کادر فنی و بازیکنان که برای رسیدن به این مرحله زمان زیادی را در اردوها بودند و تلاشهای فراوانی را متحمل شدند، باشم. عدم راهیابی تیم ایران به جمع 4 تیم برتر جهان چیزی از ارزشهای تیم ملی جوانان ایران کم نمی کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین