|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۳
»
کد خبر: ۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
محمدعلی نجفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورمان در مصاحبه با شبکه سی ‌ان ان گفت : اکنون نوبت آمریکا است که به گشایش اخیر از سوی ایران پاسخ دهد و باید از چیزهای جدید صحبت کرد، موضوعاتی که منجر به بهبود روابط می شود.

نجفی افزود:من به دیپلماسی فرهنگی اعتقاد راسخی دارم و بر این باورم که دیپلماسی فرهنگی می‌تواند دهه‌ها روابط تیره ایران و آمریکا را بهبود بخشد. نجفی همچنین همه آمریکایی ها را برای مسافرت و بازدید به ایران دعوت کرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: رسانه‌های جمعی امروزه ابزار مهمی برای ابراز عقاید و بروز واقعیت‌ها هستند. در دولت قبلی ایران رسانه‌های اجتماعی و حضور در آنها غیر قانونی تلقی می‌شد، اما من فکر می‌کنم بر اساس سیاست های دولت جدید، مطمنا در این حوزه ها تغییراتی رخ خواهد داد و انشاء الله این تناقضات حل خواهد شد.

نجفی افزود: مواضع جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به ایران از جمله افزودن نام ایران در کنار عراق و کره شمالی در "محور شرارت"  موجب از دست رفتن فرصت‌ها شد. وی تاکید کرد اکنون نوبت آمریکا است که به گشایش اخیر از سوی ایران پاسخ دهد و باید از چیزهای جدید صحبت کرد، موضوعاتی که منجر به بهبود روابط می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به تاریخ تنش آمیز روابط دو کشور افزود: تغییر باید با احتیاط و تدریجی صورت گیرد. من امیدوار هستم، چرا که دولت جدید این اراده را دارد،و هرچند از طرف دولت آمریکا نمی‌توانم با این اطمینان صحبت کنم ، اما احساس می‌کنم این اراده و خواسته در طرف مقابل نیز وجود دارد. و در این صورت این کار می تواند صورت گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین