|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
»
کد خبر: ۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
نیروهای انتظامی را به رعایت ادب، نزاکت، مهربانی با همه مردم سفارش می‌کنم/منتظر گام عملی آمریکا هستیم/غربی ها بیشتر از ما نیاز به رفع تحریم‌ها دارند.
امام جمعه موقت این هفته تهران گفت: رئیس جمهور منتخب مردم ایران توانست در تریبون جهانی سازمان ملل داد مظلومیت مردم ایران را به گوش جهانیان برساند و تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه را محکوم کند.

حجت الاسلام حاج شیخ کاظم صدیقی گفت: رئیس جمهور توانست به خوبی ظالمانه بودن تحریم‌ها را نشان دهد و مواضع ایران درباره فلسطین و سوریه را به خوبی بیان کند.

وی ادامه داد: اسلام دین صلح و همزیستی مسالمت آمیز است و در آیات قرآن ما دعوت شده‌ایم تا زمانی که دشمن سربه سر ما نمی‌گذارد با همه قرار مسالمت منعقد کنیم و پیمان‌های دفاعی و همکاری با آن‌ها ببندیم.

صدیقی به پیمان‌های دفاعی و همکاری پیامبر اسلام (ص) با یهودیان مدینه و اقوام مختلف اشاره کرد و گفت: در سفارشات امام علی (ع) به مالک اشتر این دستور وجود دارد که اگر دشمن تو را به صلح فرا خواند قبول کن اما آماده و هوشیار باش که دام نباشد و همه حساسیت در این نقطه می‌باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بیان نرمش قهرمانانه که به کرات توسط مقام معظم رهبری تکرار شده است نشان از این دارد که ما ملت فرهنگی، عاطفی و متکی به عقلانیت هستیم.ما هیچگاه ملت جنگ طلب و آغازگر جنگ نبوده‌ایم، نیستیم و نخواهیم بود اما در برابر ظلم خواهی و افزون طلبی مقاومت می‌کنیم.

وی به دولت روحانی که با شعار تدبیر و امید به کار مشغول شده است اشاره کرد و گفت: در راستای فضایی که در کشور بوجود آمده،دولت جدید توانسته است در حل مسائل خارجی و داخلی گام بردارد.افکار عمومی و کشورهای منطقه و آمریکا منتظر رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای تنفس جدید هستند زیرا تحریم‌ها نه فقط به کشور ما بلکه به غربی ها نیز ضربه زیادی زد و بیشتر از ما نیاز به رفع تحریم‌ها دارند.

حجت الاسلام صدیقی توضیح داد: گفتمان، دیپلماسی و حرکت سیاسی تاکتیکی است که هر ملتی با اشراف، ادبیات و واقع بینی خاص خود و با اتکا به پشتوانه و اقتدار ملت خود پیش برود پیروز است و رئیس جمهور ما با توکل و توسل به اهل بیت و ملت شهیدپرور و با تاکتیک‌های مدرن و روش‌های خاص به این مساله فائق آید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری با تشبیه گویا مطلب را رساندند که این گفتگوهای سیاسی تعارف‌های ظاهری است و باید حریف رقیب شناخته شود و ما به سان یک کشتی گیر که در گود حاضر می‌شود و در مقدمات کشتی گرفتن نرمش تاکتیکی دارد اما مقدمه پرش است باید اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: امروز جنگ دیپلماسی اراده‌ها و گفتگوهاست و باید توجه کنیم که دشمنی با ایران اختصاص به قبل و بعد از انقلاب ندارد و دشمنی آمریکا با ایران به ۲۸ مرداد و کودتا باز می‌گردد و بار‌ها با روش‌هایی مختلف به جهان سوم ضربه‌های مختلفی را وارد کرده است.

صدیقی بیان کرد: این حرکت خوب سیاسی می‌تواند منطقه را از چالش و بحران بیرون کشد و به نفع ملت ایران، آمریکا و منطقه خواهد بود و نباید این مطلب را نادیده گرفت که تاکتیک کنونی گفتگوست و اکنون زمانی است برای آغوش باز کردن برای صلح پایدار در عرصه بین المللی است.

امام جمعه موقت تهران به گفتگوی تلفنی اوباما و رئیس جمهور اشاره کرد و ابراز داشت: بعد از مذاکره تلفنی، کاخ سفید بی‌صداقتی به خرج داد. بیان این مطلب که ما هنوز گزینه نظامی را روی میز داریم از نشانه‌های بی‌صداقتی دولت امریکا بود و ما این مسئله را به وضوح بیان می‌کنیم که ملت ایران صلح طلب، دلسوز و متنفر از خون ریزی و هر نوع حرکتی است که برضد بشریت باشد.ما با برچیده شدن سلاح هسته‌ای موافقیم و هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم و نیستیم اما ملت ایران با ۳۴ سال مقاومت نشان داده که از حقوق حقه خود برای استفاده از انرژی صلح امیز هسته‌ای با زور عقب نشینی نمی‌کند.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: به دولت مردان آمریکا و اوباما نصیحت می‌کنم که از دولت جعلی اسرائیل دوری کند، اسرائیل در برابر حزب الله سحر شکست ناپذیری‌اش ابطال شد و بیش از ۸ روز نتوانست در برابر غزه بایستد و آمریکا و ایران باید دست به دست هم دهند تا تحریم‌ها را کنار بگذارند و ما تنها گفتار را معیار نمی‌دانیم و منتظر گام عملی هستیم.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه سخنانش به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در هر کشوری مسئول ایجاد امنیت، آرامش و مقابله با شرارت‌ها نقش بی‌بدیلی دارد و نیروهای انتظامی را به رعایت ادب، نزاکت، مهربانی با همه مردم خصوصا کسانی که با اعمال خود در حوزه اقتدار پلیس قرار می‌گیرند سفارش می‌کنم.

وی ادامه داد: بی‌نزاکتی و شرارت افراد سبب نمی‌شود که پلیس هم مانند آن‌ها برخورد کند و اجرای قانون و رعایت اخلاق وظیفه پلیس است.

امام جمعه موقت تهران به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و توضیح داد: با شروع سال تحصیلی جبهه و سنگرهای ارزش ما آماده فعالیت شدند و سربازان برای ساخت کشوری آزاد، آباد و مسلمان و برای ساخت تمدنی بی‌بدیل در آموزش و پرورش مشغول به کارند. فضای کشور اقتضا می‌کند که حرکت برای مسابقه در علم جزو اولویت‌های ما باشند.

آیت الله صدیقی در پایان خطبه‌ها به جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: مردم با کمک به مستمندان در این مسابقه خداپسند شرکت کنند و برای کم درآمد‌ها فضایی ایجاد کنند که آن‌ها احساس کمبود و تحقیر نکنند.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین