|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۷
»
کد خبر: ۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
یک روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی به انزوای نخست وزیر این رژیم در میان مردم نزدیک‌ترین متحد خود یعنی آمریکا اذعان کرد.
روزنامه هآرتص چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا نوشت: اکنون بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل در میان افکار عمومی آمریکا در انزوا به سر می‌برد. بر همین اساس وی باید افق پیش روی خود را محدودتر کرده و به مسایلی مانند تحریم‌ها و ادامه مذاکرات با فلسطینی ها توجه کند.

این روزنامه در بخش دیگری از این تحلیل آورد: اسراییل در آمریکا بحث و جدل درباره ایران را از دست داده است. اگرچه نتانیاهو روز پنج شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خوبی داشت اما این سخنرانی نتوانست تغییری در میان افکار عمومی آمریکا ایجاد کند و تغییری در وضعیت موجود به وجود آورد.

به نوشته این روزنامه، در واقع ملت آمریکا دیگر خریدار آنچه که نتانیاهو می فروشد، نیست.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به برنامه هسته‌یی کشورمان به کشورهای غربی هشدار داد که به ایران اعتماد نکنند و در مقابل دولت جدید ایران نرمش نشان ندهند".

نتانیاهو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ابتدا به دوستی تاریخی یهودیان و ایرانی‌ها اشاره کرد اما بلافاصله مدعی شد که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، این کشور با یهودیان "دشمنی کرده است.

او اظهار کرد که تصمیم‌گیرنده اصلی در ایران رهبر این کشور است و روسای‌جمهوری به او خدمت می‌کنند. با این حال این ادعای نتانیاهو بی‌پایه و اساس به نظر می‌رسد زیرا مقامات ایرانی بارها تأکید کرده‌اند، میان رهبر معظم انقلاب اسلامی و روحانی تعامل برقرار است و در عین حال، رییس‌جمهور همه اختیارات لازم برای مذاکرات در زمینه منافع ملی و امنیت ملی کشور را دارد.

نخست‌وزیر اسرائیل حسن روحانی را متهم کرد که در دوره‌ای که دبیر شورای امنیت ملی ایران بوده است، از حملاتی آگاهی داشته که به گفته او در سراسر جهان توسط ایران صورت گرفته است.

نتانیاهو گفت که ایران باید دست از غنی سازی اورانیوم بردارد، ذخایر اورانیوم غنی شده خود را به خارج بفرستد، "تأسیسات زیرزمینی" خود را از میان ببرد و پروژه آب سنگین اراک را متوقف کند. تنها در این صورت می توان مطمئن بود که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.

او مدعی شد که نمی‌توان به گفته‌های مسالمت‌جویانه روحانی و دولت او اعتماد کرد زیرا "واقعیت چیز دیگری است".
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین