کد خبر: ۵۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نتایج مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با گروه 1+5 در واقع برآیند خواست و تلاش های مردم و نظام است.
آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار کرد: بر این اساس نتایج مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 باید عامل وحدت گروه های مختلف باشد.

وی افزود: مبادا برخی از گروه ها از آن به عنوان ابزار ،استفاده سیاسی و جناحی کنند ، هدایت های رهبر معظم انقلاب عامل اصلی موفقیت های تیم مذاکره کننده بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان باید خدا قوت بگوییم و زحمات شایسته آنان قابل تقدیر است.

آیت الله شبستری با بیان اینکه مذاکرات هسته ای با 1+5 بالاخره به پایان رسید، گفت: پس از یک دوره طولانی 12 ساله این مذاکرات در وین به جمع بندی رسید.

وی یادآوری کرد: اما پس از سیر مراحل بعدی که در آمریکا در کنگره و در ایران در مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی باید نهایی شود می توان آن را توافقنامه نامید.

امام جمعه تبریز همچنین اظهار کرد: نتیجه مذاکرات هسته ای به این معنا نیست که روابط ما با آمریکا درست شده ، مگر این کشور از خوی استکباری و امپریالیستی خود دست بردارد.

آیت الله شبستری اضافه کرد: استکبارستیزی دستور قرآن است و بر خلاف قرآن عمل نخواهیم کرد ، استکبارستیزی موضوع پایان ناپذیری است.

وی اضافه کرد: سیاست مبارزه با غده سرطانی اسرائیل نیز هرگز متوقف نمی شود و این توافق امنیت رژیم غاصب صهیونیستی را تامین نخواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری گسترده و کم نظیر روز جهانی قدس در کشور و آذربایجان شرقی، به عنوان روز وحدت جهانی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین ، از مردم هوشیار تقدیر کرد.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دانشجویان ،گفت: اینکه برخی دانشجویان را افسرده معرفی می کنند حرف درستی نیست ، دانشجویان کشور با نشاط خاصی مشغول کسب علم هستند.

وی افزود: دانشجویان با استفاده از ابزارهای هنری و نوآوری در علم و دانش و تحصیل موجب نشاط در محیط های دانشگاهی خود می شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اسلام رحمانی نشات گرفته از خود اسلام است و مبارزه جدی با گناهان و بی بندوباری هیچ تضادی با بعد رحمانی دین ندارد، گفت: کسانی که به مقابله با بی و بندباری اسلام ایراد می گیرند و آن را متضاد با جنبه رحمانی اسلام نشان می دهند در واقع مکتب لیبرالیسم را ترویج می کنند.

آیت الله شبستری همچنین با ابراز امیدواری برای برخورداری از برکات معنوی که در ماه مبارک رمضان تجلی می یابد ،پیشاپیش عید سعید فطر به عنوان بزرگترین عید مسلمانان را تبریک گفت و افزود : امروز با ماه پرفیض رمضان وداع می کنیم که انشاء الله خداوند آخرین ماه رمضان عمر ما قرار ندهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین