|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۵۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:از 12 سال پیش که تیم مذاکره کننده پای میز مذاکره می نشستند دستاوردی نداشتند اما ظریف و عراقچی توانستند به اصطلاح توپ را از دروازه حریف عبور دهند و مهارت، خلاقیت و توان کم نظیر خود را به اثبات رسانند و ملت ایران به داشتن چنین فرزندانی لایق افتخار میکند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان افزود:تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در جمع بندی مذاکرات به خوبی توانست خطوط قرمز نظام را رعایت کند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در نهایت پس از یک دوره طولانی 12 ساله به جمع بندی مورد رضایت تیم های هفت کشور مذاکره کننده به پایان رسید و شرایط را برای نزدیک شدن به یک توافق هسته ای فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: این مساله از نظر حقوقی یک جمع بندی مذاکرات است و تا تبدیل شدن به یک توافق یک پروسه زمانی چهار تا 9 ماه آن هم پر فراز و نشیب را نیاز دارد که باید به انتظار سپری شدن این فرصت زمانی بود.

عضو خبرگان رهبری افزود: اعضای تیم مذاکره کننده کشور به خوبی در این جمع بندی خطوط قرمز نظام را رعایت و تلاش کردند تنها در چهارچوب مساله هسته ای مذاکره را ادامه دهند اگرچه عناصر مقابل می خواستند مسائل حاشیه ای و منطقه ای نظیر مساله سوریه، یمن، عراق و غیره را به میان بکشند اما تیم مذاکره کننده ما هرگز به آنان اجازه ندادند که از مسیر مذاکره خارج شوند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده بسیار هوشمندانه و قوی توانست مذاکره را در چهار چوب مذاکره هسته ای مدیریت کنند که در این راستا رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس جمهور و هیات دولت از تلاش صادقانه و مجدانه تیم هسته ای تشکر کردند و ما نیز از آنان قدردانی می کنیم.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: این دستاورد بزرگ بی شک مرهون سه عامل مهم وحدت و همبستگی 36ساله مردم، هشت سال دفاع غیرتمندانه و مقاومت مقدس در مقابل متجاوزان و 12 سال فعالیت دیپلمات های کشور در پیدا کردن راه حل های فنی و مذاکرات خلاقانه در دوره های چهار وزیر امور خارجه و دبیران شورای عالی امنیت ملی به ویژه روحانی، لاریجانی، جلیلی و ظریف است.

آیت الله سلیمانی افزود: با وجود همه نقدهای وارده و فراز و نشیب های که در این ادوار وجود داشت اما باید از تلاش تیم مذاکره کننده به ویژه دکتر ظریف و عراقچی تشکر و قدردانی کرد زیرا آنان توانستند نقش تاریخی در به دست آوردن نتیجه از خود نشان دهند و در واقع مهاجم و مدافع حقیقی و واقعی این بازی سیاسی آنان بودند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: این دستاورد سرمایه ای است که از یک سو در سایه هدایت و مراقبت های مستمر رهبر معظم انقلاب و از سوی دیگر در نتیجه صبوری، شکیبایی، بردباری و مقاومت مردم در تحمل هزینه های سنگین تحریم و فشارها و تهدیدهای فراوان دشمن به دست آمد.

وی با بیان این که عملکرد دستگاهها و قوای امنیتی ما در این دستاورد تاثیر گذار بود افزود: این دستاورد بزرگ علاوه بر رهنمودهای رهبری و مقاومت مردم در سایه تلاش های فراوان، دلسوزانه و طاقت فرسای تیم مذاکره کننده به دست آمد.

امام جمعه زاهدان گفت: هم اینک این جمع بندی باید به پایتخت هفت کشور ارسال تا توافق نهایی حاصل شود که در این رابطه باید با توجه به برخی نظرات در این کشورها به ویژه آمریکا باید منتظر توافق نهایی باشیم و این پایان کار نیست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این دستاورد به عنوان یک دستاورد ملی نباید به حزب ها و جریان های مختلف کشور نسبت داده شود بلکه این دستاورد به عنوان یک موفقیت ملی که همه عناصر در آن تاثیر گذار هستند باید همیشه مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نتیجه این موفقیت از سه لحاظ برای ما مایه خوشحالی و مسرت است نخست اینکه تحریم های ظالمانه بر اساس این توافق رفع خواهد شد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: به رسمیت شناختن ایران اسلامی به عنوان یک کشور هسته ای و یک قدرت نوظهور در جهان برای همیشه و پیروزی اراده مردم ایران بر تمامی قدرت های استکباری به ویژه آمریکا از دیگر نتایج این موفقیت است که جای بسی تبریک به مردم مقاوم و رهبری معظم انقلاب دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در کنار این خوشحالی ها دو تذکر ضروری به نظر می رسد نخست اینکه دولت نباید سطح انتظارات مردم را در حل مشکلات اقتصادی بالا ببرد زیرا به نظر من و همه کارشناسان اقتصادی مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم نیست بلکه بخش عمده این مشکلات نتیجه ضعف برخی مدیریت ها است که در این زمینه ضروری است مدیریت اصلاح و درست شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تذکر دوم اینکه این توافق باید دست مایه وحدت و مودت بین همه اقشار جامعه باشد نه دست مایه دوقطبی شدن کشور که به شدت برای وحدت جامعه ما مضر است و در این زمینه مطالبه مقام معظم رهبری همدلی همزبانی بین دولت و ملت است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به جنگ نابرابر عربستان علیه یمن گفت: متاسفانه رژیم آل سعود در این جنگ با بکاری گیری سلاح های ممنوعه که تولید آمریکا و اسرائیل است از زمین و هوا براین کشور مسلمان حمله ور شده و مردم مظلوم و ستمدیده یمن را اعم از زنان و کودکان به خاک و خون کشیده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه در این جنگ تمامی مجامع حقوق بشری در سکوت مرگ بار خود به نظاره این جنگ نشسته اند اما جمهوری اسلامی ایران به عنوان وظیفه دینی و انسانی خود همواره از مردم این کشور حمایت خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر گفت: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه ضیافت الهی توفیقات زیادی را به مومنان و روزه داران ارزانی داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین