کد خبر: ۵۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
امام جمعه زابل گفت: مردم ایران اسلامی و تیم مذاکره کننده هسته ای با همدلی و همزبانی، استقامت و پیروی از فرامین ولی فقیه حماسه ای ماندگار را در تاریخ ثبت کردند.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه زابل با تبریک موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای که رهبر معظم انقلاب آنان را فرزندان غیور، شجاع و با تقوا معرفی کردند با تمسک جستن به خداوند متعال از حقوق صلح آمیز هسته ای ایران دفاع کردند.

وی اظهار داشت: مردم ایران با ولایتمداری و بصیرت خودشان دولت را یاری کردند و به برکت توکل و ایستادگی این ملت ما در صحنه نبرد دیگر پیروز و سربلند شدیم.

خطیب جمعه زابل با بیان اینکه خداوند می فرمایند بدانیم که عزت، سربلندی، آقایی و شرف ار ناحیه خدا است تصریح کرد: بعضی ها شرف، آقایی و عزت خود را در بندگی با استکبار می بینند.

وی رمز موفقیت، شرف، آگاهی، عزت و سربلندی ملت ایران اسلامی را اطاعت از فرامین خداوند دانست و بیان کرد: ملت ایران در زمان حملات نظامی استکبار جهانی و در مقابل مشکلات اقتصادی و تحریم ها ایستادگی کرد و همواره بر سر عهد خود با خدایش باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام کیخا با اشاره به اینکه دشمنان با تحریم علیه ایران خودشان را تحریم کردند اظهار داشت: تحریم ها باعث شناسایی استعدادهای درونی ملت و شکوفا شدن این استعدادها شد چه بسا اگر این تحریم ها نبود ما امروز در بسیاری از زمینه های مختلف پیشرفت نداشتیم و دست گدایی به سوی ابر قدرت ها دراز می کردیم.

وی ادامه داد: بنیانگذار بت شکن انقلاب اسلامی، بت استکبار را شکست و ضعیف بودن، سست بودن و پوشالی بودن ابر قدرت ها را به جهانیان نشان داد.

امام جمعه زابل گفت: دشمن اگر از یکجا شکست بخورد برنامه های جدیدتری را طراحی و اجرا می کند به همین سبب باید مراقب تفرقه افکنی و توطئه های آنها باشیم که به اسم حزب بازی همدلی و همزبانی را از دست ندهیم.

وی ضمن درخواست از مسوولان برای توجه ویژه به حوزه فرهنگی بیان کرد: بخشی از بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر به رونق ورزش، کانون مساجد، کانون بسیج و سایر حوزه های فرهنگی سوق داده شود تا شاهد نشاط و شادی جامعه باشیم.

حجت الاسلام کیخا با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر افزود: پرداخت فطریه یکی از واجبات موکد است و در روایات وارد شده شرط قبولی یک ماه روزه داری پرداخت زکات فطره و همچنین سبب حفظ و سلامتی انسان در طول یک سال می شود.

به گزارش ایرنا، مردم روزه دار زابل پس از اقامه نماز جمعه با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آل سعود خائن از مردم مظلوم یمن حمایت و خشم و انزجار خود رادر مقابل حملات موشکی و هوایی کشور عربستان اعلام داشتند.

در پایان بیانیه ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زابل در حمایت از مردم مظلوم یمن قرائت شد.

نماز عید سعید فطر ساعت 7 در مصلی المهدی(عج) زابل به امامت حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه زابل اقامه خواهد شد.

پس از خطبه های نماز جمعه امام جمعه زابل قوت قالب شهرستان زابل را گندم و حداقل پرداختی هر نفر را 35 هزار ریال عنوان کرد و گفت: هزینه گندم این شهرستان با دیگر شهرهای کشور متفاوت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین