|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ، توفیق در مذکرات هسته ای را اقدامی مهم درعرصه جهانی توصیف کرد و افزود : این موفقیت به معنای پیروزی همه ملت ایران است.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود : موفقیت در مذاکرات هسته ای در پرتو حمایت و هدایت رهبرمعظم انقلاب ، مقاومت ملت ایران ، پیشروی دانشمندان هسته ای و شجاعت و تدبیر تیم مذاکره کننده هسته ای حاصل شد .

وی پیشرفتهای عملی ، مقاومت و ایستادگی ملت ، هدایت و درایت رهبری را از دلایل حضورقدرتهای جهان برسرمیز مذاکرده دانست و از تلاش دولت و تیم مذاکرده برای بهره برداری از این فرصت تجلیل کرد .

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: در بحث هسته ای به ما چیزی ندادند بلکه ما حق خود را از آنها گرفتیم زیرا کشور ما ام پی تی را پذیرفته و طبق قانون حق بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارد.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به سالروز قطعنامه 598 سازمان ملل گفت: با شروع جنگ تحمیلی، ایران علیه جنایات عراق به سازمان ملل شکایت کرد ولی این سازمان سکوت محض اختیار کرده بود و وقتی سرزمین های اشغالی کشورمان توسط رژیم بعث عراق با تلاش و ایثار رزمندگان آزاد شد و بصره در معرض سقوط قرار گرفت ، قطعنامه 598 را تصویب کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان رکن عظیم و نبض انقلاب است و تضعیف و نبود آن یا کار نکردن این شورا اسلامیت نظام را زیر سوال می برد از اینرو همه قوانین باید زیر نظر شورای نگهبان تایید شود تا با قوانین اسلام مطابقت داشته باشد.

وی با اشاره به دیدار پنج ساعته رهبر معظم انقلاب با دانشجویان گفت: باید خدا را بواسطه دادن چنین نعمتی شکر گفت .

وی با بیان اینکه ولایت فقیه مانند ولایت ائمه است گفت: کسی که می خواهد در مسیر ائمه گام بردارد باید مطیع ولایت فقیه باشد .

آیت الله طباطبایی نژاد با اختصاص خطبه اول نماز به مسئله عفاف و حجاب گفت: عفت مخصوص زن نیست بلکه مردان را شامل می شود .

وی اظهارکرد: حجاب مقدمه عفاف است و کسی نمی تواند بگوید تنها دل انسان باید پاک باشد بلکه ظاهر مسلمان نیز باید پاک و مطابق دستورات دین باشد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: کسی که می داند بی حجابی حرام است و بطور عمد چنین کاری را انجام می دهد با دستور خدا مخالفت کرده و کار او بوی کفر می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین