|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶
در معاملات روز گذشته
کد خبر: ۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته با بیش از یک دلار کاهش به حدود ۱۱۴ دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با ۱۷ دلار کاهش قیمت در برابر ۱۳۹۵ دلار معامله شد.
قیمت نفت و طلا که در پی احتمال حمله نظامی غرب به سوریه افزایش قابل ملاحظه ای یافته بود در آخرین روز هفته گذشته روندی نزولی را طی کرد.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در این روز با 1.15 دلار کاهش نسبت به روز قبل از آن مواجه شد و به 107.65 دلار رسید. نفت برنت دریای شمال نیز با همین رقم کاهش قیمت به 114.01 دلار در هر بشکه رسید.

در بازار فلزات گرانبها نیز قیمت هر اونس طلا با 17 دلار کاهش قیمت در برابر 1395 دلار معامله شد. 

فروکش کردن تب حمله به سوریه از جمله مخالفت پارلمان انگلیس با مشارکت لندن در این حمله و مخالفت آلمان و برخی کشورهای دیگر علت افت قیمت نفت و طلا در روز جمعه عنوان شده است. 

در عین حال دولت آمریکا همچنان خواستار حمله به سوریه است اما در جدیدترین موضع گیری خود تاکید کرده است هرگونه حمله نظامی به سوریه در سطحی محدود انجام خواهد شد و شامل پیاده کردن نیروی نظامی به این کشور نخواهد بود.

متوسط قیمت نفت و طلا با وجود کاهش در روز جمعه در ماه اوت تاکنون روندی صعودی داشته است. نفت برنت دریای شمال در این ماه با رشد 6 درصدی قیمت خود (7 دلار) نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است. 

قیمت جهانی طلا نیز در ماه اوت نسبت به ماه قبل تاکنون حدود 65 دلار معادل 5 درصد افزایش یافته است. 

تحلیلگران معتقدند اگر موضوع حمله غرب به سوریه منتفی شود و یا در اثر این حمله اختلالی در عرضه نفت خاورمیانه ایجاد نشود باید منتظر کاهش بیشتر قیمت نفت و طلا در بازار جهانی بود.


منبع: تسنیم
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین