|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
»
کد خبر: ۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
پسر رئیس جمهور سورینام به اتهام قاچاق کوکایین به آمریکا از سوی مقام های قضایی پاناما دستگیر و برای محاکمه به شهر نیویورک فرستاده شد.
مقام های آمریکایی روز جمعه اعلام کردند، "دینو بوترسه" پسر 40 ساله رئیس جمهور سورینام به اتهام قاچاق 5 کیلوگرم کوکایین به آمریکا طی دسامبر 2011 تا اوت 2013 میلادی دستگیر شده و دادگاه فدرال نیویورک وی را محاکمه خواهد کرد.

وی روز پنج شنبه در فرودگاه بین المللی پاناما بازداشت شده و روز جمعه برای ارائه توضیح در خصوص قاچاق کوکایین به آمریکا و حمل تجهیزات منفجره در دادگاه حاضر شده است.

هر دو اتهام می تواند منجر به صدور حبس ابد برای وی شود. پس از دستگیری دینو، رئیس جمهور سورینام سخنرانی افتتاحیه نشست رهبران اتحادیه آمریکای جنوبی را که در پایتخت این کشور برگزار می شد 3 ساعت به تاخیر انداخت.

وی در جمع خبرنگاران تاکید کرد، من هم اخبار مربوط به دستگیری پسرم را شنیده ایم ولی در شرایط کنونی تمرکزم را بر روی نشست رهبران اتحادیه آمریکای جنوبی گذاشته ام. وزارت خارجه سورینام نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، تحولات مربوط به این پرونده را به دقت زیر نظر دارد.
سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا نیز اعلام کرد، دینو بوترسه سابقه طولانی در زمینه قاچاق مواد مخدر و اسلحه دارد.

دادگاهی در سورینام نیز پیش از این پسر کوچکتر رئیس جمهور این کشور را در سال 2005 میلادی به جرم قاچاق اسلحه به 8 سال زندان محکوم کرده بود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین